» » مصاحبه آقای عابدی رئیس سازمان با خبرگزاری شبستان

مصاحبه آقای عابدی رئیس سازمان با خبرگزاری شبستان

توسعه گلستان به تلاش بیشتری نیاز دارد/ تحقق ۷۹ درصدی اعتبارات حوادث گلستان در سال ۹۸
عابدی با بیان اینکه توسعه استان گلستان نیاز به تلاش به مراتب بیشتر از امروز دارد، گفت: ۶۹۵ میلیارد تومان اعتبار تملک و متوازن ملی در سال ۹۹ به استان گلستان تخصیص یافته است.

 

«قدرت الله عابدی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: مقام معظم رهبری سالجاری را به نام «جهش تولید» مزین کردند  و بر این اساس سیاست های توسعه استان بر این اصل در سالجاری نهاده شده است به گونه ای که بتواند این اقدامات در روند تحقق اسناد توسعه شتاب ملموسی را ایجاد کند ولی مبانی توزیع به گونه ای پیش رفته است که امیدواریم با منابع در دسترس شاهد حداکثر اثرگذاری در پشتیبان های اصلی تولید در بخش های کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگری باشیم.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان  ادامه داد: بسیاری از محورهای توسعه که در جلسه شورای برنامه ریزی استان گلستان مطرح شد برگرفته از اسنادی است که از قبل در نظر گرفته شده و ملاک عمل ما در بودجه های سنواتی قرار گرفته است.

 عابدی بیان کرد: گام دوم انقلاب اسلامی نیز آغاز شده است و نگاه مجموعه توسعه باید به سمتی برود که بتوانیم زیرساخت هایی را فراهم کنیم که به اشتغال و تولید پایدار ختم شود و بتوانیم در حوزه صنعت  برای تولیدات بخش کشاورزی با ایجاد صنایع تبدیلی ارزش افزوده به وجود بیاوریم.

 وی متذکر شد: نیازمندی روز جامعه و الزامات امنیتی و غذایی موجب شده است موضوعات مهم و مرتبط با پوشش آنها در طول دو سال گذشته در دستور کار شورای برنامه ریزی و توسعه استان قرار گیرد به عنوان مثال از سال گذشته که به نام رونق تولید نامگذاری شده است هدف دستیابی به تولید ۱۰ درصدی گوشت قرمز کشور در استان پیگیری می شود و با فراهم شدن پیش نیازهای اولیه آن شاهد اقدامات موثر در سال جهش تولید خواهیم بود و در این خصوص در طول دو سال گذشته بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان در قالب اقدامات بنیادین و کمک های فنی و اعتباری منابع به استان اختصاص یافته است.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان  خاطرنشان کرد: در حوزه طیور در حال حاضر گلستان بیش از 12 درصد تولید کشور را به خود اختصاص داده است و بنا داریم که این سهم 12 درصدی را افزایش دهیم.

 عابدی بیان کرد: همچنین در جلسه شورای برنامه ریزی استان گلستان دو دستاورد بخش کشاورزی از سوی محققان مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان ارائه شد که می تواند پشتیبان تولید محصولات کشاورزی ازجمله باقلا، گندم و مواد اولیه خوراک دام و طیور شود.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان  با بیان اینکه توسعه استان نیاز به تلاش به مراتب بیشتر از امروز دارد، یادآور شد: در سال 98 مجموع اعتباراتی که به استان گلستان مستقیماً ابلاغ شد و بر اساس آن مبادله موافقت نامه رقم خورده است بیش از یک هزار و 390 میلیارد تومان بود که 894 میلیارد تومان آن به استان اختصاص یافت.

 عابدی افزود: اگر بخواهیم اعتبار 100 میلیارد تومانی سد نرماب که از محل ماده 10 در نظر گرفته شده را به این اعتبارات بیفزاییم، بیش از یک هزار  میلیارد تومان مجموع اعتبارات تملک استان از منابع ملی، استانی و ردیف ها به ویژه حوادث در سال گذشته به استان اختصاص یافت.

 وی با بیان اینکه بخش عمده ای از این منابع به بحث جبران خسارت های ناشی از سیل سال 98 هدایت شد، متذکر شد: از محل اعتبارات هزینه ای 197 میلیارد تومان برای جبران خسارت های ناشی از سیل در استان گلستان  در قالب ماده 10 در نظر گرفته شده است.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان تأکید کرد: تصمیمات دولت در توسعه بخش های مهم استان نظیر درمان و تامین آب ژاول ستودنی است و هم افزایی ایجاد شده بین منابع قابل تصمیم گیری در سطح استان و ملی منجر به اتفاقات میمون و مبارک برای مردم گلستان در سال های آینده خواهد شد.

 عابدی بیان کرد: مجموعه اعتبارات هزینه ای و تملک از محل اعتبارات ماده 10 برای بحران و حوادث بیش از یک هزار و 269 میلیارد تومان بود که بیش از 997 میلیارد تومان تخصیص یافته است  که میزان تخصیص این اعتبارات 79 درصد بود.

 وی متذکر شد: در سال 99 اعتبارات هزینه ای استان گلستان بیش از 417 میلیارد تومان است که نسبت به عدد مصوبه روزهای نخست سال که 394 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود نزدیک به 6 درصد افزایش یافته است.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان بیان کرد: اعتبارات تملک در سال 99 در دو بخش در نظر گرفته شده است، در سال جاری حدود 482 میلیارد تومان به استان در قالب ستون استانی از محل درآمدهای نفتی و غیره  تخصیص یافته است و اگر اعتبارات متوازن ملی را به آن اضافه کنیم که 213  میلیارد تومان است مجموع اعتبارات تملک و متوازن ملی در استان گلستان به 695 میلیارد تومان  می رسد.

فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

معاونت ها و مدیریت ها

سامانه ها

آمار سایت

آمار بازدید
بازدید امروز: 173
بازدید دیروز: 3307
بازدید ماه:27749
بازدید سال:245363
بازدید کل:15289799

نظرسنجی

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟

آخرین بروزرسانی

در تاریخ:  05 اردیبهشت 1403

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

google
yahoo
alexa
ebook
Baidu.com
Wikipedia
Blogger.com
Windows Live
Amazon.com
eBay
Bing
Ask
استانداری گلستان
سفارش طراحی وب سایت - سفارش دات نت
دستگاههای اجرایی, سازمان, سرشماری, عوامل اجرایی, مسکن, نفوس