» » دولت براي جبران خسارت هاي ناشي از حوادث طبيعي به مردم كوتاهي نمي‌كند

دولت براي جبران خسارت هاي ناشي از حوادث طبيعي به مردم كوتاهي نمي‌كند

 دكتر محمدباقر نوبخت معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور گفت: دولت براي جبران خسارت‌هاي ناشي از حوادث طبيعي به مردم كوتاهي نمي‌كند و نهايت صرفه جويي‌ها در جاهاي ديگر هم انجام مي‌شود تا بتوانيم مشكلات را برطرف كنيم. 

به گزارش مركز اطلاع‌رساني، روابط‌عمومي و امور بين‌الملل سازمان برنامه و بودجه كشور، دكتر محمدباقر نوبخت جمعه شب در برنامه تلويزيوني زنده گفت و گوي ويژه خبري شبكه باران گيلان افزود: در همين راستا ، در ۱۱ماه از زمان آغاز سيلاب هاي ابتداي امسال، با وجود تمام مشكلات درآمد نفتي و محدوديت‌هاي مالي، ۱۸ هزار ميليارد تومان فقط  طي ۱۱ ماه براي  خسارت ناشي از وقوع اين سيلاب‌هاهزينه شده است.
وي اظهار كرد: مردم گيلان براي جبران خسارت  نگران نباشند، چرا كه دولت هيچ مضايقه‌اي  نمي‌كند و  تلاش مي‌كند تا مشكلات ناشي از اين خسارت ها جبران شود.
وي تصريح كرد كه در همين راستا،  بنياد مسكن مأموريت يافته تا خسارت‌هاي وارد شده را ارزيابي و اعلام كند تا بتوانيم براساس استانداردها، براي جبران خسارت به مردم اعتبارات لازم را اختصاص دهيم.
وي اضافه كرد: براي جبران خسارت‌هاي ناشي از برف اخير در  گيلان ، ۲۰ ميليارد تومان قبل از حضورم در گيلان  به شركت توانير تخصيص دادم  و ۳۰ ميليارد تومان نيز به عنوان تنخواه براي  هزينه‌هايي كه براي رفع مشكلات مردم مي شود، اختصاص يافت.
دكتر نوبخت با اشاره به فرسودگي بخشي از شبكه برق گيلان اظهار كرد:  اين شبكه نياز به نوسازي تجهيزات برق داد كه در آينده اعتباري را براي آن اختصاص خواهيم داد.
دكتر نوبخت به تصميمات گرفته شده در ستاد بحران استان اشاره  و بيان كرد: در ستاد مديريتي كه با حضور  وزير نيرو تشكيل داديم، به شركت‌هاي برق منطقه‌اي گيلان و توزيع برق مأموريت دادم تا نيازهاي خود را بررسي و اعلام كنند و براساس اولويت‌بندي در مراحل مختلف طي بازه زماني چندين ساله نوسازي شبكه برق استان را انجام دهند.
وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به حضورخود در گيلان از صبح چهارشنبه تاكنون گفت: تمام تلاش ما اين بوده كه طي اين مدت از  نيروهاي متخصص انساني  و ظرفيت وزارت نيرو و راه  استان‌هاي هم‌جوار استفاده كنيم تا هرچه سريع‌تر راه‌ها برقرار و آب و برق مردم  استان وصل شود.
وي خاطرنشان كرد: مردم نگران نباشند، اگر خسارتي به مردم وارد شد، دولت تمهيداتي براي جبران اين خسارت‌ها انجام مي‌دهد.
دكتر نوبخت با اشاره به بارش‌هاي برف در گيلان طي ساليان مختلف گفت: برف شديدي نيز در سال ۹۲ در گيلان باريد، اما اين بارش‌هاي شديد فقط در مناطقي اتفاق افتاده بود، اما اين برف وسعت ۱۴ هزار كيلومتر مربع در استان را در برگرفت و تنها منطقه كوچكي در انزلي بارش برف يا نداشتيم يا كم بود.
وي يادآور شد: براساس گفته وزير نيرو ، بارش‌ها در گيلان طي چهار روز ۲۷ برابر ميانگين كشوري بود.
وي خاطرنشان كرد: با بارش اين برف مشخص شد كه تجهيزات راهداري براي شرايط عادي مناسب است،  اما براي برف‌هاي شديد و گسترده ماشين آلات راهداري نياز به تجهيز و تقويت دارد.
دكتر نوبخت با بيان اين كه سازمان برنامه و بودجه كشور تنها دستگاهي است كه مي تواند عملكرد مديريت دستگاه‌هاي كشور را ارزيابي كند، اظهار كرد: در حال حاضر و در اين سفر اولويت ما رفع هر چه سريع‌تر مشكلات مردم است و هنوز به اين موضوع ورود نكرده‌ايم، اما در آينده ارزيابي مديران، قبل از بحران نيز انجام مي‌شود.
وي با قدرداني از نماينده عالي دولت و معاون عمراني استاندار كه از اولين لحظات در صحنه حضور داشتند، بيان كرد : طي ۴۸ ساعت گذشته، براي تسريع در كارها  اكيپ‌هايي از استان‌هاي ديگر وارد گيلان شدند و  تمام دستگاه‌هاي مربوط طي  اين مدت تلاش بي وقفه و شبانه‌روزي داشتند تا اين‌همه مشكلات ايجاد شده را برطرف كنند كه جاي قدرداني دارد.
وي همچنين به اختصاص اعتبار ۳۵۰ ميليارد توماني به هلال احمر كشور نيز اشاره و بيان كرد:  همچنين ۵۰ ميليارد تومان فقط براي قطعات و تجهيزات پروازي‌شان اختصاص يافته است و اگر براي بخش پروازي گيلان نياز باشد نيز كمك مجددي را خواهيم كرد.
دكتر نوبخت در ادامه با ارائه گزارشي از وضعيت كنوني آب و برق  و راه‌هاي گيلان گفت: در حال حاضر تمامي راه‌هاي اصلي و شرياني و عمده راه‌هاي فرعي استان باز است،ضمن آن‌كه راه‌هاي روستايي استان نيز تا فردا بازگشايي مي شود.
وي گفت: همچنين از ۲۵۰ هزار مشتركي كه برق آنها در گيلان قطع شده بود، اكنون اين ميزان قطعي به حدود سه هزار مشترك رسيده و تا فردا برق اين مشتركان نيز وصل مي شود.
وي  علت قطعي آب مشتركان گيلاني را به‌دليل قطع برق عنوان و تصريح كرد: به‌دليل قطع برق ، پمپاژ آب به مخازن ميسر نمي شد و آب مشتركان دچار افت يا قطع شده بود كه هم اكنون ۹۸ درصد آب شرب روستاها وصل شده است.
گفتني است كه اولين برف سال ۹۸ در گيلان كه از شامگاه يكشنبه تا ظهر سه شنبه به مدت بيش از ۴۰ ساعت مناطق مختلف استان را در برگرفت، موجب بروز مشكلاتي براي مردم از جمله بسته شدن راه‌ها و اختلال در سيستم‌هاي ارتباطي تلفن همراه و ثابت و نيز قطعي برق و آب شد.

فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

معاونت ها و مدیریت ها

سامانه ها

آمار سایت

آمار بازدید
بازدید امروز: 1049
بازدید دیروز: 1665
بازدید ماه:121850
بازدید سال:121850
بازدید کل:15166286

نظرسنجی

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟

آخرین بروزرسانی

در تاریخ:  09 فروردین 1403

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

google
yahoo
alexa
ebook
Baidu.com
Wikipedia
Blogger.com
Windows Live
Amazon.com
eBay
Bing
Ask
استانداری گلستان
سفارش طراحی وب سایت - سفارش دات نت
دستگاههای اجرایی, سازمان, سرشماری, عوامل اجرایی, مسکن, نفوس