» » چهل سال افتخار- خلاصه اهم عملكرد جمهوري اسلامي ايران از ۱۳۵۶ تا -۱۳۹۶- بخش دوم افزايش قابل توجه نرخ باسوادي جمعيت/بهبود عدالت جنسيتي در آموزش/افزايش دانشجويان بالغ بر چهار ميليون نفر

چهل سال افتخار- خلاصه اهم عملكرد جمهوري اسلامي ايران از ۱۳۵۶ تا -۱۳۹۶- بخش دوم افزايش قابل توجه نرخ باسوادي جمعيت/بهبود عدالت جنسيتي در آموزش/افزايش دانشجويان بالغ بر چهار ميليون نفر

چهل سال افتخار- خلاصه اهم عملكرد جمهوري اسلامي ايران از ۱۳۵۶ تا -۱۳۹۶- بخش دوم
افزايش قابل توجه نرخ باسوادي جمعيت/بهبود عدالت جنسيتي در آموزش/افزايش دانشجويان بالغ بر چهار ميليون نفر

 

مركز اطلاع‌رساني، روابط‌عمومي و امور بين‌الملل سازمان برنامه و بودجه كشور با انتشار سلسله گزارش‌هايي، اهم عملكرد نظام جمهوري اسلامي ايران را منتشر كرد.
بر اساس اين گزارش، افزايش نرخ باسوادي جمعيت ۶ ساله و بالاتر از  ۴۸.۸  درصد در سال ۱۳۵۸ به ۸۸.۲ درصد در سال ۱۳۹۶ رسيده است. 

 
گزارش مذكور حاكي است كه در زمينه افزايش تعداد دانشجويان آموزش عالي از ۱۶۰ هزار نفر در سال ۱۳۵۸ به ۴ ميليون و ۷۴ هزار نفر در سال ۱۳۹۶ هم شاخص ديگري است كه گوياي بهبود قابل توجه در اين حوزه است.
 


گزارش مذكور در ادامه تصريح مي‌كند كه رتبه ايران در انتشار اسناد علمي از ۵۲ در سال ۱۹۹۶ به ۱۵ در سال ۲۰۱۷ بهبود يافته، به‌طوري‌كه در جهان اسلام و منطقه (با در نظر گرفتن رژيم صهيونيستي) در جايگاه اول قرار دارد.جمهوري اسلامي ايران، هم‌اكنون از نظر رشد علمي جايگاه اول در جهان را احراز كرده ‌است.
در خاتمه اين گزارش مي‌خوانيم كه  ايران در حوزه فن‌آوري‌هاي فضايي در منطقه در زمينه پرتاب و زيرساخت‌ها در رتبه دوم در علوم اكتشافات در رتبه دوم در بخش ناوبري در رتبه دوم قرار دارد.

مطالب مشابه

فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

معاونت ها و مدیریت ها

سامانه ها

آمار سایت

آمار بازدید
بازدید امروز: 972
بازدید دیروز: 1665
بازدید ماه:121773
بازدید سال:121773
بازدید کل:15166209

نظرسنجی

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟

آخرین بروزرسانی

در تاریخ:  09 فروردین 1403

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

google
yahoo
alexa
ebook
Baidu.com
Wikipedia
Blogger.com
Windows Live
Amazon.com
eBay
Bing
Ask
استانداری گلستان
سفارش طراحی وب سایت - سفارش دات نت
دستگاههای اجرایی, سازمان, سرشماری, عوامل اجرایی, مسکن, نفوس