» » حضور نورانی سرپرست سازمان در جلسه شورای اداری استان گلستان
شاهد بیش از ۹۴ هزار میلیارد تومان افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌ها در استان خواهیم بود

حضور نورانی سرپرست سازمان در جلسه شورای اداری استان گلستان

حضور نورانی سرپرست سازمان در جلسه شورای اداری استان گلستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان، نورانی سرپرست سازمان بعدازظهر روز سه شنبه، چهاردهم شهریورماه 1402، در جلسه شورای اداری استان که با حضور دکتر زنگانه استاندار محترم گلستان، معاونین استاندار و سایر اعضا برگزار گردید، حضور یافت.

استاندار گلستان با اشاره به سفر دوم ریاست محترم جمهور به استان اظهار کرد: در فاصله هفته دولت سال جاری تا سفر دور دوم ریاست محترم جمهور به گلستان شاهد افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌ها با اعتباری بیش از ۹۴۷۰۰ میلیارد تومان خواهیم بود.
علی محمد زنگانه تصریح کرد: از این میزان پروژه ۱۵۸۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های قابل افتتاح و ۷۸۹۰۰ میلیارد تومان طرح‌های اقتصادی و شروع عملیات اجرایی پروژه‌ها خواهد بود.
وی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین گفت: به فرموده مقام معظم رهبری جهاد تبیین امروز یک واجب عینی است و ما با تشکیل قرارگاه جهاد تبیین تعیین کارگروه‌های ۱۳گانه تلاش داریم رتبه اول جهاد تبیین را در کشور کسب کنیم و در این راستا تولید محتوا قلب کار و مسئله بسیار پر اهمیت است.
استاندار گلستان یادآور شد: خوشبختانه گلستان در کنار استان‌های قم و سمنان استانی است که رشد بخش‌های خدمات کشاورزی و صنعت در آن دیده می‌شود و در رشد صنعت گلستان جز ۵ برتر کشور است.
زنگانه تاکید کرد: اقدامات صورت گرفته در گلستان نشان می‌دهد که همه بخش‌های استان با وحدت و انسجام به سمت چشم انداز در حال حرکت هستند.
وی یادآور شد: در این راستا طی دو سال گذشته بیش از ۱۸ هزار شغل پایدار و منجر به بیمه در استان ایجاد شده است و گلستان در تبدیل وضعیت ایثارگران جزو استان‌های پیشرو است و بیش از ۵ هزار نفر از مزایای آن برخوردار شده‌اند و بیش از ۹۰۰ نفر در دستگاه‌های استان تبدیل وضعیت شدند.
استاندار گلستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه تامین و زیرساخت‌های آب گفت: بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان در حوزه تامین آب در استان هزینه شده است و همچنین بخشی از فاضلاب شهر گنبد پس از ۱۸ سال با برخورداری ۳۰ هزار نفر افتتاح می‌شود.
وی تاکید کرد: در حوزه تجهیز و ساخت مدارس بیش از بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
زنگانه ادامه داد: طرح گردشگری آشوراده با اخذ مجوز کمیته طبیعت گردی وارد مرحله اجرایی شده است و اختلافات بین بنیاد مسکن و منابع طبیعی در روستای آشوراده در اقدامی جهادی و انقلابی با سرعت مرتفع شد.
استاندار گلستان با تبیین اقدامات صورت گرفته در استان یادآور شد تمام شهرهای استان در قالب یک شبکه عصبی هوشمند به فیبر نوری مجهز شدند و پس از این هر اقدامی در استان با شاخصه هوشمندی اجرایی خواهد شد وی افزود بهره‌برداری از ۱۴ هزار هکتار زهکشی اراضی، بهره‌برداری از ۲۱۷۰ هکتار سامانه نوین آبیاری و صرف بیش از ۳۹۴ میلیارد تومان اعتبار در حوزه کشاورزی طی دو سال گذشته نشان از اولویت این حوزه در استان دارد.
زنگانه خاطرنشان کرد: صرف ۴۷۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه سلامت ،۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه راه‌ها، افتتاح ۲۸۰۰ واحد مسکونی در استان و همچنین ۱۵۰۰ واحد دیگر در سفر رئیس جمهور با اعتبار بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان، تصویب بیش از ۶۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در طرح‌های شبکه توزیع برق استان که ۲۶۰۰ میلیارد تومان آن در سفر رئیس جمهور افتتاح خواهد شد، تنها بخشی از اقدامات اقدامات جهادی صورت گرفته در گلستان است .
وی افزود: مرکز توانبخشی ایثار بعد از ۱۸ سال با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد و ۱۳ طرح بخش خصوصی با اعتبار ۲۸۵۵ میلیارد تومان و اشتغال ۱۱۰۰ نفر در زنجیره راهبردی ارزش تا سفر ریاست محترم جمهور افتتاح خواهد شد.
استاندار گلستان جهاد تبیین و بیان اقدامات به مردم را حق آنان دانست و خاطرنشان کرد دولت سیزدهم در طول ۲ سال گذشته اقدامات منحصر به فردی را انجام داده که مقام معظم رهبری از آن تمجید نیز می‌کنند .
زنگانه با اشاره به اقدامات بزرگ دولت یادآور شد حذف ارز ترجیحی که جراحی بزرگی در کشور و امری قانونی بود در این دولت صورت گرفت در حالی که دولت قبل موظف به اجرای آن بود اما دکتر رئیسی فارغ از تبعات آن با شجاعت این اقدام را صورت داد.
وی ادامه داد: ایجاد شفافیت در نظام اقتصادی، ارتقا رشد اقتصادی به بالای ۳.۵ درصد، کاهش نرخ بیکاری به ۸.۲ درصد ، افزایش ۱۰ برابری یارانه‌ها و تخصیص آن به مردم محروم، تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار صدور بر خط مجوزهای کسب و کار ، رشد ۵۰۰ درصدی تعیین تکلیف اموال تملیکی، احیای کارخانه‌های راکد و نیمه راکد،شفافیت سامانه توزیع آرد و نان، عضویت در پیمان‌های منطقه‌ای، افزایش شرکت‌های دانش بنیان، آزادسازی سواحل به نفع مردم، افزایش پایه‌های مالیاتی، افزایش نرخ تسهیلات نوسازی مسکن، اجرای طرح بزرگ نهضت ملی مسکن و تسریع و شتاب در تولید مسکن کاهش نرخ تورم از ۶۵ درصد به ۴۰ درصد افزایش صادرات غیرنفتی که نمونه آن در استان گلستان مشهود است به طوری که افق تعیین شده برای استان تحقق صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری برای سال ۱۴۰۴ است و در حال حاضر استان به رقم ۲۵۰ میلیون دلار دست یافته و روند این رشد شتابان شده است .
زنگانه با بیان اقدامات ارزشمند دولت در کشور خاطر نشان کرد: توسعه میادین نفت و گاز در کشور، اجرای اقدامات زیرساختی، طرح‌های بزرگ آبرسانی، مبارزه با مفاسد اقتصادی ، کاهش زمینه‌های رانت خواری، رشد تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان، نشست‌های تخصصی رئیس جمهور با اقشار مختلف جامعه، افزایش حقوق کارگران، اهتمام به سفرهای استانی با هدف رفع محرومیت علی رغم تمام سنگ اندازی‌ها صورت گرفته و رئیس جمهور و مجموعه دولت با حرکت در متن و پرهیز از حاشیه تلاش کردند رشد کشور را مورد توجه قرار دهند وی با اشاره به جوانگرایی صورت گرفته در استان یادآور شد میانگین سن انتصابات در گلستان ۱۰ سال کاهش یافته و هدف گذاری است تصدی ۲۰ درصد پست‌های مدیریتی به بانوان است که تاکنون ۱۴ درصد آن عملیاتی شده است.
وی با اشاره به سخنان ریاست قوه قضاییه خاطرنشان کرد گلستان به نماد اقدامات فراقوه‌ای و فرابخشی تبدیل شده و اگرچه دست‌هایی تلاش می‌کنند که در عزم و اراده دلسوزان استان در مسیر رشد خلل ایجاد کنند اما خوشبختانه وحدت و انسجام موجود در استان موجب پیشرفت گلستان گردیده است.
زنگانه تاکید کرد: اجرای رتبه‌بندی معلمان، گسترش پوشش بیمه همگانی، استمرار حرکت علمی کشور، حضور شخص رئیس جمهور بصورت بی‌محابا در مناطق خاص که نمونه آن را در سفر ایشان به گلستان شاهد بودیم که با توجه به وضعیت بد جوی تاکید به بازدید از جزیره اشوراده داشتند و در آنجا حاضر شدند و دستورات ارزشمندی را صادر کردند.
استاندار گلستان با بیان سیاست‌های قاطع دولت سیزدهم در حوزه خارجی که همراه با عزت و قاطعیت بود، یادآور شد حماایت از گروه‌های مقاومت، افتتاح دفتر جمهوری اسلامی در سازمان کنفرانس اسلامی، توافق سه جانبه سواب با ترکمنستان و آذربایجان، برگزاری اجلاس سه جانبه ایران روسیه و ترکیه ، توافقنامه ۲۵ ساله همکاری با کشور چین، امضا تفاهم نامه در حوزه انرژی با کشور روسیه، امضا تفاهمنامه با قطر، امضای تفاهمنامه با تاجیکستان، سفرهای رئیس جمهور به کشورهای همسایه، رویکرد قاطع دکتر رئیسی با طرفین برجام که همراه با عزت، حکمت و مصلحت بود و رویکرد متوازن دولت سیزدهم با شرق و غرب زمینه اقتدار جمهوری اسلامی را در دنیا فراهم آورده است.
لازم به ذکر است در این جلسه استاندار گلستان خواستار اجرای دقیق جهاد تبیین توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی در حوزه فعالیت‌های خود شد و این مسئله را یک واجب عینی دانست.

حضور نورانی سرپرست سازمان در جلسه شورای اداری استان گلستان

حضور نورانی سرپرست سازمان در جلسه شورای اداری استان گلستان

حضور نورانی سرپرست سازمان در جلسه شورای اداری استان گلستان

حضور نورانی سرپرست سازمان در جلسه شورای اداری استان گلستان

حضور نورانی سرپرست سازمان در جلسه شورای اداری استان گلستان

حضور نورانی سرپرست سازمان در جلسه شورای اداری استان گلستان

حضور نورانی سرپرست سازمان در جلسه شورای اداری استان گلستان

حضور نورانی سرپرست سازمان در جلسه شورای اداری استان گلستان

فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

معاونت ها و مدیریت ها

سامانه ها

آمار سایت

آمار بازدید
بازدید امروز: 2239
بازدید دیروز: 58
بازدید ماه:45587
بازدید سال:263201
بازدید کل:15307637

نظرسنجی

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟

آخرین بروزرسانی

در تاریخ:  15 اردیبهشت 1403

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

google
yahoo
alexa
ebook
Baidu.com
Wikipedia
Blogger.com
Windows Live
Amazon.com
eBay
Bing
Ask
استانداری گلستان
سفارش طراحی وب سایت - سفارش دات نت
دستگاههای اجرایی, سازمان, سرشماری, عوامل اجرایی, مسکن, نفوس