» » دکتر نوبخت:۷۱۰ ميليارد تومان كمك بلاعوض به مناطق سيل زده کشور قرار خواهد گرفت

دکتر نوبخت:۷۱۰ ميليارد تومان كمك بلاعوض به مناطق سيل زده کشور قرار خواهد گرفت

دكتر نوبخت در گفتگو با خبر ۲۱ اعلام كرد۷۱۰  ميليارد تومان كمك بلاعوض، ۵۸۰ ميليارد تومان جاري، ۱۳۰ ميليارد تومان عمراني و ۱۸۰۰ ميليارد تومان تسهيلات ارزان قيمت در اختيار سيل زدگان قرار خواهد گرفت

دکتر نوبخت:۷۱۰ ميليارد تومان كمك بلاعوض به مناطق سيل زده کشور قرار خواهد گرفت

 


به گزارش مركز اطلاع‌رساني، روابط عمومي و اموربين‌الملل سازمان برنامه و بودجه كشور، دكترمحمدباقر نوبخت در گفتگوي زنده تلويزيوني با خبر ۲۱ افزود: طبق گزارش نهايي شده در سازمان برنامه و بودجه ۷۱۰ ميليارد تومان كمك بلاعوض، ۵۸۰ ميليارد تومان جاري، ۱۳۰ ميليارد تومان عمراني و ۱۸۰۰ ميليارد تومان تسهيلات ارزان قيمت در اختيار سيل زدگان قرار خواهد گرفت.
رئيس سازمان برنامه و بودجه گفت: ۱۸۰۰ ميليارد تومان تسهيلات ارزان قيمت در اختيار افرادي كه اماكن تجاري و خانه‌هاي خود را از دست داده اند قرار خواهد گرفت و سازمان برنامه و بودجه به نيابت از دولت تقبل كرده كه ما به التفاوت سود را به بانك‌ها بدهد. 
وي در خصوص ارائه گزارش در مناطق سيل زده گفت: بلافاصله بعد از حضور در استان فارس جلسه ستاد مديريت بحران تشكيل شد و تا نيمه شب ادامه پيدا كرد و ما مشكلات استان را به چهار گروه تقسيم كرده و تيمي را تعيين كرديم كه كار‌ها را بررسي كنند و از سوي ديگر هم جمعي مامور شدند كه به دقت ساير اماكن موجود در فارس را بررسي كنند كه اين حادثه در هيچ جاي ديگري تكرار نشود.
دكترنوبخت با بيان اينكه افراد حادثه ديده دو گروه بودند، گفت: بخشي از اين افراد در بيمارستان تحت درمان بودند و وزير بهداشت دستور داد كه با سرعت و با كيفيت آن‌ها را مداوا كند و طي عيادتي كه من از آن‌ها داشتم از روند معالجه راضي بودند. 
رئيس سازمان برنامه و بودجه افزود: گروه دوم افرادي بودند كه بعضي از نزديكان خود را از دست داده بودند و يا اينكه طي حادثه خودروي خود را از دست داده بودند كه ما همه خودرو‌ها را در يك محل توسط نيروي انتظامي جمع كرديم و من بازديدي از محل داشتم. 
دكترنوبخت گفت: يك حماسه انساني نيز توسط مردم شيراز انجام شد و هر كدام از آن‌ها تا جايي كه مي‌توانستند ياري كردند و افراد را به منازل خود بردند البته از سوي استانداري و مسئولين ستاد بحران همه اماكني كه امكان پذيرايي از اين افراد را داشتند آماده بودند و اين افراد از نظر تغذيه مشكلي نداشتند و لي لازم كه ما زمينه را براي بازگشت آن‌هايي كه آمادگي داشتند فراهم كنيم.
وي ادامه داد: با هماهنگي سازمان مركزي، ۵ ميليارد تومان به استان تخصيص داده شد و همه عوامل نيروي انتظامي، ستاد مديريت بحران، شركت‌هاي بيمه براي ماشين‌ها و هلال احمر در فرمانداري دعوت و حضور پيدا كردند و تلاش كرديم تا همه كمك‌هاي بلاعوضي كه قرار بود به افراد براي انتقال اجساد به شهر خود بوسيله پرواز‌هاي هوايي، ريلي و يا آمبولانس‌ها انجام شود تقسيم كار لازم انجام شد. 
دكترنوبخت افزود: كمك‌هاي بلاعوضي را كه قرار بود پرداخت شود در ستاد مديريت بحران بررسي شد و پرداخت‌هاي نقدي انجام شد و همكاران من در فرمانداري همچنان مشغول ادامه كار‌ها هستند و بيش از نيمي از افرادي كه در اين حادثه خسارت ديدند كمك‌هاي بلاعوض نقدي خود را دريافت كردند تا به شهر‌هاي خود برگردند. 
رئيس سازمان برنامه و بودجه درباره خودرو‌هاي آسيب ديده گفت: افرادي كه خودرو‌هاي آن‌ها آسيب ديده بود دو گروه بودند بخشي كه ماشين‌هاي آن‌ها بيمه بدنه بود و بيمه خسارت آن‌ها را پرداخت مي‌كرد و گروه دوم افرادي كه بيمه نبودند و بخشي از هزينه آن‌ها توسط دولت پرداخت مي‌شد. 
وي ادامه داد: تا نهايي شدن گزارش ارائه كمك‌ها به استان‌هاي سيل زده تنخواهي به مبلغ ۵ ميليارد تومان براي استان‌هاي فارس، سمنان، خراسان شمالي، مازندران و گلستان حواله شد. 
دكترنوبخت افزود: گزارش براي ارائه كمك‌هاي بلاعوض و تسهيلات به تفكيك استان‌هاي درگير سيل آماده شده و در هيئت دولت ارائه مي‌شود.
وي خاطرنشان كرد: تا زمان تصويب شدن اين مصوبات مشكلات استان‌ها را از طريق تنخواه تخصيص داده شده برطرف خواهيم كرد.
رييس سازمان برنامه و بودجه كشور اظهار كرد: اين كمك‌ها در قالب ۵۸۰ ميليارد تومان هزينه جاري و ۱۳۰ ميليارد تومان در بخش عمراني پرداخت مي‌شود.
وي افزود: هزار و ۸۰۰ ميليارد تومان تسهيلات ارزان قيمت نيز براي آسيب ديدگان از سيل در نظر گرفته شده است كه سازمان برنامه و بودجه مابه التفاوت سود اين تسهيلات را به بانك‌ها پرداخت مي‌كند.
دكتر نوبخت با اشاره به سيل شيراز گفت: مشكلات استان فارس به ۴ گروه تقسيم شده است.
وي افزود: بررسي علل بروز حادثه، بررسي مناطق حادثه‌خيز ديگر و پيشگيري از وقوع حادثه، تسريع درمان مصدومان در مراكز درماني و جمع آوري همه خودرو‌هاي آسيب ديده به وسيله نيروي انتظامي در يك محل از اقدامات ستاد مديريت بحران استان فارس است.
دكتر نوبخت گفت: ۵ ميليارد تومان به استان فارس براي پرداخت نقدي به مسافراني كه از سيل آسيب ديده اند و قصد بازگشت به مناطق خود را دارند اختصاص يافت كه تاكنون بيش از نيمي از اين مبلغ به خسارت ديدگان پرداخت شده است.
/برنامه وبودجه کشور

فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

معاونت ها و مدیریت ها

سامانه ها

آمار سایت

آمار بازدید
بازدید امروز: 139
بازدید دیروز: 1889
بازدید ماه:217357
بازدید سال:217357
بازدید کل:15261793

نظرسنجی

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟

آخرین بروزرسانی

در تاریخ:  29 فروردین 1403

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

google
yahoo
alexa
ebook
Baidu.com
Wikipedia
Blogger.com
Windows Live
Amazon.com
eBay
Bing
Ask
استانداری گلستان
سفارش طراحی وب سایت - سفارش دات نت
دستگاههای اجرایی, سازمان, سرشماری, عوامل اجرایی, مسکن, نفوس