» » هيأت وزيران تصويب كرد : تمام ابعاد بودجه‌ريزي مبتني بر عملكرد در همه دستگاه‌هاي اجرايي در سال ۱۳۹۸ پياده‌سازي مي‌شود

هيأت وزيران تصويب كرد : تمام ابعاد بودجه‌ريزي مبتني بر عملكرد در همه دستگاه‌هاي اجرايي در سال ۱۳۹۸ پياده‌سازي مي‌شود

هيأت وزيران به پيشنهاد مشترك وزارت امور اقتصادي و دارايي و سازمان‌هاي  برنامه و بودجه كشور و اداري و استخدامي كشور، آيين‌نامه اجرايي بند ج تبصره ۲۰ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۸ كل كشور را تصويب كرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به نقل از مركز اطلاع‌رساني، روابط‌عمومي و امور بين‌الملل سازمان برنامه و بودجه كشور: 

بر اساس اين تصويب‌نامه،كارگروهي با مسووليت بالاترين مقام دستگاه اجرايي يا مقام مجاز از طرف وي و با دعوت از اشخاص ذي‌ربط در جهت پياده‌سازي تمام ابعاد بودجه‌ريزي مبتني بر عملكرد شامل برنامه‌ريزي، هزينه‌يابي و مديريت عملكرد تشكيل دهد. اين كارگروه بخش جداگانه در ساختار سازماني دستگاه اجرايي محسوب نمي‌شود.
به موجب ماده‌اي ديگر از اين تصويب‌نامه، دستگاه اجرايي موظف است كه ساير پرداخت‌هاي غيرمستمر به كاركنان را معطوف به عملكرد و كارايي آنها محاسبه و پرداخت كند.
در ماده‌اي ديگر از اين تصويب‌نامه تصريح شده است كه در اجراي بند الف تبصره ۲۰ قانون، تمام دستگاه‌هاي اجرايي موضوع ماده پنج قانون مديريت خدمات كشوري مصوب ۱۳۸۶ از جمله بانك‌ها و شركت‌هاي دولتي مكلف هستند كه در سال ۱۳۹۸ نسبت به تكميل و استقرار كامل سامانه(سيستم)حسابداري قيمت تمام‌شده اقدام كنند.
براساس ماده ديگر اين تصويب‌نامه، اقدام يا سلسله اقدامات مشخص، تكرارپذير، كميت‌پذير و داراي سنجه كه براي توليد كالا و ارايه خدمت توسط دستگاه اجرايي به ذي‌نفعان خارج سازماني، جهت تحقق اهداف برنامه سالانه انجام مي‌گيرد و منابع موردنياز آن از محل اعتبارات هزينه‌اي بودجه سالانه تأمين مي‌شود.
اين تصويب‌نامه در ماده ۱۴ تصريح دارد كه در اجراي بودجه‌ريزي مبتني بر عملكرد و به‌منظور تحقق وظايف و اهداف دستگاه‌هاي اجرايي، دستگاه‌ اجرايي مجاز است عنوان، سنجه عملكرد، مقدار و قيمت تمام‌شده فعاليت‌هاي ذيل برنامه‌هاي مصوب مندرج در پيوست شماره ۴ قانون را مشروط به آن‌كه در جمع اعتبارات هزينه‌اي آن برنامه تغييري ايجاد نشود، حداكثر تا ۳۰ درصد با پيشنهاد بالاترين مقام دستگاه‌ اجرايي و تأييد سازمان، در سقف اعتبار مصوب همان برنامه، اصلاح كند.

-httpss://www.mporg.ir/FileSystem/View/File.aspx?FileId=e6324e51-bf0f-4543-9511-3c075717c472

فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

معاونت ها و مدیریت ها

سامانه ها

آمار سایت

آمار بازدید
بازدید امروز: 1395
بازدید دیروز: 5045
بازدید ماه:21334
بازدید سال:238948
بازدید کل:15283384

نظرسنجی

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟

آخرین بروزرسانی

در تاریخ:  02 اردیبهشت 1403

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

google
yahoo
alexa
ebook
Baidu.com
Wikipedia
Blogger.com
Windows Live
Amazon.com
eBay
Bing
Ask
استانداری گلستان
سفارش طراحی وب سایت - سفارش دات نت
دستگاههای اجرایی, سازمان, سرشماری, عوامل اجرایی, مسکن, نفوس