» » نهايي‌سازي برنامه هفتم توسعه تا پايان ارديبهشت‌ماه

نهايي‌سازي برنامه هفتم توسعه تا پايان ارديبهشت‌ماه

 نهايي‌سازي برنامه هفتم توسعه تا پايان ارديبهشت‌ماه

  معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور در نشست عمومي با معاونان، مديران و رؤساي امور اين سازمان و رؤساي سازمان‌هاي مديريت و برنامه‌ريزي استان‌ها، در خصوص تشريح مهم‌ترين ديدگاه‌هاي خود درباره مسائل و موضوع‌هاي اقتصادي كشور و چگونگي نقش‌آفريني فعال‌تر و مشاركت حداكثري اين سازمان در رشد و توسعه اقتصادي پرداخت.

به گزارش مركز روابط عمومي وامور بين الملل سازمان برنامه و بودجه كشور؛ معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور در نشست عمومي با معاونان، مديران و رؤساي امور اين سازمان و رؤساي سازمان‌هاي مديريت و برنامه‌ريزي استان‌ها، به تشريح مهم‌ترين ديدگاه‌هاي خود درباره مسائل و موضوع‌هاي اقتصادي كشور و چگونگي نقش‌آفريني فعال‌تر و مشاركت حداكثري اين سازمان در رشد و توسعه اقتصادي پرداخت.
دكتر منظور در ادامه ضمن تقدير از زحمات «دكتر سيد مسعود ميركاظمي»، رئيس پيشين اين سازمان، گفت: ايشان در يك سال و نيم گذشته، مردانه در صحنه بودند و دستاوردهاي خوبي براي سازمان كسب كردند.
سازمان برنامه و بودجه كشور بازوي برنامه‌ريزي و بودجه‌ريزي رئيس‌جمهور است
رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور در ادامه گفت: به‌موجب اصل ۱۲۶ قانون اساسي، رئيس‌جمهور مسئوليت امور برنامه و بودجه را به عهده دارد و تشكيل سازمان برنامه و بودجه كشور نيز بر اساس اختيارات ايشان بوده است. وي افزود رياست محترم جمهور بر مشاركت فعال سازمان برنامه و بودجه در مديريت امور اقتصادي كشور و احياي شوراي اقتصاد تأكيد دارند.
دكتر منظور با بيان اينكه رئيس‌جمهور سازمان برنامه و بودجه را در جايگاه قوه عاقله كشور مي‌داند و اعتقاد جدي به نظرات كارشناسي دارد، گفت: در راستاي تحقق انتظارات ايشان از سازمان و ايفاي نقش فعال‌تر در مديريت اقتصادي كشور، تغييراتي در ساختار سازمان برنامه و بودجه ايجاد شد تا اين سازمان بتواند به نحو پوياتر به وظايف خطير خود عمل كند.
به گفته وي تهيه گزارش‌هاي كارشناسي پيشگيرانه‌ و آينده‌نگر از جمله اقدامات مهمي است كه بايد مبتني بر روش‌هاي علمي انجام شود. سازمان بايد بتواند قبل از شكل‌گيري هر بحران يا چالشي‏، وقوع آن‌ها را پيش‌بيني و تدابير با درايت و اصلاحي را اتخاذ نمايد. سازمان مي‌بايست در موضوعات جاري كشور از جمله مسكن، خودرو، آب، منابع سوخت و انرژي و موارد مشابه ورود جدي داشته باشد.
فوري‌ترين دستور كار پيش رو: تكميل و نهايي‌سازي برنامه هفتم توسعه كشور
رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور در بخش ديگري از سخنان خود، فوري‌ترين دستور كار پيش روي سازمان برنامه و بودجه كشور را تكميل و نهايي‌سازي برنامه هفتم توسعه كشور بيان كرد و گفت: اقدامات خوبي تاكنون براي تدوين برنامه هفتم توسعه كشور شده و ما مأموريت داريم تا پايان ارديبهشت‌ماه، برنامه هفتم را نهايي كرده و به تصويب دولت برسانيم.
وي سپس از برگزاري جلسات فشرده با تدوين‌كنندگان اين برنامه در سازمان برگزار شده و مقرر شده تا كميسيون منتخب در دولت با حضور رئيس‌جمهور به بررسي و تصويب لايحه برنامه هفتم بپردازند.
معاون رئيس‌جمهور افزود: از همه مستنداتي كه توسط دبيرخانه ستاد تحول دولت مردمي توليد شده است در نسخه نهايي برنامه هفتم توسعه استفاده خواهد شد.
مردم حق دارد بدانند بودجه كشور چگونه هزينه شده است
دكتر منظور سپس با اشاره به رويكرد دولت مردمي جهت مشاركت مردمي و آگاهي‌بخشي مردم نسبت به جزئيات هزينه‌كرد بودجه كشور گفت: ما بايد با عدد و رقم و ارائه گزارش‌هاي كارشناسي به مردم بگوييم بودجه كشور را صرف چه اموري مي‌كنيم. روابط‌عمومي سازمان مي‌بايست امكان حضور منظم و مستمر معاونان و رؤساي امور سازمان و رؤساي سازمان‌هاي مديريت و برنامه‌ريزي استان‌ها در برنامه‌هاي صداوسيما و گفتگو با مردم از طريق رسانه‌ها را فراهم كند.
تعامل و گفتگو با ذي‌نفعان و نمايندگان مردم بيشتر شود
رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور در بخش ديگري از سخنان خود، بر لزوم تعامل و گفتگوي سازمان با دستگاه‌هاي اجرايي، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و ساير ذي‌نفعان تأكيد كرد و گفت: ما بايد زبان مفاهمه و گفتگو را تقويت كنيم و حرف‌هاي گروه‌هاي مختلف جامعه را بشنويم و ضمن تبيين محدوديت‌ها براي ذي‌نفعان، افكار عمومي را همراه نماييم.
طرح‌هاي كلان و پيشران در اولويت تخصيص قرار مي‌گيرند
معاون رئيس‌جمهور سپس با اشاره به ايجاد امور طرح‌هاي كلان در نمودار جديد سازماني سازمان برنامه و بودجه كشور، گفت: در هر امور تخصصي در سازمان، چند طرح كلان و پيشران داريم كه آثار بيشتر و كلان‌تري در توليد ثروت براي كشور و ارائه خدمات گسترده‌تر به مردم دارند. از اين رو، لازم است ضمن احصاي دقيق اين قبيل طرح‌ها، تعدادي از آنها را كه اهميت و اولويت بيشتري براي كشور داشته و در مدت‌زمان سريع‌تري به بهره‌برداري مي‌رسند، در اولويت تخصيص بودجه قرار دهيم و منابع لازم براي تكميل آنها را نيز تقويت كنيم.
دكتر منظور افزود: همچنين لازم است سازمان برنامه و بودجه نسبت به تجهيز منابع حساسيت بيشتري داشته باشد و بهره‌گيري از كليه منابع داخلي و خارجي از جمله مولدسازي دارايي‌هاي دولت و منابع نهادهاي عمومي غيردولتي لازم را براي تحقق برنامه توسعه تجهيز نمايد. در همين ارتباط لازم است منابع بودجه مالي عمومي به‌صورت اهرمي در تركيب با منابع غيردولتي مورداستفاده قرار گيرد.
ايفاي نقش فعال در تصميم‌‌گيري‌هاي اقتصادي دولت و حضور در مجامع مرتبط در بالاترين سطح
رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور سپس با بيان اينكه تصميم‌هاي اقتصادي دولت نيازمند بررسي‌هاي دقيق و سريع كارشناسان سازمان برنامه و بودجه بوده، افزود ضرورت دارد مديران سازمان با آمادگي كامل در تمام جلسات تصميم‌گيري حضور داشته باشند.
دكتر منظور بر لزوم ارتباط منظم معاونان و رؤساي امور تخصصي سازمان با كميسيون‌هاي مجلس شوراي اسلامي، شوراهاي عالي مرتبط و شركت‌هاي بزرگ دولتي تأكيد كرد و گفت: لازم است تمام واحدهاي سازمان، فعاليت‌هاي مرتبط با خود را در بيرون از سازمان پايش كنند.
مؤسسه عالي آموزش و پژوهش مديريت و برنامه‌ريزي تقويت مي‌شود
معاون رئيس‌جمهور با اشاره به نقش مؤسسه عالي آموزش و پژوهش مديريت و برنامه‌ريزي اظهار داشت: اين مؤسسه، بازوي آموزشي و پژوهشي سازمان برنامه و بودجه كشور است و لازم است معاونان و مديران سازمان، هرچه بيشتر از قابليت‌ها و ظرفيت‌هاي كارشناسي اين مؤسسه استفاده كنند.
دكتر منظور افزود: در راستاي تحقق انتظارات رئيس‌جمهور از سازمان برنامه و بودجه و ايفاي نقش فعال‌تر در امور اقتصادي كشور، لازم است ضمن انجام پژوهش‌ها و مطالعات كارشناسي‏، مشاركت بيشتري در تصميم‌سازي اقتصادي دولت صورت گيرد.

 

فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

معاونت ها و مدیریت ها

سامانه ها

آمار سایت

آمار بازدید
بازدید امروز: 1699
بازدید دیروز: 2747
بازدید ماه:25968
بازدید سال:243582
بازدید کل:15288018

نظرسنجی

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟

آخرین بروزرسانی

در تاریخ:  06 اردیبهشت 1403

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

google
yahoo
alexa
ebook
Baidu.com
Wikipedia
Blogger.com
Windows Live
Amazon.com
eBay
Bing
Ask
استانداری گلستان
سفارش طراحی وب سایت - سفارش دات نت
دستگاههای اجرایی, سازمان, سرشماری, عوامل اجرایی, مسکن, نفوس