» » رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان در جلسه آسیب شناسی و پیگیری عملکرد دستگاه های اجرایی استان در شاخص سنجش کیفیت ارائه خدمات در دفاتر پیشخوان دولت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان در جلسه آسیب شناسی و پیگیری عملکرد دستگاه های اجرایی استان در شاخص سنجش کیفیت ارائه خدمات در دفاتر پیشخوان دولت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان در جلسه آسیب شناسی و پیگیری عملکرد دستگاه های اجرایی استان در شاخص سنجش کیفیت ارائه خدمات در دفاتر پیشخوان دولت

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان، امروز یکشنبه 11 مهر،جلسه آسیب شناسی و پیگیری دلایل عدم تحقق عملکرد دستگاه های اجرایی استان در شاخص سنجش کیفیت ارائه خدمات در دفاتر پیشخوان دولت براساس نتایج ارزیابی عملکرد سال 1399 دستگاه های اجرایی استان، با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان و مدیریت فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری  و مدیران دستگاه های اجرایی استان برگزار شد.عابدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان در این جلسه تصریح کرد:به منظور ارتقای سطح کیفیت ارائه خدمات به مردم شریف استان گلستان و همچنین کاهش تصدی های دولت و نیز کاهش مراجعات مردمی به دستگاه های اجرایی از طریق خدماتی که قابلیت واگذاری ارائه خدمات به دفاتر پیشخوان دولت دارد،با هدف افزایش بهره وری و کاهش هزینه تمام شده خدمات،خدماتی که قابلیت واگذاری را دارند،دستگاه های اجرایی برون سپاری فعالیت ها و خدمات را به گونه ای مطلوب به دفاتر پیشخوان دولت،ارائه دهند.عابدی رئیس سازمان تاکید کرد:در راستای اجرای بند 6 مصوبه مورخ 1400/6/2 شورای راهبری توسعه مدیریت استان و حسب تاکید و دستور موکد استاندار محترم که در راستای اقدامات مهم دولت محترم نیز می باشد،ضرورت و اهمیت موضوع،ارائه خدمات به دفاتر پیشخوان دولت و برون سپاری،ملاک عمل می باشد. عابدی رئیس سازمان ،مهمترین هدف برون سپاری را افزایش کیفیت خدمات و رضایتمندی بیشتر مردم دانست و افزود: خدمات دستگاه های اجرایی که قابلیت واگذاری را دارند و به شیوه ای مشخص تعیین گردیده است در فرایند برون سپاری و در ارائه خدمات از طریق پیشخوان دولت تسریع نمایند.رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان خاطرنشان کرد:ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی در سال 1399 انجام گردیده است و از طریق دفاتر پیشخوان به مردم استان خدمات شایسته و در شان مردم شریف استان ارائه نماییم.عابدی رئیس سازمان افزود:بررسی و آسیب شناسی دلایل توفیق و عدم توفیق در ارائه خدمات صورت گیرد و آسیب شناسی با این نگاه که جزء اختیارات استان و از نظر قانونی باشد،بتوانیم از ظرفیت و پتانسیل دفاتر پیشخوان استفاده نماییم.رئیس سازمان گفت:در این جلسات هم اندیشی، قصد داریم به گونه ای با این مسائل برخورد نماییم که کارکرد و فعالیت هیچ دستگاه اجرایی زیرسوال نرود و از ظرفیت ایجاد شده،خدمات بهتری به مردم عزیز استان ارائه گردد.عابدی بیان کرد: قطعا تفاهم نامه هایی با سطح ملی وجود داشته و در شاخص های عمومی ،امتیازهای کمتری دستگاه های اجرایی استان،نسبت به شاخص های اختصاصی کسب نموده اند و دولت الکترونیک نیز جزء شاخص های عمومی می باشد، لذا در بحث پیشخوان دولت،در ارزیابی شهیدرجایی،کمک بزرگی به مجموعه سازمانی می گردد.عابدی رئیس سازمان اظهار داشت:دستگاه های اجرایی،باید دلیل عدم تحقق تفاهم نامه را مشخص نمایند و  سیاست ها و راهکارها مشخص و سنجش کیفیت خدمات تعیین گردد.رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان خاطرنشان کرد:24 دستگاه اجرایی ملزم شده اند که خدمات را به دفاتر پیشخوان واگذار نمایند که فقط 8 دستگاه اجرایی واگذار نموده اند و با گزارشی که از سامانه مدیریت عملکرد گرفته شده است این عدد  در استان 21/9می باشد که بین عملکرد با سطح ملی فاصله زیاد می باشد.عابدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان با تاکید بر کوچک سازی و کاهش تصدی گری دولت،افزود:دستگاه های اجرایی استان و همچنین دانشگاه علوم پزشکی،دلایل عدم کسب امتیاز براساس مستندات ارائه شده را پیگیری و دلایل توجیهی را بررسی نمایند و با آسیب شناسی،دلایل اینکه از میانگین کشوری نیز پایین تر و در ارائه خدمات فاصله زیاد است،بررسی گردد. عابدی رئیس سازمان تصریح کرد:با این خط مشی که در جهت سهولت و تسریع در فرآیند انجام کار و قابلیت واگذاری ارائه خدمات به دفاتر پیشخوان دولت،دو راهکار پیشنهاد می گردد که یا از طریق وزارتخانه مجوز داده شود و یا اینکه تفاهم نامه اصلاح گردد.عابدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان خاطرنشان کرد:تفاهم نامه، ملاک عمل می باشد لذا برای سال 1400 با حوزه وزارتخانه،غربالگری صورت گیرد و از جلسات فرسایشی خارج شویم و بخش هایی که قابلیت واگذاری وجود دارد،در سرجمع استان، خدمات در قالب تفاهم نامه قرارداد صورت گیرد.

عابدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان به توضیح جامعی از فلسفه پیشخوان دولت الکترونیک پرداخت و افزود:در استان گلستان،برای برخورداری از ارائه خدمات از طریق پیشخوان دولت،تلاش براین است که خدمات راحت تر و سریع تر و آسانتر به مردم استان ارائه گردد و در این محور اساسی،مساله مهم عدالت می باشد و واگذاری خدمات به بخش دفاتر پیشخوان،گام موفقی در راستای برون سپاری می باشد.لازم به ذکر است در این جلسه دانشگاه علوم پزشکی،اداره کل راه و شهرسازی،اداره کل راه آهن و سایر اعضای حاضر در جلسه،به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند                                                   

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان در جلسه آسیب شناسی و پیگیری عملکرد دستگاه های اجرایی استان در شاخص سنجش کیفیت ارائه خدمات در دفاتر پیشخوان دولت

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان در جلسه آسیب شناسی و پیگیری عملکرد دستگاه های اجرایی استان در شاخص سنجش کیفیت ارائه خدمات در دفاتر پیشخوان دولت

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان در جلسه آسیب شناسی و پیگیری عملکرد دستگاه های اجرایی استان در شاخص سنجش کیفیت ارائه خدمات در دفاتر پیشخوان دولت

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان در جلسه آسیب شناسی و پیگیری عملکرد دستگاه های اجرایی استان در شاخص سنجش کیفیت ارائه خدمات در دفاتر پیشخوان دولت

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان در جلسه آسیب شناسی و پیگیری عملکرد دستگاه های اجرایی استان در شاخص سنجش کیفیت ارائه خدمات در دفاتر پیشخوان دولت

 

فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

معاونت ها و مدیریت ها

سامانه ها

آمار سایت

آمار بازدید
بازدید امروز: 1593
بازدید دیروز: 1021
بازدید ماه:51388
بازدید سال:627074
بازدید کل:9717042

نظرسنجی

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟

آخرین بروزرسانی

در تاریخ:  22 مهر 1400

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

google
yahoo
alexa
ebook
Baidu.com
Wikipedia
Blogger.com
Windows Live
Amazon.com
eBay
Bing
Ask
استانداری گلستان
سفارش طراحی وب سایت - سفارش دات نت
دستگاههای اجرایی, سازمان, سرشماری, عوامل اجرایی, مسکن, نفوس