» » لايحه موافقت‌نامه بين ايران و كميسيون اقتصادي و اجتماعي آسيا و اقيانوسيه اصلاح شد

لايحه موافقت‌نامه بين ايران و كميسيون اقتصادي و اجتماعي آسيا و اقيانوسيه اصلاح شد

 نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به منظور تأمين نظر شوراي نگهبان، لايحه موافقت‌نامه بين ايران و كميسيون اقتصادي و اجتماعي آسيا و اقيانوسيه را اصلاح كردند.

 به گزارش مركز اطلاع‌رساني، روابط‌عمومي و امور بين‌الملل سازمان برنامه و بودجه كشور، نمايندگان در نشست علني سه‌شنبه هشتم  بهمن ماه  مجلس شوراي اسلامي، به منظور تأمين نظر شوراي نگهبان با اصلاح لايحه يك فوريتي موافقت‌نامه بين دولت جمهوري اسلامي ايران و كميسيون اقتصادي و اجتماعي آسيا و اقيانوسيه به نمايندگي از سازمان ملل متحد درباره تأسيس مركز آسيا و اقيانوسيه براي توسعه مديريت اطلاعات بلايا با ۱۴۷ رأي موافق، ۳رأي مخالف و ۷ رأي ممتنع از مجموع ۱۹۲ نماينده حاضر در جلسه موافقت كردند.
گفتني است مركز آسيا و اقيانوسيه براي توسعه مديريت اطلاعات بلايا به پيشنهاد سازمان برنامه و بودجه كشور و در راستاي اقدام براي تجميع دستاوردهاي بين المللي مرتبط با پيشگيري از آثار و عوارض بلاياي طبيعي در كشور تاسيس خواهد شد و جمهوري اسلامي ايران به عنوان مقر اصلي اين مركز به جايگاه هماهنگ كننده ترويج و گسترش دانش مرتبط با بلاياي طبيعي تعيين خواهد شد. سازمان برنامه و بودجه كشور مرجعيت ملي فعاليت هاي اپديم در كشور است.
بر اساس اين گزارش، ماده واحده لايحه مذكور به شرح ذيل است: به دولت اجازه داده مي‌شود نسبت به تأسيس مركز آسيا و اقيانوسيه براي توسعه مديريت اطلاعات بلايا بر اساس موافقت‌نامه مربوط به تأسيس مركز يادشده اقدام كند.
 همچنين در تبصره اين ماده واحده آمده است: در اجراي اين موافقتنامه رعايت اصول يكصد و سي و نهم (۱۳۹)، يكصد و بيست و پنجم (۱۲۵) و هفتاد و هفتم (۷۷) قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران الزامي است.

مطالب مشابه

فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

معاونت ها و مدیریت ها

سامانه ها

آمار سایت

آمار بازدید
بازدید امروز: 3014
بازدید دیروز: 2747
بازدید ماه:27283
بازدید سال:244897
بازدید کل:15289333

نظرسنجی

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟

آخرین بروزرسانی

در تاریخ:  05 اردیبهشت 1403

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

google
yahoo
alexa
ebook
Baidu.com
Wikipedia
Blogger.com
Windows Live
Amazon.com
eBay
Bing
Ask
استانداری گلستان
سفارش طراحی وب سایت - سفارش دات نت
دستگاههای اجرایی, سازمان, سرشماری, عوامل اجرایی, مسکن, نفوس