» » برگزاری اولین سمینار معاونین آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان‌ها در سال 1395

برگزاری اولین سمینار معاونین آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان‌ها در سال 1395

18 اردیبهشت 1395
  | 
  • Like
  • 0

اولین سمینار معاونین آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان‌ها در سال 1395 با حضور دکتر عادل آذر رئیس مرکز آمار ایران، معاونین و مدیران کل دفاتر مرکز در روز چهارشنبه مورخ 1395/02/15در مرکز آمار ایران برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه دکتر عادل آذر ضمن خوش‌آ‌مدگویی و تشکر از تلاش‌ها و زحمات یکساله معاونت آمار و اطلاعات استان‌ها، اشاره‌ای به ماده 11 احکام برنامه‌های توسعه کشور (مصوب 15 فروردین‌ماه 1395 مجلس شورای اسلامی) داشتند. ایشان در ادامه به ارائه برنامه‌های سال 1395 مرکز آمار ایران، سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 و توجه به بحث آمارهای ثبتی پرداختند.

در ادامه جلسه آقای زاهدیان معاون طرح‌های آماری و آمارهای ثبتی مرکز آمار ایران، گزارشی از دبیرخانه ستاد سرشماری کشور، اقدامات صورت گرفته، برنامه زمان‌بندی اجرای سرشماری، توجه به تکمیل اینترنتی اطلاعات سرشماری توسط خانوارها و ... ارائه نمودند.

در ادامه جلسه هریک از معاونین آمار و اطلاعات استان‌ها، نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص وظایف و اقدامات مربوط به معاونت آمار و اطلاعات بیان نمودند. آقای ملاغلامعلی، به‌عنوان سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان، در خصوص بحث واگذاری طرح‌های آماری به بخش خصوصی، توجه ویژه به بحث آمارهای ثبتی در استان، رفع خلأهای آماری اطلاعات سالنامه آماری استان و کشور (بویژه بازارهای مالی)، پیگیری ایجاد کارگروه آمار و اطلاعات در استان‌ها و ... مطالبی را ارائه نمودند.

لازم به توضیح است که بر اساس ماده 11 لایحه احکام برنامه‌های توسعه کشور؛ به‌منظور یکپارچه‌سازی، ساماندهی و رفع موازی‌کاری در نظام آماری کشور:

الف- مرکز آمار ایران مرجع رسمی تهیه، اعلام و انتشار آمارهای رسمی کشور است.

ب- مرکز آمار ایران با همکاری دستگاه‌های اجرایی نسبت به تهیه برنامه ملی آماری کشور مبتنی بر فناوری‌‌های نوین با رعایت استانداردها و ضوابط تولید و انتشار آمارهای رسمی، استقرار نظام آمارهای ثبتی و استقرار و تغذیه مستمر پایگاه اطلاعات آماری کشور اقدام نماید. این برنامه با پیشنهاد مرکز آمار ایران و تصویب شورای‌عالی آمار ایران برای دستگاه‌های اجرائی لازم‌‌الاجراء است.

پ- دستگاه‌های اجرایی مانند بانک مرکزی مکلفند در حدود وظایف قانونی خود و در چهارچوب ضوابط و استانداردهای شورای‌عالی آمار ایران، آمار تخصصی حوزه‌های مربوط به خود را تولید و اعلام کنند. در این‌صورت آمار منتشرشده آمار تخصصی رسمی است

فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

معاونت ها و مدیریت ها

سامانه ها

آمار سایت

آمار بازدید
بازدید امروز: 3152
بازدید دیروز: 2747
بازدید ماه:27421
بازدید سال:245035
بازدید کل:15289471

نظرسنجی

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟

آخرین بروزرسانی

در تاریخ:  05 اردیبهشت 1403

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

google
yahoo
alexa
ebook
Baidu.com
Wikipedia
Blogger.com
Windows Live
Amazon.com
eBay
Bing
Ask
استانداری گلستان
سفارش طراحی وب سایت - سفارش دات نت
دستگاههای اجرایی, سازمان, سرشماری, عوامل اجرایی, مسکن, نفوس