» » استاندار گلستان در گفتگو با برنامه تیتر امشب از شبکه خبر: جشن پایان مرحله اول تعمیرات واحدهای مسکونی در مناطق سیل زده برگزار می شود.

استاندار گلستان در گفتگو با برنامه تیتر امشب از شبکه خبر: جشن پایان مرحله اول تعمیرات واحدهای مسکونی در مناطق سیل زده برگزار می شود.

استاندار گلستان در گفتگو با برنامه تیتر امشب از شبکه خبر:

جشن پایان مرحله اول تعمیرات واحدهای مسکونی در مناطق سیل زده برگزار می شود.

جشن پایان مرحله اول تعمیرات واحدهای مسکونی در مناطق سیل زده برگزار می شود

استاندار گلستان با بیان اینکه طی هفته آینده جشن پایان مرحله اول تعمیرات واحدهای مسکونی در مناطق سیل زده را برگزار خواهیم کرد، گفت: در مرحله اول 9800 واحد تعمیراتی ارزیابی شد که 9400 واحد عقد قرارداد با بانک را انجام دادند و امروز 8100 واحد به اتمام رسید که 1700 واحد باقی مانده طی هفته آینده انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان و به نقل از استانداری گلستان، دکتر هادی حق شناس شامگاه سه شنبه 8 مرداد در گفتگو با برنامه تیتر امشب از شبکه خبر، اظهار کرد: بنیاد مسکن در ارزیابی های بعدی 3 هزار واحد جدید را به تعهد تعمیرات خود اضافه کرد که اتمام آنها تا پایان شهریور به طول می انجامد. 
وی با اشاره به سکونت تعدادی از مردم شهرستان های سیل زده در چادر، افزود: بنیاد مسکن مبلغی را جهت اجاره مسکن به ساکنان واحدهای احداثی اعطا کرد اما از آنجایی که حدود 1500 واحد از مجموع واحدهای احداثی در همان مکان قبلی در حال احداث می باشند، ساکنان ترجیح دادند که تا پایان اتمام منازل در چادر اسکان کرده و هزینه را صرف احداث مسکن نمایند. 
استاندار تاکید کرد: اتمام واحدهای مسکونی این افراد با اولویت در دستور کار است تا هرچه سریعتر از این شرایط رها شوند. 
دکتر حق شناس همچنین با اشاره مشکل صدور پروانه ساختمانی برای برخی واحدها خاطرنشان کرد: ما در مناطق سیل زده با چند گروه از افراد مواجهیم؛ گروهی که در حریم رودخانه ها ساکن بودند و به منظور آزادسازی حرایم باید جابجا شوند؛ گروهی که منازلشان در طرح جامع واقع شده بود و نیاز به جابجایی دارند؛ گروهی که مشکل سند و انحصار وراثت دارند و گروهی که زمین ندارند.
وی افزود: در جلسات متعدد قرارگاه بازسازی و نوسازی برای همه این گروه ها تصمیم گیری شد و در برخی مناطق بنیاد مسکن نسبت به خرید زمین اقدام نمود تا در اختیار مردم قرار گیرد یا با برخی مالکان زمین ها مذاکره شد تا نسبت به تغییر کاربری اراضی آنها اقدام شوند و آنها از منافع آن بهره مند شوند و خوشبختانه تعداد این افراد زیاد نیست و کارها در حال انجام می باشد. 
استاندار گلستان در پایان از پژوهشگاه فضایی ایران خواست تا هرچه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف اراضی کشاورزی باقیمانده جهت تعیین خسارت اقدام نماید. 

 

فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

معاونت ها و مدیریت ها

سامانه ها

آمار سایت

آمار بازدید
بازدید امروز: 2255
بازدید دیروز: 1583
بازدید ماه:23777
بازدید سال:241391
بازدید کل:15285827

نظرسنجی

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟

آخرین بروزرسانی

در تاریخ:  05 اردیبهشت 1403

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

google
yahoo
alexa
ebook
Baidu.com
Wikipedia
Blogger.com
Windows Live
Amazon.com
eBay
Bing
Ask
استانداری گلستان
سفارش طراحی وب سایت - سفارش دات نت
دستگاههای اجرایی, سازمان, سرشماری, عوامل اجرایی, مسکن, نفوس