» » استاندار گلستان در جلسه کمیته ساماندهی و مدیریت مناطق ساحلی استان؛ خلیج گرگان باید با ورود آب و یا لایروبی احیا شود.

استاندار گلستان در جلسه کمیته ساماندهی و مدیریت مناطق ساحلی استان؛ خلیج گرگان باید با ورود آب و یا لایروبی احیا شود.

استاندار گلستان در جلسه کمیته ساماندهی و مدیریت مناطق ساحلی استان؛

خلیج گرگان باید با ورود آب و یا لایروبی احیا شود.

 

خلیج گرگان باید با ورود آب و یا لایروبی احیا شود

 

استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت محیط زیستی و اجتماعی خلیج گرگان برای آینده استان، اظهار کرد: بر اساس گزارش مشاور باید با تغذیه آب شیرین رودخانه ها و یا با استفاده لایروبی و ظرفیت آب های شور خلیج گرگان احیا شود و محیط زیست استان باید همراهی سازمان حفاظت محیط زیست را جلب نماید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان و به نقل از استانداری گلستان، دکتر هادی حق شناس بعدازظهر امروز شنبه 5 مرداد در سیزدهیمن جلسه کمیته ساماندهی و مدیریت مناطق ساحلی استان که با حضور مهندس محمدرضا اللهیار عضو هیات عامل و معاون مهندسی، توسعه و امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد، تصریح کرد: یا باید آب شیرین از طریق قره سو و نکارود وارد خلیج گرگان شود که البته سد احداث شده بر روی نکارود مانع می شود و یا باید با لایروبی از ظرفیت آب شور در خلیج استفاده شود.

وی افزود: با توجه به اینکه خلیج گرگان منبع و مخزنی از ماهیان خصوصاً ماهیان خاویاری است و به دلیل اینکه خشک شدن این خلیج خطر ریز گردها را به دنبال دارد ما نمی توانیم زمان را از دست بدهیم و باید هرچه سریعتر علاج بخشی لازم را صورت دهیم.

وی با اشاره به اینکه سالانه 6 میلیون متر مکعب از سواحل کشور لایروبی صورت می گیرد، گفت: حجم لایروبی خلیج گرگان تنها 750 هزار متر مکعب است که به عنوان یکی از راهکارهای نجات این مکان ارزشمند به شمار می آید.

دکتر حق شناس خاطر نشان کرد: تا کنون قریب به 8 هزار هکتار از این خلیج خشک شده و ما نمی توانیم انتظار خشک شدن 40 هزار هکتار خلیج گرگان را بکشیم و باید با نظر مشاور مورد تایید سازمان حفاظت از محیط زیست اقدام لازم را صورت دهیم.

استاندار گلستان با اشاره به حریم 60 متری درنظر گرفته شده برای سواحل یادآور شد: تلاش داریم به عنوان اولین استان در بین 7 استان ساحلی باشیم که حریم دریا را رعایت کرده ایم.

وی همچنین با اشاره به طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی (ICZM) گفت: مدیریت یکپارچه ساحلی منافع اقتصادی به همراه دارد و به نفع استان است و می تواند مبنای استفاده بهتر از سواحل شمال و جنوب کشور باشد.

همچنین در سیزدهمین جلسه کمیته ساماندهی و مدیریت مناطق ساحلی استان، معاون مهندسی، توسعه و امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: مطالعات طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی (ICZM) تازه آغاز شده و می تواند با توجه به ظرفیت های استان گلستان تاثیر بسزایی در رشد و توسعه داشته باشد.

محمدرضا اللهیار تصریح کرد: این طرح شهرستان به شهرستان و با هدف تدقیق اجرایی می شود و با رویکرد برنامه ی عمل اجرایی می گردد و در مبانی توسعه نقش دارد.

لازم به ذکر است در سیزدهمین جلسه کمیته ساماندهی و مدیریت مناطق ساحلی استان گلستان روش کار برای طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی (ICZM) استان های شمالی و همچنین مطالعات مسئله خلیج گرگان ارائه شد و حاضرین جلسه نقطه نظرات خود را پیرامون این دو موضوع ارائه کردند.

 

فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

معاونت ها و مدیریت ها

سامانه ها

آمار سایت

آمار بازدید
بازدید امروز: 1382
بازدید دیروز: 1665
بازدید ماه:122183
بازدید سال:122183
بازدید کل:15166619

نظرسنجی

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟

آخرین بروزرسانی

در تاریخ:  09 فروردین 1403

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

google
yahoo
alexa
ebook
Baidu.com
Wikipedia
Blogger.com
Windows Live
Amazon.com
eBay
Bing
Ask
استانداری گلستان
سفارش طراحی وب سایت - سفارش دات نت
دستگاههای اجرایی, سازمان, سرشماری, عوامل اجرایی, مسکن, نفوس