» » حضور آقای روزبهان رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان گلستان در برنامه گفتگوی ویژه خبری

حضور آقای روزبهان رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان گلستان در برنامه گفتگوی ویژه خبری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان  : آقای روزبهان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان در برنامه تلوزیونی ، پخش زنده گفتگوی ویژه خبری ضمن تبریک هفته دولت و اعیاد مرتبط با ماه ذی الحجه عنوان کرد که در هفته دولت تعداد 2327 طرح های تولیدی و خدماتی افتتاح و یا کلنگ زنی خواهد شد . وی افزود :مجمموع این پروژه ها با سرمایه ای حدود 1386 میلیارد تومان بوده که حدود 800 میلیاد تومان این پروژه ها کلنگ زنی بوده است و حدود 1000 میلیارد تومان آن با سرمایه گذاری بخش خصوص خواهد بود  .

حضور آقای روزبهان رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان گلستان در برنامه گفتگوی ویژه خبری

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان گفت ، آمار مقایسه ای تخصیص اعتبار این پروژه ها در هفته دولت به نسبت سال گذشته حدود 2 برابر رشد داشته است  .روزبهان گفت : باید زمینه ورود بخش خصوصی را بیش از پیش مهیا کنیم .دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گلستان افزود ، در مورد اعتبارات مصوب تملک دارایی استانی امسال با تصویب 670 میلیاردتومان حدود 11.5 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشتیم .

محمدولی روزبهان گفتند : در مورد اعتبارات مصوب تملک دارایی ملی حدود 350 میلیارد تومان اعتبارات مصوب داریم و تخصیص این اعتبارات بستگی به تلاش مجموعه ی مدیریت استان دارد و با افتخار عرض می کنم که تاکنون تلاش مدیریت ارشد استان ومدیران دستگاههای اجرایی  بسیار مثمر ثمر بوده و توانستیم تاکنون تخصیص های خوبی را داشته باشیم از جمله سد نرماب که اعتبار مصوب آن حدود 20 میلیارد تومان بوده و ما توانستیم چندین برابر این اعتبار تخصیص دریافت کنیم و بسیار امیدوار هستیم که با این همیت به زودی شاهد افتتاح این پروژه باشیم  .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان عنوان کرد : نویدی که به بازنشستگان عزیز دهیم حدود 50 درصد از مطالبات سال 97: تخصیص داده شده است و با تامین نفدینگی در اسرع وقت به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد  .

دبیر شورای برنامه ریزی استان افزود : در بحث اولویت های بودجه در سال جاری به مثابه سال گذشته که با هماهنگی و همدلی بین مجموعه مدیریت استان ،حدود 51.6 درصد یعنی بیش از نصف بودجه استان را صرف بخش تامین آب و کشاورزی کردیم و این به دو جهت بود یکی به دلیل معظل تامین آب در کشور و به تبع در استان و دلیل دیگر اینکه حدود 46 درصد جمعیت استان روستانشین هستند و ما در اغلب تولید محصولات کشاورزی حائز رتبه های نخست در سطح کشور هستیم . ایشان گفتند امسال هم  توزیع و تخصیص را مراعات می کنیم هم در بحث ملی و هم در بحث استانی و اولویت اول ما تأمین زیر ساخت ها و نیازهای اساسی از جمله آب خواهد بود .

 ایشان در ادامه خبر خوشی دیگر در خصوص سد شصت کلاته دادند وفرمودند:بر اساس مصوبه ای که در سفر ریاست جمهوری وعده آن داده شده بود،5 میلیاردتومان اعتبار جهت خرید زمین جهت سد شصت کلاته اختصاص داده شد . همانطور که استحضار دارید 94 درصد آب مورد نیاز مردم گرگان از آب های زیر زمین و چاه ها تامین می شود و این استان از آب های سطحی بهره چندانی نمی برند که اگر با این روند پیش برویم استان خصوصا گرگان با مشکل اساسی آب روبرو می شد .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان با اشاره به اینکه سیل اخیر ریل اقتصادی استان را تخریب کرد و تا دوباره به امید خدا به جایگاه بهتر خودش برگردد مستلزم زمان است عنوان کرد ، سیل اخیر حدود 4800 میلیارد تومان به استان خسارت وارد کرد و این میزان خسارت برابری می کند با بودجه 5 سال استان و این در شرایطی است که حدود 21 استان ما را تحت تاثیر قرار داد که چهار استان خسارت آنها به مانند گلستان زیاد بود و با پیگیری هایی که صورت گرفت و مساعدتی که هیئت دولت و عنایات ویژه شخص آقای دکتر نوبخت رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه کشور داشتند حدود 3000 میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است که 50 درصد اعتبارات مرحله اول تا حدودی کامل پرداخت شده است و در صدد آن هستیم که 50 درصد دوم اعتبارات را نیز دریافت کنیم .

روزبهان در ادامه گفت  : در جهت راستی آزمایی پرداخت خسارات سیل ، اطلاعات پژوهشکده فضایی ، اطلاعات قابل اتکایی است و با این اوصافات به جهت اینکه حقی از احدی تضعیع نشود ، در صورت لزوم ما به صورت میدانی نیز در جهت برآورد موردی خسارات سیل وارد عمل می شویم  .

دبیر ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی استان گلستان عنوان کرد : سهم سال گذشته اشتغالزایی استان 20 هزار نفر در نظر گرفته شده بود ، که مجموعه مدیریت استان توانست حدود30هزار شغل ایجاد کند و ما بسیار امیدوار هستیم که در سال جاری علیرغم مشکلات و شرایط خاص امسال استان این مسیر را ادامه دهیم  . 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

معاونت ها و مدیریت ها

سامانه ها

آمار سایت

آمار بازدید
بازدید امروز: 1012
بازدید دیروز: 3307
بازدید ماه:28588
بازدید سال:246202
بازدید کل:15290638

نظرسنجی

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟

آخرین بروزرسانی

در تاریخ:  05 اردیبهشت 1403

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

google
yahoo
alexa
ebook
Baidu.com
Wikipedia
Blogger.com
Windows Live
Amazon.com
eBay
Bing
Ask
استانداری گلستان
سفارش طراحی وب سایت - سفارش دات نت
دستگاههای اجرایی, سازمان, سرشماری, عوامل اجرایی, مسکن, نفوس