» » سازوكار توزيع ۱۰ هزار ميليارد تومان براي همسان سازي حقوق بازنشستگان مشخص شد

سازوكار توزيع ۱۰ هزار ميليارد تومان براي همسان سازي حقوق بازنشستگان مشخص شد

 

دكتر محمد باقر نوبخت در شامگاه روز شنبه شانزدهم فروردين ماه بعد از نشست مشترك با نمايندگان تشكل هاي بازنشستگي جزئيات اين جلسه در خصوص نحوه همسان سازي حقوق بازنشستگان و همچنين خدمات جديد دولت به بازنشستگان كشوري را از طريق صفحه اينستاگرام تشريح كرد.

سازوكار توزيع ۱۰ هزار ميليارد تومان براي همسان سازي حقوق بازنشستگان مشخص شد

 

رئيس سازمان برنامه و بودجه با بيان اينكه در اين جلسه مقرر شد در مرحله اول به حقوق همه شاغلان و بازنشستگان ۱۵ درصد اضافه شود، گفت:  در مرحله بعد كارمنداني كه ۳۰ سال سابقه كامل دارند اگر با ۱۵ درصد افزايش به حداقل دريافتي دو ميليون و ۸۰۰ هزار تومان نرسيدند همه اين عزيزان مشمول افزايش حقوق تا حد نصاب دو ميليون و ۸۰۰ هزار تومان خواهند بود.
 وي با بيان اينكه براي ۲۰ گروه شغلي بازنشستگان كشوري حدود۱۰ هزار ميليارد تومان توزيع خواهد شد تا همسان سازي به شكل عادلانه انجام شود گفت: براي افرادي كه در گروه‌هاي يك تا پنج قرار گرفتند از يك ميليون و ۱۳۵ هزار تومان تا يك ميليون و ۱۹۴ هزار تومان به دريافتي شان افزوده خواهد شد.
 وي افزود، براي گروه دوم كه شامل سطوح ۶ تا ۱۱ مي باشد از ۷۲۵ هزار تومان تا ۷۸۱ هزار تومان افزايش پرداختي اعمال خواهد شد.
دكتر نوبخت ادامه داد، براي گروه سوم كه در سطوح ۱۲ تا۱۶ مي‌باشند بيش از ۸۰۰ هزار تومان افزايش در نظر گرفته شده است.
رئيس سازمان برنامه و بودجه گفت: براي افرادي كه در گروه ۱۷ تا ۲۰ قرار گرفته‌اند از نهصد هزارتا  ۹۵۶ هزار تومان افزايش پرداختي اعمال خواهد شد.
 وي با بيان اينكه بيش از ۹۰۰ هزار تومان به افرادي كه همسان سازي در مورد آنها اعمال مي‌شود افزايش پرداخت اعمال خواهد ميشود، گفت: بر اين اساس اين افزايش براي يك ميليون و ۳۱۱ هزار نفر اعمال خواهد شد همچنين براي بازنشستگاني كه در سنوات اخير بازنشسته شده اند حدود ۷۰۰ هزار تومان افزايش پرداختي اعمال مي شود.
 به گفته  دكتر نوبخت اين روش به تصويب اكثريت به اتفاق نمايندگان تشكلهاي بازنشستگي كشوري و لشكري رسيده و به نظر مي‌رسد به عدالت نيز نزديك باشد.
دكتر نوبخت  با بيان اينكه، در فصل دهم  قانون مديريت خدمات كشوري (در مواد ۶۶ و ۶۷) شغل و شاغل  تعريف شده است گفت: در ماده ۱۰۹ قانون مذكور نيز جدولي مشخص شده است كه بازنشستگان را بر اساس آخرين وضعيت شغلي دسته بندي كرده است.
وي افزود، بر اساس اين دسته بندي گروه‌هاي بالاتر امتيازات و حقوقهاي بيشتري نيز دريافت مي كند در نتيجه براي رعايت عدالت در توزيع منابع موجود براي همسان سازي حقوق بازنشستگان براي پنج گروه اول بيش از يك ميليون و ۱۰۰ هزار تومان افزايش پرداختي لحاظ شد.

 سقف بيمه تكميلي بازنشستگان افزايش يافت
رئيس سازمان برنامه و بودجه در بخش دوم مباحث خود با اشاره به نحوه افزايش سقف بيمه تكميلي بازنشستگان گفت: براي بازنشستگان كشوري سقف ۶۰ هزار تومان  خدمات بيمه تكميلي در سال ۱۳۹۸  به ۱۴۰ هزار تومان در سال جاري افزايش و بر اين اساس بيمه تكميلي نسبت به سال ۹۸ حدود ۲,۵ برابر خواهد شد، اين افزايش در حالي است كه نسبت به سال قبل بازنشستگان محترم نبايد سهميه بيشتري بپردازند.
به گفته  دكتر نوبخت در ضوابط اجرايي بودجه ۱۳۹۹ ماده اي گنجانده خواهد شد تا دستگاه‌هاي اجرايي مجاز باشند امكانات رفاهي خود را كه به شاغلان ارائه ميدهند در اختيار بازنشستگان محترم نيز قرار دهند.
معاون رئيس جمهور گفت: فعاليتهاي كميته هاي مشورتي بازنشستگان ادامه خواهد يافت تا كمبودهاي اين حوزه در بودجه ۱۴۰۰ كه روند تدوين آن در يكي دو ماه آينده آغاز مي شود جبران شود.
خبر خوش دكتر نوبخت به بازنشستگان تامين اجتماعي
رئيس سازمان برنامه و بودجه در بخش نهايي توضيحات خود از صفحه اينستاگرام با بيان اينكه اين سازمان طرحي را براي كمك به همسان سازي حقوق مشمولان تامين اجتماعي تدوين كرده است گفت: به لحاظ قانوني وظيفه همسان‌سازي حقوق مشمولان تامين اجتماعي بر عهده سازمان تامين اجتماعي مي باشد اما با توجه به وظايفي كه بر عهده سازمان برنامه و بودجه مي باشد اين سازمان در روزهاي آينده مسئولان سازمان تأمين اجتماعي را دعوت خواهد كرد تا آنها برنامه خود براي همسان سازي حقوق بازنشستگان  اين بخش را ارائه كنند.
وي افزود، بر اساس برنامه سازمان برنامه و بودجه اين سازمان در نظر دارد براي تامين منابع لازم براي همسان سازي حقوق مشمولان سازمان تامين اجتماعي بخشي از بدهي دولت به اين سازمان را پرداخت نمايد.
 دكتر نوبخت ادامه داد، همين امشب موضوع را به معاونت مربوطه در سازمان برنامه و بودجه اعلام كرده‌ام و در هفته جاري جلسه مذكور با نمايندگان سازمان تامين اجتماعي با هدف كمك به همسان سازي پرداختي بازنشستگان تامين اجتماعي برگزار خواهد شد.
 دكتر نوبخت تاكيد كرد: ما آماده ايم بخشي از بدهي هاي دولت به تامين اجتماعي را با واگذاري اموال و سهام بپردازيم مشروط بر اينكه همه آنها صرف همسان سازي حقوق بازنشستگان اين سازمان شود.
فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

معاونت ها و مدیریت ها

سامانه ها

آمار سایت

آمار بازدید
بازدید امروز: 235
بازدید دیروز: 3307
بازدید ماه:27811
بازدید سال:245425
بازدید کل:15289861

نظرسنجی

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟

آخرین بروزرسانی

در تاریخ:  05 اردیبهشت 1403

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

google
yahoo
alexa
ebook
Baidu.com
Wikipedia
Blogger.com
Windows Live
Amazon.com
eBay
Bing
Ask
استانداری گلستان
سفارش طراحی وب سایت - سفارش دات نت
دستگاههای اجرایی, سازمان, سرشماری, عوامل اجرایی, مسکن, نفوس