» » استاندار گلستان در شورای حفاظت از منابع آب استان: ایجاد سامانه های استحصال از آب باران برای مقابله با بحران کم آبی موثر است

استاندار گلستان در شورای حفاظت از منابع آب استان: ایجاد سامانه های استحصال از آب باران برای مقابله با بحران کم آبی موثر است

ایجاد سامانه های استحصال از آب باران برای مقابله با بحران کم آبی موثر است

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان گلستان وبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی  استانداری گلستان ،سید مناف هاشمی صبح امروز سه شنبه 14 اسفند در شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم آبی استان که با حضور آقای روزبهان رئیس سازمان ،حسینی دادستان استان ،غرراوی معاون عمرانی استانداری وتعدادی از مدیران دستگاههای اجرایی درمحل دفتر استاندار برگزار گردید . با بیان اینکه به وزارت نیرو پیشنهاد می شود تا ایجاد سامانه های استحصال از آب باران را به عنوان یکی از بهترین روش های زودبازده برای مقابله با بحران کم آبی در دستور کار قرار دهد،گفت: این روش در گذشته و خصوصا در میان قوم ترکمن معمول بوده، واستفاده از آب باران، روشی بسیار ساده و موثر است که می تواند برای استفاده در موارد غیر شرب و غیربهداشتی نظیر شستشوی حیاط، آبیاری باغچه و ... مورد استفاده قرار گرفته و در صرفه جویی مصرف آب موثر باشد. 

وی افزود: شرکت های آب منطقه ای، آبفا و آبفار استان با همکاری هم، نسبت به تعیین روش های اجرا، تعیین نقش دستگاه ها، تعیین نقش مردم و ... هرچه سریعتر اقدام نموده و ضمن اجرا در استان، به وزارت نیرو برای اجرا در کل کشور ارائه شود. 
وی تغییر اقلیم را عمده ترین مشکل در ایجاد بحران آب دانست و گفت: با توجه به این شرایط، مردم باید در مصرف آب صرفه جویی کنند و این موضوع نیاز به فرهنگ سازی دارد. 
هاشمی گفت: اگر وزارت نیرو حداقل 30 درصد از منابع خود را برای فرهنگ سازی هزینه کند، قطعا چندین برابر بازدهی خواهد داشت. 
استاندار گلستان خواستار توجه ویژه به بخش صنعت در تخصیص منابع آب شد و تصریح کرد: اگر می خواهیم در استان رونق اقتصادی و اشتغال داشته باشیم باید به صنعت توجه ویژه کنیم. 
گفتنی است در ابتدای این جلسه، مشاور طرح تدوین «برنامه سازگاری با کم آبی استان گلستان» به ارائه آن پرداخت و خواستار همکاری دستگاه های مربوطه در ارائه آمارها و نظرات کارشناسی شد. 

ایجاد سامانه های استحصال از آب باران برای مقابله با بحران کم آبی موثر است

 

ایجاد سامانه های استحصال از آب باران برای مقابله با بحران کم آبی موثر است

 

ایجاد سامانه های استحصال از آب باران برای مقابله با بحران کم آبی موثر است

فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

معاونت ها و مدیریت ها

سامانه ها

آمار سایت

آمار بازدید
بازدید امروز: 598
بازدید دیروز: 1665
بازدید ماه:121399
بازدید سال:121399
بازدید کل:15165835

نظرسنجی

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟

آخرین بروزرسانی

در تاریخ:  09 فروردین 1403

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

google
yahoo
alexa
ebook
Baidu.com
Wikipedia
Blogger.com
Windows Live
Amazon.com
eBay
Bing
Ask
استانداری گلستان
سفارش طراحی وب سایت - سفارش دات نت
دستگاههای اجرایی, سازمان, سرشماری, عوامل اجرایی, مسکن, نفوس