» » اولین جلسه کارگروه آمایش، محیط زیست ، آمار و توسعه پایدار استان

اولین جلسه کارگروه آمایش، محیط زیست ، آمار و توسعه پایدار استان

اولین جلسه کارگروه آمایش، محیط زیست ، آمار و توسعه پایدار استان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان گلستان ، اولین جلسه کارگروه آمایش ، محیط زیست ، آمار و توسعه پایدار استان ساعت 9 صبح روز سه شنبه مورخ 4/4/98 با حضور جناب آقای عابدی معاون هماهنگی برنامه ریزی و بودجه سازمان و جناب آقای کریمی مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان و دیگر اعضای کارگروه در سالن جلسات سازمان تشکیل گردید.

جلسه با تلاوتی چند از کلام ا.. مجید آغاز گردید . در ابتدای جلسه جناب آقای عابدی ضمن عرض خوشامدگویی به اعضای محترم، گزارشی از مصوبات آخرین جلسه سال گذشته این کارگروه به حاضرین در جلسه ارائه نمودند .

اولین جلسه کارگروه آمایش، محیط زیست ، آمار و توسعه پایدار استان

آقای عابدی با اشاره به مصوبه بند 4 ششمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مورخ 95/10/4،در خصوص  تصویب سند مطالعات آمایش استان تصریح کرد:دستگاههای اجرایی نسبت به تهیه برش بخشی سند آمایش استان اقدام نمایند .وی افزود در این راستا  اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری ،اداره کل صنعت ، معدن و تجارت ،جهادکشاورزی واداره کل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی  ،نسبت به تهیه برش بخشی آمایش را در دستور کار خود قرار داده اند . 

 

اولین جلسه کارگروه آمایش، محیط زیست ، آمار و توسعه پایدار استان

 

معاون هماهنگی برنامه ریزی و بودجه سازمان بیان نمود :گردشگری در استان گلستان با وجود رشد روزافزون گردشگری در جهان و رشد کند گردشگری در ایران و برخی استان های کشور ، گردشگری در استان گلستان هنوز به جایگاه واقعی خود با توجه به قابلیت های بالقوه و بالفعل موجود دست نیافته است . هر چند استان گلستان مبتنی بر موقعیت جغرافیایی خود به عنوان ((گلوگاه گردشگری )) شرق کشور محسوب شده و دروازه ای است به روی گردشگران ورودی ازاستان های شرقی کشور ولی تاکنون تنها نقش ((گذرگاهی )) داشته و از چنین موقعیت جغرافیای خود در ((ژئوپلتیک گردشگری داخلی )) بهره چندانی نبرده است .علاوه بر آن نگارستان ایران که چون موزائیکی ازنقش و نگارهای اقوام مختلف می درخشد و اکوتوریستی آن در کشور شهره است .

 عابدی افزود : با استناد به سند توسعه طبیعت گردی کشور ، از 424 منطقه مستعد طبیعت گردی کشور ، 6 منطقه و از 205 مسیر گردشگری کشور 4 مسیر در استان گلستان واقع گردیده اند  .

وی تصریح کرد:موقعیت جغرافیایی شهرستان ها و دهستان ها و روستاهای استان گلستان هریک از نظر مختصات جغرافیایی و مجاورت دارای ویژگی های منحصر به فرد خود می باشد فاصله مکانی ، دوری و نزدیکی به دریای مازندران و قرارگیری در دشت و پایکوه ها و کوهستان ها به خصوص نواحی جنگلی از جمله مواردی هستند که به لحاظ اقامت و سکونت و چشم انداز محیطی حائز اهمیت اند .ایشان به این نکته اشاره نمودند  : یکی از عواملی که میتواند با توسعه نیافتگی گردشگری استان گلستان مرتبط باشد ، ضعف امکانات زیربنایی و خدمات گردشگری در این استان است.

وی تاکید کرد:از طرف دیگر گردشگری با بخش های مختلف مرتبط بوده و لازم است که در زمینه های گوناگون از افراد آموزش دیده استفاده شود و فضای فرهنگی مثبت نسبت به توسعه این اقتصاد در هر منطقه وجود داشته باشد .که متاسفانه برای بخش های مختلف گردشگری آموزش دیده باشند، وجود نداشته که به نظر می رسد بین فقدان فرهنگ پذیرش گردشگر و کمبود افراد آموزش دیده و توسعه نیافتگی صنعت گردشگری در استان گلستان رابطه وجود دارد . 

 معاون هماهنگی برنامه ریزی و بودجه سازمان گفت: در آمایش سرزمین ، بررسی جاذبه های گردشگری به عنوان اصل بنیادین شکل گیری جریان گردشگری مطرح می باشد ودلیل اصلی توسعه گردشگری غلبه بر پایین بودن سطح درآمد  و ارائه فرصت های جدید شغلی و تحولات اجتماعی در مقاصد گردشگری است .

عابدی افزود:در استان گلستان دستیابی به اهداف توسعه گردشگری در واقع زمانی امکان پذیر است که در گام اول شناخت وضعیت موجود پیرامون گردشگری بخصوص جاذبه های گردشگری با رویکردی به آمایش سرزمین حاصل شود  . وی تاکید کرد:آنچه در این شناخت ارزشمند می باشد درک فضامندی جریان گردشگری در استان گلستان می باشد که در دو سویه گردشگر / میزبان شکل گرفته که بازخوردهای خود را به وجود می آورد .

درادامه پیش نویس سند آمایش بخش گردشگری استان توسط مشاور طرح جناب آقای دکتر سقایی  در جلسه ارائه گردید . که در این طرح  ویژگی ها ، پتانسیل ها و امکانات و توانایی های گردشگری استان گلستان به صورت کامل مورد بررسی قرار گرفت وی اتاکید کرد:امید می رود با پیگیری های لازم و عملیاتی شدن نتایج حاصل از طرح علاوه بر حضور گردشگران بیشتر در استان ، موقیعت این صنعت در تولید ناخالص داخلی استان بهبود یابد .

اولین جلسه کارگروه آمایش، محیط زیست ، آمار و توسعه پایدار استان

اولین جلسه کارگروه آمایش، محیط زیست ، آمار و توسعه پایدار استان

 

 

فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

معاونت ها و مدیریت ها

سامانه ها

آمار سایت

آمار بازدید
بازدید امروز: 349
بازدید دیروز: 1889
بازدید ماه:217567
بازدید سال:217567
بازدید کل:15262003

نظرسنجی

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟

آخرین بروزرسانی

در تاریخ:  29 فروردین 1403

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

google
yahoo
alexa
ebook
Baidu.com
Wikipedia
Blogger.com
Windows Live
Amazon.com
eBay
Bing
Ask
استانداری گلستان
سفارش طراحی وب سایت - سفارش دات نت
دستگاههای اجرایی, سازمان, سرشماری, عوامل اجرایی, مسکن, نفوس