توضيحات سازمان هدفمندسازي يارانه ها درباره عدم واريز يارانه تعداد معدودي از سرپرستان خانوار در شهريور ماه
سازمان هدفمندسازي يارانه ها در اطلاعيه اي در پاسخ به برخي شبهات مطرح شده درباره عدم واريز يارانه حدود چهار صدم درصد از سرپرستان خانوار (كمتر از ده هزار نفر) در شهريور ماه مواردي را يادآور شد.
به گزارش سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان و به نقل از مركز اطلاعرساني، روابطعمومي و امور بينالملل سازمان برنامه و بودجه كشور، در اين اطلاعيه آمده است.
هر ماهه تعداد اندكي از خانوارها به دلايل مختلفي ناچار به اقداماتي از جمله تغيير حساب بانكي، تغيير بانك عامل، تغيير سرپرست خانوار و يا اِعمال جداسازي و تفكيك خانوار بواسطه ثبت رخداد ازدواج و طلاق و يا معرفي سرپرست جديد بدليل فوت سرپرست قبلي و ... ميشوند.
از آنجا كه فرآيند محاسبه و پرداخت يارانهها مطابق قانون فرايندي ماهانه است، تعداد بسيار كمي از ۲۴ ميليون خانوار دريافت كننده يارانه نقدي، يعني جمعيتي كمتر از ده هزار نفر كه كمتر از چهار صدم درصد سرپرستان خانوار هستند در زمان محاسبه نهايي و واريز يارانه ماهانه، موفق به معرفي شماره حساب معتبر نميشوند كه اصطلاحاً به آن "رد حساب" ميگويند كه به منزله عدم وجود حساب بانكي معتبر در سامانه رفاهي ميباشد. لذا مطابق قانون، يارانه آن ماه خاص براي آنها محاسبه و در نتيجه واريز نميگردد.
بديهي است، به محض معرفي شماره حساب بانكي معتبر از سوي اين سرپرستان خانوار، مجدداً در ليست پرداخت يارانه قرار خواهند گرفت. اما اين امر به معني واريز يارانه ماه يا ماههايي كه شماره حساب معتبر نداشتهاند نيست. چون براساس ماده (۱۰) آيين نامه اجرايي ماده (۷) قانون هدفمندكردن يارانه ها مجوز قانوني براي اين موضوع وجود ندارد.
نظر دهید