» » مجموع تخصيص اعتبار سيل در استان گلستان تا پايان دي ماه سال جاري سه هزار و يكصد ميليارد تومان است

مجموع تخصيص اعتبار سيل در استان گلستان تا پايان دي ماه سال جاري سه هزار و يكصد ميليارد تومان است

قدرت‌الله عابدي رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان گلستان از دستور ويژه دكتر نوبخت رييس سازمان برنامه و بودجه كشور براي تخصيص ۱۰ ميليارد تومان اعتبار مرحله دوم پروژه پارك موزه دفاع مقدس خبر داد و گفت: اين پروژه در هفته دولت سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداري مي‌رسد. 

به گزارش مركز اطلاع‌رساني، روابط‌عمومي و امور بين‌الملل سازمان برنامه و بودجه كشور، قدرت‌الله عابدي در نشست خبري به منظور تشريح دست‌آوردهاي سفر دكترنوبخت معاون رئيس جمهور و رئيس اين سازمان به استان گلستان اظهار داشت: به پروژه پارك موزه دفاع مقدس۱۰ ميليارد تومان در سال جاري اعتبار تخصيص داده مي‌شود و در مرحله دوم  ۱۰ ميليارد تومان اعتبار  در سال ۱۳۹۹ پرداخت شود كه در اين مورد  دكتر نوبخت دستور ويژه داد كه به اميد خدا اين پروژه در هفته دولت سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداري مي‌رسد.
وي گلستان را يكي از استان‌هاي مورد توجه سازمان برنامه و بودجه كشور دانست و تصريح كرد: توجه به پروژه‌هاي مهم و محوري  براساس اسناد توسعه و سند آمايش استان كه شكوفايي و تحول در استان را به همراه داشته باشد، در دستور كار قرار گرفته است.
وي با بيان اين‌كه پروژه‌هاي مورد توجه  در سفر رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور و همچنين ۶۹  طرح  مصوب سفر دوم دولت تدبير و اميد به استان گلستان،  براساس اسناد توسعه‌اي بود.
عابدي بيان كرد: حوزه‌هاي انرژي و آب به عنوان دو موضوع محوري استان مطرح  است و اگر بخواهيم توسعه در استان را در بخش‌هاي كشاورزي، صنعت و خدمات رقم بزنيم، بي‌ترديد به آب نياز داريم و اگر اين مهم نباشد امكان سرمايه‌گذاري در استان وجود ندارد. از اين‌رو، به دنبال تأمين زيرساخت‌ها در بخش‌هاي مختلف در حوزه احداث آب‌بندان، احداث سد، طرح‌هاي آبخيزداري هستيم كه توجه به اين موارد به توسعه استان كمك كند.
وي با بيان اين‌كه بيش از ۴۲۰ ميليارد تومان ابلاغ اعتبار ره‌آورد سفر  دكتر نوبخت در ارديبهشت سال ۱۳۹۵ به استان بود، گفت: ۳۰۰ ميليارد تومان از اين اعتبار به استان تخصيص پيدا كرد.
به گفته عابدي ۴۵ درصد از اعتبارات استاني به حوزه زيربنايي براي ايجاد زيرساخت‌ها مصوب و اجرايي شد و ۴۱ درصد براي بخش توليدي اختصاص يافت كه در مجموع ۸۷ درصد اعتبارات در حوزه ايجاد زيرساخت‌ها و بخش توليدي بود.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان گلستان در مورد سايت ميگوي گميشان بيان كرد: اين پروژه در زمره پروژه‌هاي كليدي استان است و در حوزه سايت ميگو تأمين آب نياز داشتيم كانالي از دريا تا داخل مجتمع ميگو داشته باشيم ۲۰ ميليارد تومان در ارديبهشت سال ۱۳۹۵ در قالب تبصره ۳۶ به استان ابلاغ شد.
عابدي با اشاره به اين‌كه در حوزه زهكشي اراضي حدود ۱۰۰ ميليارد تومان ابلاغ اعتبار داشتيم، گفت: ۵۰ ميليارد تومان براي كانال‌هاي سه و چهار جهاد كشاورزي و ۵۰ ميليون تومان اعتبار به شركت آب منطقه‌اي براي كانال‌هاي يك و دو اختصاص پيدا كرد.
وي ايجاد بندرخشك را در توسعه استان مهم خواند و افزود: اگر پروسه راه‌آهن را به صورت فني بررسي كنيم، بسياري از مشكلات ناشي از تحريم‌هاي  ظالمانه كشورمان را تعديل  مي‌كند، ما مي‌توانيم از طريق گمرك اينچه‌برون از چين، روسيه و كشورهاي آسياي‌ميانه زمينه صادرات و واردات داشته باشيم كه در توليد ناخالص داخلي بسيار اثرگذار خواهد بود.
رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان گلستان با بيان اين‌كه ساخت سه هزار مسكن محرومان در سفر دوم دكتر نوبخت به استان تفاهم شده است، گفت: دوشنبه هفته قبل در روستاي سقريلقي كلنگ اين پروژه به زمين خورد.

فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

معاونت ها و مدیریت ها

سامانه ها

آمار سایت

آمار بازدید
بازدید امروز: 530
بازدید دیروز: 1583
بازدید ماه:22052
بازدید سال:239666
بازدید کل:15284102

نظرسنجی

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟

آخرین بروزرسانی

در تاریخ:  02 اردیبهشت 1403

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

google
yahoo
alexa
ebook
Baidu.com
Wikipedia
Blogger.com
Windows Live
Amazon.com
eBay
Bing
Ask
استانداری گلستان
سفارش طراحی وب سایت - سفارش دات نت
دستگاههای اجرایی, سازمان, سرشماری, عوامل اجرایی, مسکن, نفوس