» » تکمیل سد نرماب 50 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
بازدید از سدنرماب شهرستان مینودشت

تکمیل سد نرماب 50 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

تکمیل سد نرماب 50 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان،منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور  با همراهی زنگانه استاندار گلستان و نورانی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان،در بازدید از سد نرماب شهرستان مینودشت اظهارداشت: تکمیل سد نرماب به 50 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که دولت تلاش می‌کند با تلفیق منابع مختلف آن را تامین کند.

وی گفت:از آنجائیکه این سد ظرفیت تقریبی در حدود سد کرج را دارد، با توجه به تنش آبی استان گلستان می‌تواند تأمین کننده آب شرب شهرستان مینودشت و شهرهای اطراف باشدو اجرای این پروژه حدود 12 سال پیش شروع شده  و به مراحل پایانی خود رسیده است که با تزریق اعتبارات به مرحله آبگیری خواهد رسید.

وی تصریح کرد:با ترکیب و تلفیق منابع از جمله ماده 56، مشارکت بانک‌ها، فروش اوراق، بودجه عمومی و منابع مرتبط با مولد سازی می‌توان به تکمیل و بهره برداری از سد نرماب چهل چای مینودشت کمک کرد.

منظور افزود: در نشستی استاندار گلستان با وزیر نیرو یک برنامه زمانی مشخص برای تکمیل سد نرماب مینودشت و منابع مورد نیاز تدوین خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد:در اجرای این طرح از ابتدا تا کنون حدود 1600 میلیارد تومان اعتبار تخصیص پیدا کرده است که 1000 میلیارد تومان آن در دولت سیزدهم بوده است و از آنجاییکه بسیار خوشبین هستیم با بهره برداری از این پروژه آرامش نسبی در زمینه تأمین آب آشامیدنی در گلستان حاکم شود، دولت سیزدهم خود را مکلف می‌داند که بهره برداری از سدنرماب را تسریع کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: برای تامین منابع مورد نیاز جابجایی روستاهای باقی مانده در مخزن سد و استملاک اراضی زراعی اهالی آن که رقم سنگینی است باید تلاش شود.

وی با مهم دانستن نقش سد نرماب چهل چای مینودشت در تامین آب اشامیدنی 550 هزار نفر از اهالی شرق گلستان تاکید کرد: دولت سیزدهم خود را مکلف به بهره‌برداری از این سد می‌داند و همه باید تلاش کنیم این پروژه مهم و حیاتی مرحله به مرحله تکمیل، آبگیری و آب آن برای مصارف پیش بینی شده با اولویت آب آشامیدنی به شهرها و روستاهای هدف انتقال یابد.

منظور همچنین اولویت نخست مسئولان در بحث سد نرماب را جابجائی سه روستای باقیمانده در مخزن این سد و استملاک اراضی کشاورزی اهالی این روستاها دانست.

 

فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

معاونت ها و مدیریت ها

سامانه ها

آمار سایت

آمار بازدید
بازدید امروز: 542
بازدید دیروز: 3047
بازدید ماه:46937
بازدید سال:264551
بازدید کل:15308987

نظرسنجی

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟

آخرین بروزرسانی

در تاریخ:  15 اردیبهشت 1403

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

google
yahoo
alexa
ebook
Baidu.com
Wikipedia
Blogger.com
Windows Live
Amazon.com
eBay
Bing
Ask
استانداری گلستان
سفارش طراحی وب سایت - سفارش دات نت
دستگاههای اجرایی, سازمان, سرشماری, عوامل اجرایی, مسکن, نفوس