» » امضاي تفاهم‌نامه ۳ هزار ميليارد توماني براي بازسازي مناطق سيل‌زده

امضاي تفاهم‌نامه ۳ هزار ميليارد توماني براي بازسازي مناطق سيل‌زده

آيين امضاي تفاهم‌نامه تأمين سه هزار ميليارد تومان منابع مالي بازسازي و نوسازي مناطق آسيب‌ديده از سيل فروردين ماه ۱۳۹۸ با استفاده از منابع داخلي بانك‌ها، با حضور دكتر محمد‌باقر نوبخت معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان برنامه و بودجه كشور با شركت مديران عامل بانك‌هاي دولتي و خصوصي در محل اين سازمان برگزار شد.
به گزارش مركز اطلاع‌رساني، روابط‌عمومي و امور بين‌الملل سازمان برنامه و بودجه كشور، دكتر محمدباقر نوبخت در اين مراسم اظهار داشت: براساس برآورد قرارگاه سازندگي بالغ بر ۳۸ هزار ميليارد تومان به ابنيه‌، زيرساخت‌ها و اموال مردم در اين سيل فراگير و ويرانگر خسارت وارد شد و براي تأمين منابع لازم به‌منظور جبران خسارت‌هاي وارد شده، تقسيم كار ملي صورت پذيرفت . 
وي افزود: از اين عدد مقرر شد در حدود ۲۳ هزار ميليارد تومان از محل رديف‌هاي بودجه كه عمده آن از رديف‌هاي دولتي است، تأمين شود و اين روند در شرايطي رخ مي‌دهد كه ملت بزرگوار ايران در شرايط غير عادي و تحت شديد ترين و بي‌سابقه‌ترين و بي رحمانه و ناجوانمردانه‌ترين تحريم‌هاي تاريخ است.
دكتر نوبخت در ادامه اظهار داشت: ۱۵ هزار ميليارد تومان هم قرار شد از محل تسهيلات بانكي پرداخت شود.
به گفته دكتر نوبخت، سه هزار ميليارد تومان به‌منظور جبران خسارت‌ها در مناطق سيل زده از طريق خزانه تخصيص يافته است و باقي‌مانده آن هم كه به تصويب رسيده، پرداخت خواهد شد.
رييس سازمان برنامه و بودجه كشور با اشاره به رقم ۱۵ هزار ميليارد توماني كه مقرر شده است به‌منظور جبران بخشي از خسارت‌هاي وارد شده به مناطق سيل‌زده از طريق نظام بانكي انجام پذيرد، گفت: كار و مأموريتي كه نظام بانكي پذيرفته است، بسيار سنگين و قابل تقدير است .
معاون رييس‌جمهور در ادامه سخنان خود با غير‌منصفانه توصيف كردن انتقاداتي كه از نظام بانكي مي‌شود، گفت: من به عنوان يك مقام مسوول و به عنوان عضو شوراي پول و اعتبار و با اطلاعات  و احاطه كاملي كه به روند فعاليت‌هاي نظام بانكي دارم، اعلام مي‌كنم كه در حق بانك‌ها بي‌‌انصافي مي‌شود، بانك‌ها در هر شرايطي در كنار دولت‌ها بوده‌اند و با رعايت امانت، وظايف خود را به درستي انجام داده‌اند .
دكتر نوبخت با استثنا كردن آن بخش از موسسه‌هاي غير مجازي كه در مورد سپرده‌هاي مردم امانت را رعايت نكرده‌اند، گفت : دولت در حدود ۳۶ هزار ميليارد تومان جبران ضرر و زيان اين موسسات غير مجاز را كه به مردم خسارت وارد كرده بودند، پرداخت كرد.
وي افزود: من در حضور اصحاب رسانه اعلام مي كنم كه جو‌سازي‌ها بر عليه نظام بانكي، غيرمنصفانه است و راه به جايي نخواهد برد و نظام بانكي دغدغه اعتلاي نظام جمهوري اسلامي ايران و رفاه مردم و توسعه كشور را دارد و در جريان سيل ويرانگر و بي سابقه فروردين‌ماه سال جاري هم پيشتاز كمك به مردم آسيب ديده بود .
گزارش مذكور حاكي است كه در اين جلسه ، دكتر سيدحميد پورمحمدي معاون اقتصادي و هماهنگي سازمان برنامه و بودجه كشور هم اظهار داشت: جلسه امضاي تفاهم‌نامه حاضر در پي‌گيري نشست‌هاي مشتركي انجام مي‌پذيرد كه با مديران عامل بانك‌هاي دولتي و خصوصي براي مشاركت در كمك به مناطق سيل‌زده و بازسازي زيرساخت‌هاي خسارت ديده از سيل فروردين ماه سال جاري داشته‌ايم و بانك‌ها به صورت خود‌جوش و داوطلبانه پيشتاز كمك به مردم شدند.
وي افزود: بانك‌ها در نهايت سخاوت و انعطاف همكاري كردند و ۱۷ بانك اعلام آمادگي خود را ابراز كردند و سازمان برنامه و بودجه كشور هم به نمايندگي از دولت، اصل و فرع تسهيلاتي را كه نظام بانكي به‌عنوان تسهيلات در مناطق سيل‌زده پرداخت مي‌كند، تقبل خواهد كرد و در بودجه سنواتي، بازپرداخت آن را پيش‌بيني خواهد كرد. گفتني است از اين مبلغ ۱۸۰۰ ميليارد تومان توسط بانك‌هاي دولتي و ۱۲۰۰ ميليارد تومان توسط بانك‌هاي خصوصي تأمين خواهد شد.
دكتر پور‌محمدي در ادامه اظهارات خود گفت : غيراز تعهداتي كه بانك‌ها درقالب تفاهم‌نامه متقبل شده‌اند‌، كمك‌هاي بلاعوض را هم براي ساخت و مرمت مدارس مناطق آسيب‌ديده از سيل پذيرفته‌اند كه پرداخت كنند.

امضاي تفاهم‌نامه ۳ هزار ميليارد توماني براي بازسازي مناطق سيل‌زده

 

 

فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

معاونت ها و مدیریت ها

سامانه ها

آمار سایت

آمار بازدید
بازدید امروز: 1480
بازدید دیروز: 1665
بازدید ماه:122281
بازدید سال:122281
بازدید کل:15166717

نظرسنجی

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟

آخرین بروزرسانی

در تاریخ:  09 فروردین 1403

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

google
yahoo
alexa
ebook
Baidu.com
Wikipedia
Blogger.com
Windows Live
Amazon.com
eBay
Bing
Ask
استانداری گلستان
سفارش طراحی وب سایت - سفارش دات نت
دستگاههای اجرایی, سازمان, سرشماری, عوامل اجرایی, مسکن, نفوس