» » مصاحبه تلفنی رئیس سازمان با برنامه گفتمان صدا وسیمای مرکز استان در خصوص طرح سهمیه بندی بنزین

مصاحبه تلفنی رئیس سازمان با برنامه گفتمان صدا وسیمای مرکز استان در خصوص طرح سهمیه بندی بنزین

آقای روزبهان در مصاحبه تلفنی زنده با برنامه گفتمان صدا وسیمای مرکز استان گلستان در خصوص طرح سهمیه بندی بنزین و نرخهای جدید عنوان کرد که این طرح در شورای عالی اقتصادی سه قوه به تصویب رسید و قرار بر این شد که صد درصد از منابع حاصل از اصلاح قیمت ها و سهمیه بندی به صورت حمایت معییشتی بین خانوارهای مورد نظر توزیع شود .

 

به گزارش سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان آقای روزبهان در این گفتگو عنوان کرد  ؛ این طرح  در راستای مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه اجرا شد . در سالهای اخیر با افزایش مصرف بنزین کارشناسان اظهار نظر می کردند که اگر بنزین سهمیه بندی شود و در قیمت آن اصلاحی صورت گیرد می تواند باعث کنترل مصرف شود . و قرار بر این شد که 100 درصد منابع حاصل از اصلاح قیمت ها و سهمیه بندی به صورت حمایت معیشنی بین خانوارهای مورد نظر توزیع شود.

 وی گفت ؛ دولت در شش سال گذشته فقط دوبار اصلاح قیمت انجام داد و منابعی که از آن حاصل شد بیشتر صرف پرداخت به خانواده های نیازمند و  تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی شد .

رِئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان افزود ؛ جامعه هدف بیش از18میلیون  خانوار (60 میلیون نفر ) را تشکیل می دهد . و در همین راستا شرکت ملی پخش فراورده های نفتی موظف شد همه منابع حاصل از برنامه را در یک حساب مشخص که به همین  عنوان نزد خزانه افتتاح خواهد شد واریز کند .

روزبهان در ادامه گفت ؛ سازمان برنامه و بودجه موظف شد همه مبالغی که به حساب واریز می شود بین این خانوارها که از یک نفر تا پنج نفر هستند به صورت ماهانه در قالب مبالغی بین 55 تا 205 هزار تومان پرداخت کند . و بدین تر تیب سازمان برنامه و بودجه در هر ماه  ، سه پرداختی خواهد داشت ؛ یک حقوق و مزایا و پردا خت های مربوط به طرح های عمرانی که هر ماه از خزانه صورت می گیرد، دوم پرداخت یارانه ها که معمولا 26 هر ماه انجام می شود و از این به بعد پرداخت دیگری صورت می گیرد که در قالب بسته های حمایت معیشتی خواهد بود.

وی عنوان کرد ؛ وزارت رفاه موظف شد مازاد بر این 18 میلیون خانوار، هر کسی که خودش را متقاضی دریافت این رقم می داند با ساز و کارهایی که تدارک دیده تقاضای او را بررسی می کند و آن هایی را که مشمول پرداخت قرار میگیرند در فهرست پرداخت قرار دهد  و این پرداخت از زمان شروع اجرای این طرح محاسبه و به آن ها پرداخت خواهد شد .

روزبهان در ادامه این گفتگو گفت ؛ امیدوارم آثار مثبت این اقدام که با مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه انجام میشود و در چارچوب سیاست های حمایتی دولت و مورد تاکید رئیس جمهور است  در جامعه مشاهده کنیم .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان در ادامه گفت ؛ شرط رئیس جمهور برای اجرای این طرح حمایت معیشتی و اصلاح قیمت بنزین این بود که حتما همه منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین عینا به مردم بازگردد و پرداخت شود لذا طرح با همین شرط در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه تصویب شد .

روزبهان افزود ؛ دولت در جهت سیاست کاهش فقر مطلق و بهبود معیشت خانوارها افزون بر سه تا پنج برابر کردن یارانه افراد تحت پوشش کمیته امداد، تورم را نیز مهار و آن را در دو سال یک رقمی کرد ، اما تحریم های ظالمانه استکبار، قدرتخرید مردم را کاهش داده است و دولت خود را موظف می داند با منابع محدود بودجه ای، به معیشت مردم کمک کند .

 

 

 

فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

معاونت ها و مدیریت ها

سامانه ها

آمار سایت

آمار بازدید
بازدید امروز: 1113
بازدید دیروز: 1665
بازدید ماه:121914
بازدید سال:121914
بازدید کل:15166350

نظرسنجی

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟

آخرین بروزرسانی

در تاریخ:  09 فروردین 1403

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

google
yahoo
alexa
ebook
Baidu.com
Wikipedia
Blogger.com
Windows Live
Amazon.com
eBay
Bing
Ask
استانداری گلستان
سفارش طراحی وب سایت - سفارش دات نت
دستگاههای اجرایی, سازمان, سرشماری, عوامل اجرایی, مسکن, نفوس