» » دکتر نوبخت:يك گروه از مردم كه هيچ درآمدي ندارند از اسفند تا خرداد ماه به هر خانوار از ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان كمك بلاعوض پرداخت مي‌شود

دکتر نوبخت:يك گروه از مردم كه هيچ درآمدي ندارند از اسفند تا خرداد ماه به هر خانوار از ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان كمك بلاعوض پرداخت مي‌شود

دكتر محمدباقر نوبخت معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان برنامه و بودجه كشور با انتقاد شديد از رفتار خصمانه و غيرانساني هيأت حاكمه آمريكا در تحريم همه‌جانبه ملت ايران و دروغ‌گويي دولت ترامپ براي كمك به ايران در مواجهه با ويروس كرونا گفت: آنها به هيچ چيز رحم نكرده‌اند و حتي در اين شرايط سخت دست از تحريم دارويي ايران برنمي‌دارند.

دکتر نوبخت:يك گروه از مردم كه هيچ درآمدي ندارند از اسفند تا خرداد ماه به هر خانوار از ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان كمك بلاعوض پرداخت مي‌شود

 

به گزارش مركز اطلاع‌رساني، روابط‌عمومي و امور بين‌الملل سازمان برنامه و بودجه كشور، وي با اشاره به اين‌كه در دومين سال تحريم‌هاي ظالمانه آمريكا قرار داريم، ‌گفت: دولت سالانه ۲۴ هزار ميليارد تومان حقوق پرداخت مي‌كند و اجازه نداده است كه حتي يك ماه حقوق كاركنان و كارمندان به تعويق بيفتد.
وي تصريح كرد كه سران آمريكا به‌رغم عوام‌فريبي در اين شرايط سخت ملت ايران در مقابله با ويروس كرونا، حتي اجازه فروش نفت براي تأمين اقلام دارويي را به ما نمي‌دهند.
 وي در مورد بحث ماليات افزود: براي اين بخش‌ها نيز شرايط ويژه‌اي را قائل شده‌ايم كه نياز است توسط كارشناسان سازمان امور مالياتي براي افكار عمومي تشريح شود.
دكتر نوبخت درمورد بخشودگي مالياتي گفت: ماليات از محل درآمد است و به‌طور طبيعي تا درآمدي نباشد مالياتي هم پرداخت نخواهد شد، اما بايد به اين نكته توجه هم داشته باشيم كه نمي‌توانيم ماليات‌هاي گذشته را مورد بخشودگي قرار دهيم،‌ چون يكي از محل‌هاي تأمين منابع دولت،‌ ماليات است.
رييس سازمان برنامه و بودجه كشور با تأكيد بر اين‌كه دولت با همه مشكلات سرپا ايستاده است،‌ گفت:‌ دولت در مقابله با كرونا فعالانه حضور دارد و تحريم‌ها و كرونا را شكست خواهيم داد.
دكتر نوبخت يادآور شد كه دولت علاقه‌مند به ملت است و نهايت تلاش خود را به‌كار بسته است و عاقلانه عمل مي‌كند.
وي با تأكيد بر اين‌كه دولت مجدانه تلاش مي‌كند تا در اين شرايط حساس، پرداخت حقوق و يارانه‌ها به تعويق نيفتد، گفت: در بخش عمراني نيز كارها با شتاب خوبي پيش مي‌رود،‌ افتتاح آزادراه تهران – شمال را شاهد بوديم و در چند روز آينده مسير همت به كرج را نيز افتتاح خواهيم كرد.
وي به مجموعه اقدامات دولت براي توسعه ريلي كشور در بخش حمل‌ونقل اشاره و تصريح كرد در چند استان شاهد توسعه بخش ريلي كشور در سال گذشته بوديم.
دكتر نوبخت همچنين از تعويق سه ماهه حق بيمه تأمين‌اجتماعي سهم كارفرمايان خبر داد و گفت: پيش‌بيني مي‌كنيم كه بين پنج تا شش ميليارد تومان از درآمدهاي سازمان تأمين‌اجتماعي در اين بخش كاهش پيدا كند و دولت با پرداخت بخشي از بدهي‌هاي خود به سازمان تأمين‌اجتماعي تلاش مي‌كند كه اين كمبود را تاحدي جبران كند.
وي با تأكيد مجدد بر اين نكته كه دولت در اين شرايط حساس با همه توان در كنار ملت خواهد ايستاد، افزود: پرداخت هزينه قبوض آب و برق كسب‌وكارهايي كه پيش‌بيني مي‌شود تا سه ماه آينده با ركود مواجه خواهند بود،‌ به تعويق خواهد افتاد.
دكترنوبخت در بخش ديگري از سخنان خود به توصيه موكد رييس‌جمهور به اعضاي كابينه براي حمايت از مردم اشاره كرد و گفت: بيش از ۶۰ ميليون نفر يارانه‌بگير داريم،‌ در زمان حاضر، يك گروه از آنها هيچ درآمدي ندارند،‌ در يك پروسه چهارماهه از اسفند تا خردادماه به هر خانوار براساس برآوردهايي كه داشتيم از ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان كمك بلاعوض دريافت خواهند كرد.
رئيس سازمان برنامه و بودجه تأكيد كرد اين كمك‌ها تا ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه به حساب‌هاي آنان واريز خواهد شد.
به گفته وي،‌ براي كارگران مغازه‌ها و افرادي كه مشغول به دست‌فروشي بودند كه در زمان حاضر شغل خود را از دست داده‌اند، ‌از يك تا دو ميليون تومان به‌صورت قرض‌الحسنه به حساب آنان واريز خواهد شد و با يك تنفس سه ماهه و به شكل اقساط ۲۴ ماهه و با سود چهار درصد پرداخت مي‌شود.
فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

معاونت ها و مدیریت ها

سامانه ها

آمار سایت

آمار بازدید
بازدید امروز: 281
بازدید دیروز: 1583
بازدید ماه:21803
بازدید سال:239417
بازدید کل:15283853

نظرسنجی

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟

آخرین بروزرسانی

در تاریخ:  02 اردیبهشت 1403

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

google
yahoo
alexa
ebook
Baidu.com
Wikipedia
Blogger.com
Windows Live
Amazon.com
eBay
Bing
Ask
استانداری گلستان
سفارش طراحی وب سایت - سفارش دات نت
دستگاههای اجرایی, سازمان, سرشماری, عوامل اجرایی, مسکن, نفوس