» » جلسه نورانی رئیس سازمان با دستگاههای اجرایی استان با محوریت تولید گوشت قرمز
قدردانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی،از نورانی رئیس سازمان در خصوص حمایت و پشتیبانی از جهاد کشاورزی

جلسه نورانی رئیس سازمان با دستگاههای اجرایی استان با محوریت تولید گوشت قرمز

جلسه نورانی رئیس سازمان با دستگاههای اجرایی استان با محوریت تولید گوشت قرمز

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان گلستان،نورانی رئیس سازمان امروز شنبه 5 اسفندماه،جلسه ای تخصصی با دستگاههای اجرایی با محوریت بررسی وضعیت گوشت قرمز،برگزار کرد.

در این جلسه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان،ضمن تبریک به مناسبت ولادت منجی عالم بشریت حضرت قائم (عج)،به موضوع گوشت قرمز که به یکی از مسائل چالشی کشور تبدیل شده است،پرداخت و تصریح کرد:در طی 5 سال گذشته یکی از موضوعات مهم،تولید گوشت قرمز می باشد که در طی دوسال گذشته به چالش تبدیل شده است.

نورانی رئیس سازمان،در این جلسه که به منظور تحلیل وضعیت پیش رو و بررسی مشکلات و ارائه پیشنهادات و راهکارهایی که به بهبود شرایط حال حاضر در وضعیت تولید گوشت قرمز وجود داردبا توجه به دغدغه زیادی که وی در این خصوص دارد اشاره کرد،که می تواند مبنایی را برای برنامه ریزی آینده که بتواند باعث بهبود این وضعیت شود،به توضیحات جامع و کاملی پرداخت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان،سوالات قابل توجهی را در جلسه مطرح کرد که بسیار می تواند راهگشا در حل مساله تولید گوشت قرمز در استان باشد و با این پرسش که چرا در استان نتوانستیم به موفقیت هایی که پیش بینی شده بود دست یابیم که یکی از این موارد،می تواند موضوع ارز باشد و سوال دیگر این است که چه اقداماتی در استان صورت گیرد که این قابلیت مهم را بیش از گذشته پر رنگ نماییم و در این مساله،چه هم افزایی هایی باید اتفاق بیفتد و یا اینکه بستر استان مناسب است که مداخله گری انجام گیرد؟

نورانی رئیس سازمان ضمن ابراز نگرانی در حوزه گوشت قرمز افزود:از سال 1398 به بعد نگاه جدید و تازه ای به این موضوع به وجود آمده است ولی سهم گوشت قرمز به مقدار قابل توجهی افزایش نیافته است و در این جهت،بایستی در ارتقاء زمینه سازی تولید گوشت قرمز به دنبال راهکارهای موثری باشیم.

نورانی خاطرنشان کرد:صنعت دام را بایستی به عنوان یکی از اصلی ترین و  مهمترین بخش های تامین مواد غذایی استان بنگریم و توسعه صنعت دام می تواند توسط تعاونی ها نیز صورت بگیرد.

رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان گلستان،با ظرافت و دقت نظر خاصی به مقایسه آماری تولید گوشت قرمز با کشورهای دیگر پرداخت و برآورد سرانه مصرف گوشت قرمز ایران را با کشورهای دیگر مقایسه کرد و اظهار داشت:تولید گوشت قرمز، یک موضوع چند وجهی است و دستگاههای اجرایی مرتبط را به هم وصل کنیم و حمایت و پشتیبانی نماییم.

رئیس سازمان در ادامه به موضوع تنوع نژادی و نوترکیبی پرداخت و در ادامه به تولید گوشت قرمز با نگاه منطقه ای بنگریم و در کارگروه زیربنایی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان به این موضوع بپردازیم و به بحث موضوع غذا،علوفه و مراتع توجه ویژه شود و اولین کار بنیادی بررسی این موارد است و بهره برداران بخش را شناسایی و تقویت نموده و بعد از شناسایی بهره برداران،این علم را تعریف نماییم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان تصریح کرد:ضمن اینکه بایستی نمایندگان تام الاختیاری را تعریف و تعیین نماییم و زمینه را برای این مساله طراحی نموده و با جدیت پیگیر و به دنبال رفع موانع باشیم.

نورانی رئیس سازمان بیان کرد:سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان،حمایت های لازم از مرکز اصلاح نژاد انجام داده و جهاد دانشگاهی استان،می تواند با این مرکز همکاری داشته باشد.

در این جلسه تخصصی که به بررسی و تحلیل وضعیت گوشت قرمز در استان گلستان و وضعیت دام سبک و سنگین و سطح مراتع استان و همچنین وضعیت عشایر و دام عشایر و روستاهای استان با توجه به تولید گوشت پرداخته شد.

رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان گلستان،ضمن تشکر و قدردانی از نکات ارزشمند و فنی که حاضرین در جلسه بیان کردند،به موضوع تعاونی ها پرداخت و پیوند این موضوع با تعاونی ها را بسیار با اهمیت دانست و خاطرنشان کرد:به خاطر اهمیت بخش صنعت و کشاورزی،تعاونی ها و جهاد دانشگاهی در استان،پرقدرت وارد این موضوع شوند.

نورانی رئیس سازمان،ضمن بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به صورت جدی پیگیر است که حامی و پشتیبان دستگاههای اجرایی در این موضوع باشد و بایستی قدم های محکمی در استان گلستان در این خصوص برداریم.

ناهیدی معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان تصریح کرد:رفتار فعالین اقتصادی،براساس توجیه اقتصادی صورت می گیرد و بایستی پیوندی بین دامداران پیشرو و مراکز آموزش عالی و مراکز دانش بنیان صورت بگیرد و ارزش افزوده را در بهره وری پررنگ ببینیم و همچنین توجهی به سود دامدار و سود فعال اقتصادی در این بخش شود.

ناهیدی در ادامه جلسه همچنین به سهم ارزش افزوده استان با نگاهی آماری پرداخت و افزود:سهم ارزش افزوده در استان 26/3درصد می باشد و از 7/2درصد،6/1 درصد دامداری سنتی است و 1/1 درصد صنعتی و 1 درصد مرغداری می باشد.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان،همچنین اشاره ای به امنیت غذایی استان و همچنین کشت فراصنعتی در برنامه هفتم پرداخت.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه جلسه، از نورانی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان،به دلیل توجه وی که پیگیر امور خانواده بزرگ سازمان جهاد کشاورزی استان می باشند و دغدغه ایشان تامین امنیت غذایی استان و تولید گوشت قرمز می باشد،تشکر و قدردانی کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در این جلسه با نگاهی آماری به تولید گوشت قرمز در استان و اقداماتی که این سازمان انجام داده است اشاره کرد و به تولید گوشت و رتبه 10 استان در بین کشور پرداخت.

در پایان جلسه،کلیه حاضرین به بیان دیدگاهها و پیشنهادات و ارائه راهکارهایی که بتواند به امنیت غذایی توسعه استان در تولید گوشت قرمز کمک شایان قابل توجهی نماید،پرداخته شد.

 

جلسه نورانی رئیس سازمان با دستگاههای اجرایی استان با محوریت تولید گوشت قرمز

 

جلسه نورانی رئیس سازمان با دستگاههای اجرایی استان با محوریت تولید گوشت قرمز

 

جلسه نورانی رئیس سازمان با دستگاههای اجرایی استان با محوریت تولید گوشت قرمز

 

فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

معاونت ها و مدیریت ها

سامانه ها

آمار سایت

آمار بازدید
بازدید امروز: 2804
بازدید دیروز: 2390
بازدید ماه:33917
بازدید سال:251531
بازدید کل:15295967

نظرسنجی

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟

آخرین بروزرسانی

در تاریخ:  08 اردیبهشت 1403

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

google
yahoo
alexa
ebook
Baidu.com
Wikipedia
Blogger.com
Windows Live
Amazon.com
eBay
Bing
Ask
استانداری گلستان
سفارش طراحی وب سایت - سفارش دات نت
دستگاههای اجرایی, سازمان, سرشماری, عوامل اجرایی, مسکن, نفوس