» » آقای عابدی رئیس سازمان در نشست با اصحاب رسانه:برای رسیدن به توسعه همه باید تلاش کنیم.

آقای عابدی رئیس سازمان در نشست با اصحاب رسانه:برای رسیدن به توسعه همه باید تلاش کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان گلستان آقای عابدی رئیس سازمان در نشست صمیمی با اصحاب رسانه در محل سالن اجتماعات استانداری که با حضور دکتر زنگانه استاندار محترم استان ،معاونین استاندار وتعدادی از مدیران دستگاههای اجرایی ونمایندگان وخبرنگاران رسانه های استانی وملی  برگزار گردید گفت:

آقای عابدی رئیس سازمان در نشست با اصحاب رسانه:برای رسیدن به توسعه همه باید تلاش کنیم.

 

چنانچه توسعه بخواهد اتفاق بیفتد همگان باید همت و تلاش نمایند ودر صورت عدم تحقق ،همه در این خصوص مسئول هستیم . وی تاکید کرد:این اعتقاد راسخ است که توسعه همه جانبه استان ، با  همت ،  تلاش و نقش آفرینی مدیریت ارشد استان، نماینده محترم ولی فقیه ، نمایندگان محترم مجلس ، دستگاه های اجرایی ، مردم شریف و  اصحاب رسانه تحقق یافت.

وی تصریح کرد:خواسته ما از رسانه ها در نشست های مختلف این بوده که در سطح ملی مطالبه گری کنیم تا بتوانیم موضوعات توسعه استان را سرعت ببخشیم. عابدی در خصوص برخی سوالات مطرح شده در این نشست از سوی خبرنگاران ونمایندگان رسانه  با موضوع رتبه بیست و پنجم در نسبت رشد  درآمدهای عمومی لایحه  بودجه استان به مصوب قانون بودجه سال 1400  و سهم نیم درصدی  با رتبه بیست وچهارم  تصریح کرد این موارد دارای بحث های  فنی  وعلمی در علم بودجه نویسی است و با هدف  بهره گیری حداکثری استان  از ظرفیت های قانونی در لایحه بودجه  سال 1401 را نشان می دهد و در آن نکات مهمی  وجود دارد وی افزود: ، نکته اول اینکه  میزان  تخصیص اعتبارات هزینه ای و تملک ، به میزان وصول درآمدها ی عمومی بستگی دارد . نکته دوم اینکه ،  اگر میزان وصولی و تحقق درآمدها فراتر از درآمد مصوب  باشد بصورت مازاد درآمد به استان  ابلاغ می گردد و براین اساس تلاش شده  تا درآمد عمومی  متناسب با ظرفیت های استان  و حتی با رقم کمتری در لایحه درج  شود.وبنابراین  رتبه ۲۴ ام  در درآمدهای عمومی برای استان گلستان  رتبه خوبی است .

رئیس سازمان در خصوص  اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان افزود: سهم استان از 2.5 درصد سال 1398 به حدود 3.1 درصد  در سال 1401 و رتبه استان از هیجدهم  به پانزدهم  ارتقا ء یافته است . وی همچنین تاکید کرد :به لحاظ نسبت رشدلایحه 1401  به مصوب  قانون 1400 در رتبه پنجم قرار داریم . وی همچنین افزود:شاخص سرانه اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای به ازای هر گلستانی ،  1074192  تومان  می باشد در حالی که این شاخص برای 31 استان کشور برابر 818787 تومان و رتبه استان در این شاخص  رتبه چهاردهم در بین استانهای کشور می باشد.

عابدی تصریح کرد:در اعتبارات هزینه ای استان با سهم 3.16 درصد در رتبه سیزدهم و ، به لحاظ نسبت رشدلایحه 1401  به مصوب  قانون 1400 در رتبه ششم  قرار داریم .

عابدی در بخشی دیگر از صحبتها با اشاره به مساحت استان توضیح داد: استان گلستان به لحاظ وسعت   1.25 درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده ودر رتبه بیست و یکم کشور و به لحاظ جمعیت با 2.15 درصد در رتبه چهاردهم در بین استانهای کشور قرار دارد.

وی در ادامه  به برخی از ویژگیهای لایحه بودجه سال 1401پرداخت وافزود:یکی از ویژگی های مهم  لایحه بودجه سال 1401  ، تشکیل صندوق پیشرفت و عدالت در استان هاست که 150 هزار میلیارد تومان منابع برای این صندوق در کشور پیش بینی شده است و قطعا با تشکیل این صندوق عدالت و توسعه ،اتفاق های خوب و بزرگی  در استان وکشور رقم خواهد خورد.

وی تصریح کرد :ویژگی دیگر  لایحه بودجه کاهش 5 واحد درصد بنگاه های اقتصادی ، تولیدی و اشتغالزا در درآمد های مالیاتی می باشد .

وی در ادامه تاکید کرد :هدف و تلاش مجموعه مدیریتی استان این بود که در لایحه بودجه سال 1401 سهم اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای به حدود 3 درصد برسد که الحمدالله با همت و تلاش استاندار محترم ، نمایندگان محترم مجلس ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و دستگاههای اجرایی به  3.1 درصد رسیده است که بتوانیم اقدامات شایسته را برای مردم شریف استان انجام پذیرد. عابدی افزود :از جناب آقای دکتر زنگانه استاندارمحترم و مجمع محترم نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بابت اهتمام ویژه در لایحه بودجه سال 1401  تشکر می نمایم .

آقای عابدی رئیس سازمان در نشست با اصحاب رسانه:برای رسیدن به توسعه همه باید تلاش کنیم.

 

آقای عابدی رئیس سازمان در نشست با اصحاب رسانه:برای رسیدن به توسعه همه باید تلاش کنیم.

 

 

مطالب مشابه

فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

معاونت ها و مدیریت ها

سامانه ها

آمار سایت

آمار بازدید
بازدید امروز: 2054
بازدید دیروز: 396
بازدید ماه:2054
بازدید سال:219668
بازدید کل:15264104

نظرسنجی

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟

آخرین بروزرسانی

در تاریخ:  31 فروردین 1403

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

google
yahoo
alexa
ebook
Baidu.com
Wikipedia
Blogger.com
Windows Live
Amazon.com
eBay
Bing
Ask
استانداری گلستان
سفارش طراحی وب سایت - سفارش دات نت
دستگاههای اجرایی, سازمان, سرشماری, عوامل اجرایی, مسکن, نفوس