» » ۲۴ هزار ميليارد تومان حقوق اسفند ماه كاركنان دولت را امشب واريز خواهيم كرد

۲۴ هزار ميليارد تومان حقوق اسفند ماه كاركنان دولت را امشب واريز خواهيم كرد

دكتر محمدباقر نوبخت در تيتر امشب با بيان اين‌كه تاكنون يك‌هزار و ۶۱۰ ميليارد تومان صرفا براي مبارزه با كرونا به وزارت بهداشت پرداخت شده است، گفت: علاوه بر اين، در نظر داريم به اقشاري كه بيش از همه مشكل دارند، كمك‌هاي بلاعوض ارائه كنيم.

۲۴ هزار ميليارد تومان حقوق اسفند ماه كاركنان دولت را امشب واريز خواهيم كرد

 به گزارش مركز اطلاع‌رساني، روابط‌عمومي و امور بين‌الملل سازمان برنامه و بودجه كشور به گفته دكتر نوبخت، ۵۰ ميليارد به ستاد ملي به عنوان تنخواه، ۴۰۰ ميليارد به همين ستاد در تهران و مابقي به شهر‌هايي كه بيمارستان نيمه‌كاره ودر دست تجهيز داشتند، تخصيص داديم.

رئيس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به قراردادي كه اخيرا با صنف توليدكنندگان پوشاك منعقد شده است، گفت: صنعت پوشاك با تغيير خط توليد، روزي ۱۰۰ دست لباس براي پزشكان و كادر درمان توليد خواهد كرد و ما اين توليدات را از آن‌ها خريداري مي‌كنيم، بر اين اساس، ديروز اولين بخش از منابع اين طرح پرداخت شد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: طبق بررسي‌ها، ۱۰ رسته كسب و كار‌هايي كه به طور مستقيم از بيماري كرونا دچار بيشترين آسيب شده‌اند و قرار است به آن‌ها تسهيلاتي ارائه شود به اين شرح هستند:
۱. مراكز توليد و توزيع غذا‌هاي آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخي، تالار‌هاي پذيرايي، قهوه خانه‌ها، اغذيه فروشي‌ها و موارد مشابه به تشخيص وزارت صنعت، معدن و تجارت.
۲. مراكز مربوط به گردشگري شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌هاي جهانگردي و گردشگري، مهمانپذير‌ها مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، مراكز بوم‌گردي، مراكز اقامتي و پذيرايي و تفريحي و خدماتي بين‌راهي و موارد مشابه به تشخيص وزارت ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي.
۳. حمل و نقل عمومي مسافر درون‌شهري و برون‌شهري اعم از هوايي، جاده‌اي، ريلي و دريايي.
۴. دفاتر خدمات مسافرتي و گردشگري.
۵. توليد و توزيع پوشاك.
۶. توليد و توزيع كيف و كفش.
۰۷ مراكز توزيع آجيل، خشكبار، قنادي، بستني و آب‌ميوه.
۰۸ مراكز و مجتمع‌هاي ورزشي و تفريحي.
۹. مراكز و مجتمع‌هاي فرهنگي و آموزشي.
۱۰. مراكز توليد، توزيع و فروش صنايع دستي.
وي افزود: ۱۰ امتياز مالياتي براي مالكان اين دسته مشاغل در نظر گرفته ايم.
دكتر نوبخت در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: از يك‌شنبه شب تا دوشنبه شب، سازمان برنامه و بودجه كشور ۲۴ هزار ميليارد تومان حقوق اسفند كاركنان را واريز خواهد كرد و ساعت ۲۴ سه شنبه ۲۷ اسفند ۹۸ هم، ۲۰۰ الي ۶۰۰ هزار تومان، بلاعوض به حساب سه ميليون نفر واجد شرايط واريز مي‌شود.
دكتر نوبخت گفت: مجوز استخدام ۱۰ هزار نيرو داده شده و امكان استخدام اين تعداد وجود دارد و ما پشتيباني مالي لازم را انجام خواهيم داد و رئيس جمهور هم دستور دادند هر ميزان كمك مالي كه براي استخدام اين تعداد پرستار نياز است، از طرف ما به وزارت بهداشت پرداخت شود.
وي درمورد كمبود اقلام بهداشتي مثل ماسك و ژل گفت: مشكل در ميزان توليد است. مقداري زمان نياز است تا عرضه در بازار طبيعي شود.
معاون رئيس جمهور درباره وضعيت پيمانكاران گفت: پيمانكاراني كه با ما رابطه استخدامي دارند و گروهي كه با رابطه استخدامي ندارند و عمدتاً در پروژه‌هاي عمراني هستند و بخش خصوصي هستند. پول‌هايشان معمولاً با تعويق پرداخت مي‌شود.
وي افزود: واقعيت اين است كه تلاش كرديم امسال تا امروز ۵۶ هزار ميليارد تومان در ارتباط با طرح‌هاي عمراني كشور پرداخت انجام دهيم كه رقم بي‌سابقه‌اي است. سال گذشته كل مبلغ طرح‌هاي عمراني ۴۲ هزار ميليارد تومان بود. اين در حالي است كه قبل از دولت يازدهم، ۱۱ هزار و ۲۰۰ ميليارد تومان سالانه پرداخت مي‌شد. بر اين اساس، تلاش داريم قبل از پايان سال تزريق دوباره نقدينگي به پيمانكاران داشته باشيم.
دكتر نوبخت ادامه داد: حساب‌هاي بانكي شناسايي شده، رئيس جمهور معاونت امور اقتصادي را مسئول كرده اين كار را پي‌گيري كند. ساير بخش‌هايي كه نياز به حمايت داشته باشند بررسي و در صورت لزوم اقدام خواهد شد.
وي ادامه داد: صبح دوشنبه ستاد ملي مبارزه با كرونا با حضور رئيس جمهور تشكيل خواهد شد.
دكتر نوبخت به موضوع عدم ورود رئيس جمهور به مديريت ستاد مبارزه با كرونا اشاره كرد و گفت:، چون اين كار تخصصي بود، رئيس جمهور از ابتدا خودشان ورود نكردند. با اين وجود، بنا به نياز، اكنون رئيس جمهور به موضوع ورود كرده‌اند و براين اساس در جلسه دوشنبه نيز رياست جلسه را برعهده دارند.
فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

معاونت ها و مدیریت ها

سامانه ها

آمار سایت

آمار بازدید
بازدید امروز: 1131
بازدید دیروز: 1665
بازدید ماه:121932
بازدید سال:121932
بازدید کل:15166368

نظرسنجی

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟

آخرین بروزرسانی

در تاریخ:  09 فروردین 1403

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

google
yahoo
alexa
ebook
Baidu.com
Wikipedia
Blogger.com
Windows Live
Amazon.com
eBay
Bing
Ask
استانداری گلستان
سفارش طراحی وب سایت - سفارش دات نت
دستگاههای اجرایی, سازمان, سرشماری, عوامل اجرایی, مسکن, نفوس