» » دكتر نوبخت رييس سازمان برنامه و بودجه كشور خبر داد: قطعه نخست آزادراه تهران- شمال بهمن ماه سال جاري افتتاح مي‌شود

دكتر نوبخت رييس سازمان برنامه و بودجه كشور خبر داد: قطعه نخست آزادراه تهران- شمال بهمن ماه سال جاري افتتاح مي‌شود

دكتر محمد باقر نوبخت معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان برنامه و بودجه كشور در حاشيه بازيد از آخرين مراحل ساخت و تكميل قطعه يك آزادراه تهران- شمال در جمع خبرنگاران گفت:: زمان تحقق وعده‌هاي دولت در ارتباط با طرح‌هاي عمراني به ويژه آزادراه  تهران- شمال فرا رسيده و امروز اين خبر را مي‌دهم كه در همين ماه آزادراه تهران- شمال افتتاح مي‌شود.
به گزارش مركز روابط‌عمومي، ااطلاع‌رساني و امور بين‌الملل سازمان برنامه و بودجه كشور، وي تأكيد كرد كه با وجود تلاش دشمن براي فشار اقتصادي و توقف طرح‌هاي عمراني هيچ طرح عمراني در كشور متوقف نشده است و قطعه يك آزادراه سرانجام به بهره برداري مي‌رسد.
به گفته دكتر نوبخت از سال ١٣٧٥ تا مدتي پيش، وضعيت پيشرفت آزادراه تنها ١٧ درصد بود و با تلاش دولت تدبير و اميد قطعه يك آزادراه اكنون با پيشرفت ٩٩ درصدي در آستانه بهره‌برداري قرار گرفته است.
دكتر نوبخت در مورد برنامه دولت براي ساخت قطعه دوم آزادراه گفت: تا اوايل سال  ١٤٠٠ قطعه دوم نيز مورد بهره برداري قرار مي‌گيرد.
وي گفت: همچنين براي ساخت قسمتي از قطعه چهارم كه به قطعه سوم آزادراه متصل مي شود، دستور تخصيص ۸۵ ميليارد تومان اعتبار صادر شد.
دكتر نوبخت در مورد مبلغ عوارضي قطعه يك آزادراه تهران- شمال افزود: كميته ويژه‌اي براي نرخ عوارض تصميم گيري مي‌كند،  تلاش دولت نيز تأمين اعتبار براي تكميل و ساخت بقيه قطعه ها است تا شرايط تسهيل سفر مسافران شمال فراهم شود.
شايان ذكر است كه آزادراه تهران-شمال مسيري ۱۲۱ كيلومتري در چهار قطعه است كه مراحل مطالعاتي آن از سال ۱۳۵۳ آغاز شده و حدود ۲۰ سال از اجراي عمليات ساخت آن مي‌گذرد، قطعه اول از تقاطع غير همسطح بزرگراه شهيد همت و بزرگراه آزادگان شروع مي‌شود و در امتداد دره كن پس از عبور از حاشيه روستاي سولقان به تدريج از منطقه كوهستاني توچال عبور كرده و سپس توسط تونل بلند تالون به طول ۴۸۷۰ متر اين رشته كوه را قطع كرده و در دامنه هاي شمالي آن در منطقه دو آب شهرستانك قرار مي‌گيرد.
بر اساس اين گزارش، از آن پس، مسير به موازات جاده قديم كرج- چالوس امتداد مي يابد و در دره سرهنگ وارد تونل البرز بطول ۶۴۰۰ متر شده و در پل زنگوله خارج مي شود، سپس با عبور از ارتفاعات البرز به موازات جاده موجود كرج-چالوس تا شهر چالوس ادامه يافته و در نهايت با يك تقاطع غير همسطح به كمربندي چالوس- تنكابن متصل مي‌شود.

همچنين پرويز فتاح رييس بنياد مستضعفان در اين  بازديد از روند ساخت و تكميل قطعه يك آزادراه تهران- شمال، گفت: مشاركت، يكپارچگي و همراهي دولت و بنياد مستضعفان باعث شد تا امروز خبر افتتاح ٣٢ كيلومتر از آزادراه تهران- شمال را بدهيم.
وي ادامه داد: تا سال ١٣٩٣منطقه يك حدود ۱۷ درصد رشد داشت، اما دولت تدبير و اميد به تعهدات خود عمل كرد و اين پروژه، به سرعت پيشرفت مناسبي پيدا كرد.
 فتاح با اعلام اين‌كه در منطقه يك حدود ۵ هزار نفر مشغول به كار شده و ۱۷ پيمانكار به كار گرفته شدند، گفت: مدل جديدي از راه‌سازي و استانداردهاي بين‌المللي در اين آزادراه به نمايش گذاشته شد.
وي با بيان اين‌كه ۱۰۰درصد ساخت ابنيه در منطقه يك به پايان رسيده است، گفت: خط‌كشي و نورپردازي هم انجام مي‌شود و هر زمان كه دولت تصميم بگيرد ما آماده افتتاح هستيم.
فتاح ادامه داد: همچنين ۵۰ درصد منطقه ۲ آزاد راه نيز تا اوايل سال ۱۴۰۰ افتتاح مي‌شود و عبور يكطرفه از منطقه دو آزاد راه خواهيم داشت، ضمن آنكه از محور چالوس هم كمك مي‌گيريم.
رييس بنياد مستضعفان تأكيد كرد كه از امروز پيمانكاران منطقه يك به منطقه ۲ منتقل مي‌شوند تا كار با سرعت انجام شود.
وي ادامه داد: بنياد ۵۰ درصد سرمايه‌گذاري در آزادراه را برعهده دارد، دولت هم به تعهدات خود عمل كرده است ضمن آنكه بخشي از سرمايه‌گذاري بنياد از محل عوارض خواهد بود كه هر ميزان درآمد از اين محل به مناطق محروم اختصاص مي‌يابد.
فتاح با بيان اينكه براي تكميل ۵۰ درصد منطقه ۲ آزاد راه تهران ـ شمال دو هزار ميليارد تومان اعتبار لازم است، گفت: براي تهيه سيمان، فولاد و... از توليدات بنياد استفاده مي‌كنيم. همچنين توافق ما با پيمانكاران به صورت پرداخت نقدي يا ارايه ملك است.

فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

معاونت ها و مدیریت ها

سامانه ها

آمار سایت

آمار بازدید
بازدید امروز: 2743
بازدید دیروز: 2747
بازدید ماه:27012
بازدید سال:244626
بازدید کل:15289062

نظرسنجی

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟

آخرین بروزرسانی

در تاریخ:  05 اردیبهشت 1403

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

google
yahoo
alexa
ebook
Baidu.com
Wikipedia
Blogger.com
Windows Live
Amazon.com
eBay
Bing
Ask
استانداری گلستان
سفارش طراحی وب سایت - سفارش دات نت
دستگاههای اجرایی, سازمان, سرشماری, عوامل اجرایی, مسکن, نفوس