سوالات متداول

-.pdf [ШШЩ: 217.68 ЪЫЊЩЩШЁШЫЊШЄ] ( تعداد دانلود: 27)

 

-.pdf [ШШЩ: 408.64 ЪЫЊЩЩШЁШЫЊШЄ] ( تعداد دانلود: 17)

 

نظارت بر فرایند جذب و بکارگیری نیروی انسانی دستگاه های اجرایی استان

  • نحوه استخدام شدن در ادارات دولتی چگونه است؟

افرادی که فارغ التحصیل دانشگاه بوده و علاقمند به استخدام در دستگاه های دولتی می باشند، با توجه به متمرکز بودن کلیه استخدام ها در وزارتخانه ها و سازمان های مرکزی، ضروری است اخبار و آگهی های استخدامی را از سایت ها و رسانه های معتبر پیگیر باشند؛ تا در صورت انتشار آگهی و دارا بودن شرایط استخدامی در آزمون ها ثبت نام نمایند.

  • چگونه می توان نمونه سؤالات آزمون های استخدامی را تهیه نمود؟

آزمون های استخدامی با توجه به گستردگی و تنوع پست های استخدامی و شرایط احراز متفاوتی که در هر آگهی ذکر می شود، منبع مشخصی ندارند. خصوصاً سؤالات تخصصی که بر اساس رشته شغلی مورد درخواست داوطلب و مدارک تحصیلی مورد اشاره در آگهی استخدامی طراحی می شود. برای سؤالات عمومی هم در کتاب فروشی ها و سایت های معتبر نمونه سؤالاتی ارائه می شود ولی قابل اتکا نبود و داوطلب باید از اطلاعات عمومی بالایی برخوردار باشد.

  • منظور از بومی در آگهی های استخدامی چیست؟

بر اساس آخرین تعریف سازمان اداری و استخدامی کشور:

شرایط بومی بودن: افرادی که حداقل دارای یکی از ویژگی های ده گانه زیر باشند. حسب مورد داوطلب بومی استان یا شهرستان تلقی میگردند.

یک- شهرستان محل تولد داوطلب یا همسر وی با شهرستان محل مورد تقاضا برای استخدام یکی باشد.

دو- استان محل تولد داوطلب یا همسر وی با استان محل مورد تقاضا برای استخدام یکی باشد.

سه- همسر و فرزندان کارمندان رسمی و پیمانی دولت و یا نیروهای مسلح(اعم از شاغل و یا بازنشسته) که شهرستان محل خدمت فعلی یا بازنشستگی والدین داوطلب با شهرستان محل مورد تقاضا برای استخدام آنان یکی باشد.

چهار- همسر و فرزندان کارمندان رسمی و پیمانی دولت و یا نیروهای مسلح(اعم از شاغل و یا بازنشسته) که استان محل خدمت فعلی یا بازنشستگی والدین داوطلب با استان محل مورد تقاضا برای استخدام آنان یکی باشد.

پنج- داوطلب حداقل چهار (4) سال از سنوات تحصیلی (ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان) را به صورت متوالی یا متناوب در شهرستان محل مورد تقاضا برای استخدام طی کرده باشد.

شش- داوطلب حداقل چهار (4) سال از سنوات تحصیلی (ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان) را به صورت متوالی یا متناوب در استان محل مورد تقاضا برای استخدام طی کرده باشد.

 

ولی با توجه به اینکه قوانین مرتب در حال تغییر و اصلاح است، بهتر است به شرایط مندرج در آگهی مربوطه مراجعه گردد.

  • آیا اعلام اسامی پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون های استخدامی حقی را برای داوطلب ایجاد می کند؟

خیر- با توجه به اینکه اعلام نتایج مرحله اول بر اساس خوداظهاری داوطلب در ثبت نام الکترونیکی او است و احتمال ورود اطلاعات نادرست وجود دارد، لذا بعد از اعلام نتایج مرحله اول، بررسی مدارک صورت می پذیرد و در صورت اثبات ادعای نادرست، داوطلب از ادامه مراحل استخدامی باز می ماند.

 

 

برنامه اسقرار نظام مدیریت عملکرد

  • زمان شروع و پایان ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی استانی چگونه است؟

بعد از ابلاغ شاخص های عمومی و اختصاصی در ساماه ارزیابی عملکرد از تاریخ 15اسفند هرسال تا پایان اردیبهشت ماه سال بعد.

  • در زمان بارگذاری مستندات عملکرد،اگر به هر دلیلی در ذخیره مستندات در دوره زمانی تعریف شده ،دستگاه اجرایی دچار مشکل شود.امکان ارایه مستندات کاغذی وجود دارد؟

پاسخ: خیر.

  • برای شاخص هایی که به صورت سامانه ای هستندو امکان ارایه مستندات وجود ندارد. به چه شکل باید گزارش عملکرد را ارایه نمود؟

پاسخ: از طریق مراجعه به نرم افزار مربوطه در صورت تحت وب بودن و در غیر اینصورت گزارش گیری از سامانه ،ملاک عمل خواهد بود.

  • سهم بری شاخص های عمومی و اختصاصی از مجموع امتیازات کل ارزیابی ،چگونه است؟

پاسخ :پنجاه در صد امتیاز ارزیابی از سقف 1000امتیاز شاخص های عمومی گرفته می شود و پنجاه درصد دیگر ان از سقف 1000امتیاز شاخص های اختصاصی دستگاه اجرایی مربوطه.

 

خدمت اعتبار سنجی موسسات آموزشی

  • نحوه برگزاری دوره های آموزشی به چه صورت می باشد؟

الف- براساس درخواست های رسیده از سوی دستگاه های اجرایی (اعلام نیاز آموزشی ) بر مبنای تقویم آموزشی مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری و یا درخواست های دوره های اختصاصی دستگاهی می باشد.

ب- از طریق ثبت نام در سامانه آموزش و براساس فراخوان ماهیانه ارسالی به دستگاه های اجرایی استان

ج- برگزاری دوره های آموزشی توسط مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری براساس جمع بندی اعلام نیاز آموزشی دستگا های اجرایی استان و لازمه آن تکمیل ظرفیت دوره های آموزشی جهت برگزاری می باشد.

  • مبنای صدور گواهینامه آموزشی به چه شکلی می باشد؟

صدور گواهینامه آموزشی برای یک فراگیر مستلزم حضور کامل در دوره آموزشی (حداکثر غیبت مجاز در دوره یک دهم مدت دوره ) و شرکت در آزمون پایان دوره و کسب حد نصاب قبولی می باشد.

  • موسسات متقاضی، چه مراحلی را باید طی کنند تا بتوانند مجوز آموزش کارکنان دولت را کسب نمایند؟

الف- مراجعه به بخشنامه و دستورالعمل اعتبار سنجی موسسات و شرکت های آموزشی متقاضی آموزش کارکنان دولت به شماره 1558505 مورخ 18/9/96 قابل دریافت در سایت مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری

ب- تکمیل و ارسال مدارک به مدیریت مرکز آموزش و پژوهش های توسعه  و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان شامل :

  • تکمیل کاربرگ
  • اساسنامه موسسه
  • روزنامه رسمی
  • اجاره نامه سند مالکیت
  • مدرک تحصیلی مدیر عامل
  • دو قطعه عکس و تصویر شناسنامه
  • استعلام از مرکز بهداشت
  • استعلام از دادگستری
  • تصویر قراداد بیمه کارکنان موسسه

10-تصویر قرارداد مدرسان موسسه

        11-نظارت و بازدید از موسسه توسط مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری 

 

خدمت برنامه ریزی و برگزاری دوره آموزشی کارکنان دولت

  • نحوه برگزاری دوره های آموزشی به چه صورت می باشد؟(خدمت راهبری و برگزاری دوره)

الف- براساس درخواست های رسیده از سوی دستگاه های اجرایی (اعلام نیاز آموزشی ) بر مبنای تقویم آموزشی مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری و یا درخواست های دوره های اختصاصی دستگاهی می باشد.

ب- از طریق ثبت نام در سامانه آموزش و براساس فراخوان ماهیانه ارسالی به دستگاه های اجرایی استان

ج- برگزاری دوره های آموزشی توسط مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری براساس جمع بندی اعلام نیاز آموزشی دستگا های اجرایی استان و لازمه آن تکمیل ظرفیت دوره های آموزشی جهت برگزاری می باشد.

 

 

خدمت احراز صلاحیت مدرسان دوره های آموزشی

  • مدرک تحصیلی مدرس و سطح تحصیلات او ارتباط مستقیم با موضوع تدریس دوره دارد یا خیر؟

 

بستگی به نوع دوره مورد تقاضا و تعداد مدرسین موجود برای تدریس دوره ی مربوطه دارد

 

خدمت تشخیص صلاحیت پیمانکاران و مشاوران

ا- مدت زمان انجام فرایند تشخیص صلاحیت تا تایید نهایی آن چقدر طول خواهد کشید ؟

انجام فرایند تشخیص صلاحیت تا تایید نهایی حدودا یک ماه انجام میشود.

 

2-آیا کلیه فرایند تشخیص صلاحیت در داخل استان انجام میشود؟

خیر، شروع فرایند(ثبت نام) و پایان فرایند(تایید و قرارگیری نام شرکت بر روی سایت) توسط سازمان برنامه و بودجه کشور انجام میگردد و مابقی توسط استان انجام می شود.

 

 

خدمت برنامه ریزی و برگزاری دوره های آموزشی

1-شرکت در دوره های آموزشی به چه صورت می باشد؟

الف- براساس درخواست های رسیده از سوی دستگاه های اجرایی (اعلام نیاز آموزشی ) و بر مبنای تقویم آموزشی مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری و یا درخواست دوره های اختصاصی دستگاهی، موضوع بررسی و اقدام بعدی صورت می پذیرد.

ب- متقاضیان دوره های آموزشی براساس درخواست دستگاه توسط رابطین آموزشی دستگاه های اجرایی در سامانه یکپارچه آموزش https://amozesh.golestanmporg.ir ثبت نام می شوند.

ج- برنامه اجرایی دوره های آموزشی (عمومی- مشترک شغلی و بهبودمدیریت) توسط مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری براساس جمع بندی اعلام نیاز آموزشی دستگاه های اجرایی و تکمیل ظرفیت دوره ها به متقاضیان و دستگاه های اجرایی اطلاع رسانی می شود.

2-نحوه اجرا و ارزشیابی دوره های آموزشی مدیران و کارمندان در سامانه ارزیابی عملکرد به چه صورت می باشد؟

برنامه ریزی و اجرای دوره های آموزشی براساس برنامه آموزشی سالانه مصوب کارکنان و ارزیابی و بررسی اثربخشی دوره های آموزشی اجرا شده.

 

3-نحوه محاسبه نفرساعت آموزش دوره های آموزشی به چه صورت می باشد؟

مجموع حاصل ضرب های میزان ساعت هریک از دوره های آموزشی در تعداد شرکت کنندگان همان دوره

 

 

 

 

4-مبنای صدور گواهینامه آموزشی به چه شکلی می باشد؟

صدور گواهینامه آموزشی برای یک فراگیر مستلزم حضور کامل در دوره آموزشی (حداکثر غیبت مجاز در دوره یک دهم مدت دوره ) و شرکت در آزمون پایان دوره و کسب حد نصاب قبولی می باشد.

خدمت تعیین صلاحیت و اعتبار سنجی مراکز و موسسات آموزشی

5-موسسات متقاضی، چه مراحلی را باید طی کنند تا بتوانند مجوز آموزش کارکنان دولت را کسب نمایند؟

الف- مراجعه به بخشنامه و دستورالعمل اعتبار سنجی موسسات و شرکت های آموزشی متقاضی آموزش کارکنان دولت به شماره 1558505 مورخ 18/9/96 قابل دریافت در سایت مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری

ب- مراجعه به سایت https://10.75.77.134:2174   و تکمیل و بارگذاری مدارک و مستندات در سایت اعتبار سنجی:

  • تکمیل کاربرگ
  • اساسنامه موسسه
  • روزنامه رسمی
  • اجاره نامه سند مالکیت
  • مدرک تحصیلی مدیر عامل
  • عکس و تصویر شناسنامه
  • تصویر قراداد بیمه کارکنان موسسه
  • تصویر قرارداد مدرسان موسسه

     

خدمت نحوه احراز صلاحیت تدریس

6-متقاضیان تدریس، چه مراحلی را باید طی کنند تا بتوانند گواهینامه مدرسی دریافت نمایند؟

مطالعه بخشنامه شماره 464185 مورخ 29/8/97 و مراجعه به سایت

 https://10.75.77.134:2174   و تکمیل و بارگذاری مدارک و مستندات در سایت احراز صلاحیت مدرسین.

 

7-مراحل و نحوه اثربخشی دوره های آموزشی به شکل می باشد؟

دستگاههای اجرایی موظفند براساس برنامه های آموزشی مصوب سالیانه، مطابق شاخص های پیش بینی شده در دستورالعمل ابلاغی، برنامه ارزشیابی دوره های آموزشی اجرا شده در دو سطح واکنش و یادگیری را تهیه و اجرا نمایند.ارزشیابی در سطح واکنش (4) امتیاز و ارزشیابی در سطح یادگیری نیز (4) امتیاز دارد.  همچنین برنامه سنجش اثربخشی دوره های آموزشی اجرا شده در یک یا دو سال قبل را در دو سطح رفتارشغلی و نتایج سازمانی تهیه و اجرا نمایند و گزارش مرتبط را ارائه نمایند.بررسی اثربخشی تعداد دو دوره آموزشی شغلی در سطح رفتار و یک دوره آموزشی در سطح نتایج سازمانی ضروری است. ارزشیابی در سطح رفتار (2) امتیاز و ارزشیابی در سطح نتایج سازمانی نیز (1) امتیاز دارد. انجام اثر بخشی مطابق پیوست 3 اصلاحیه نظام آموزش کارمندان دستگاه های اجرایی صورت می پذیرد.

8-مستندات قابل ارائه در سامانه ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی(تسما) شامل چه مواردی می باشد؟

ارائه گزارش مدیریتی از برگزاری دوره های آموزشی اجرا شده برای مدیران و کارکنان شامل : تعداد دوره ها، مجریان آموزشی،مدرسان و ...، ارائه مستندات بانک اطلاعات مدرسان واجد صلاحیت تدریس؛ چندنمونه گواهینامه های آموزشی صادرشده به تفکیک کارمندان و مدیران؛ ارائه سوابق مربوط به ارسال گزارش های عملکرد آموزشی مورد درخواست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برحسب مورد، ارائه گزارش ارزشیابی و سنجش اثربخشی دوره های آموزشی،ارائه چندنمونه ازشناسنامه آموزشی کارکنان،ارائه مدارکی مبنی بر ارسال یک نسخه از برنامه های آموزشی سال قبل به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان،ارائه نفرساعت و سرانه آموزش کارکنان و مدیران استان.

 

سوالات متداول

نحوه دسترسي به نتايج سرشماري عمومي نفوس و مسكن استان چگونه مي باشد؟

نتايج سرشماري عمومي نفوس و مسكن از طريق درگاه ملي آمار به نشاني  httpss://www.amar.org.ir، داده‌ها و اطلاعات آماري، سرشماري‌ها، سرشماري عمومي نفوس و مسكن براي 8 دوره سرشماري يعني 1335 تا 1395 در سطح كشور، استان و شهرستان، اطلاعات نتايج تفصيلي سرشماري عمومي نفوس و مسكن و در پورتال سازمان به نشاني https://golestanmporg.ir   معاونت آمار و اطلاعات / نتایج سرشماری نفوس و مسکن دسترسی پیدا کرد.

دسترسي به نشريه سالنامه آماري استان به چه صورتي امكان پذير است؟

نشريه مذكور به صورت كامل از طريق سايت سازمان به آدرس https://amar.golestanmporg.ir  در مسیر منوی اصلی / نشریات/ سالنامه آماري قابل دسترس مي‌باشد. می‌توان به كليه اطلاعات دسترسي پيدا كرد.

 

چاپ نشريه سالنامه آماري استان (انتشار نسخه فيزيكي)چه زماني صورت مي گيرد؟

به طور معمول نسخه فيزيكي نشريه هرسال، ارديبهشت ماه دو سال بعد منتشر مي شود.

 

چگونگی تهیه حساب تولید سالیانه در استان؟

تکمیل اطلاعات از طریق پرسشنامه‍ رشته فعالیت‍ها، عملیات میدانی و همکاری دستگاه‍های اجرایی، شرکت‍ها، آموزش و پرورش و آموزش عالی می‍باشد که در نهایت پردازش، بررسی و محاسبه ارزش افزوده و GDP بخش‍های مختلف اقتصادی ( کشاورزی،شکار، جنگلداری و ماهیگیری- صنعت و معدن- ساختمان، آب، برق و گاز- خدمات ) می‍باشد.

 

حساب تولید استان در چند بخش تهیه می شود؟

حساب تولید در 4 بخش اقتصادی شامل: ( کشاورزی،شکار، جنگلداری و ماهیگیری- صنعت و معدن- ساختمان، آب، برق و گاز- خدمات) و 18 بخش اقتصادی شامل: (كشاورزي، شكار و جنگلداري وماهیگیری- استخراج معدن- صنعت- تأمين برق، گاز، بخار و تهویه هوا- آبرسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیتهای تصفیه- ساختمان و ... ) و 81 بخش اقتصادی تهیه می‍گردد.

 

مزیت نسبی فعالیتهای استان به چه صورت است؟

مزیت نسبی از بخش‍پذ‍یری ارزش افزوده استان به تولید ناخالص داخلی استان / ارزش افزوده کشور به تولید ناخالص داخلی کشور محاسبه می‍گردد

نقشه بلوكه شهري و آبادي‌هاي داراي نقشه بلوكه را چگونه مي‌توان تهيه نمود؟

آخرين نقشه بلوكه شهري و آبادي‌هاي داراي نقشه بلوكه براساس نتايج تفضيلي سرشماري عمومي نفوس و مسكن ۱۳۹۵ در اختيار معاونت آمار و اطلاعات سازمان مديريت و برنامه‌ريزي قرار دارد كه براي نياز كاربران و با ارائه درخواست مكتوب پس از تاييد سازمان در اختيار متقاضيان قرار خواهد گرفت.

مقياس نقشه‌هاي موجود در سازمان مديريت و برنامه ريزي استان چگونه است ؟

نقشه‌هاي شهري و آبادي‌‌هاي داراي نقشه بلوكه در مقياس ۱:۲۰۰۰ نقشه هاي روستايي در مقياس ۱:۵۰۰۰۰ موجود مي باشد.

آيا نقشه هاي موجود در محيط GIS قابل استفاده هستند؟ بله – لايه‌هاي اطلاعاتي در قالب shapefile كه اطلاعات سرشماري نيز به آن الحاق شده است در محيط GIS قابل استفاده و بهره‌برداري مي‌باشند.

 

 

چرا در اجراي طرح‌هاي آماري به خانوار يا كارگاه ما مراجعه مي شود؟

خانوارهاي نمونه بر اساس روش هاي مختلف نمونه گيري از طرف مركز آمار ايران انتخاب مي شوند و تصادفا برخي از خانوارها و كارگاه ها جزو نمونه‌هاي آماري قرارمي گيرند و مأمور آمارگير جهت تكميل پرسشنامه به خانوار نمونه مراجعه مي نمايند.

 

چرا مرکز آمار ایران به دنبال استقاده از روش های نوین جمع‌آوری آمار و اطلاعات است ؟

مرکز آمار ایران در سنوات گذشته جدای از مصاحبه حضوری از کارگاه‌های و خانوارها در طرح‌های آماری مختلف روش‌های دیگر جمع‌آ‌وری آمار و اطلاعات را اجرا نموده است از جمله از آن می‌توان به جمع‌آوری و اطلاعات بصورت تلفنی و استفاده از فناوری اطلاعات و الکترونیک (استفاده از تبلت) در اجرای طر‌ح‌های آماری و نمونه‌‌ای و سرشماری‌ها قدم‌های بلندی را برداشته است. که باعث کاهش هزینه‌ها و سرعت در انتشار داده‌ها و همچنین پردازش داده‌ها در زمان آمارگیری شده است .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

معاونت ها و مدیریت ها

سامانه ها

آمار سایت

آمار بازدید
بازدید امروز: 772
بازدید دیروز: 8105
بازدید ماه:523355
بازدید سال:3077444
بازدید کل:15041545

نظرسنجی

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟

آخرین بروزرسانی

در تاریخ:  28 اسفند 1402

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

google
yahoo
alexa
ebook
Baidu.com
Wikipedia
Blogger.com
Windows Live
Amazon.com
eBay
Bing
Ask
استانداری گلستان
سفارش طراحی وب سایت - سفارش دات نت
دستگاههای اجرایی, سازمان, سرشماری, عوامل اجرایی, مسکن, نفوس