» » دكتر نوبخت رييس سازمان برنامه و بودجه كشور در جلسه علني مجلس شوراي اسلامي: مي‌خواهيم كشور را در شرايط تحريم اداره كنيم

دكتر نوبخت رييس سازمان برنامه و بودجه كشور در جلسه علني مجلس شوراي اسلامي: مي‌خواهيم كشور را در شرايط تحريم اداره كنيم

 

دكتر محمدباقر نوبخت معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان برنامه و بودجه كشور با بيان اين‌كه كمترين وابستگي بودجه به نفت در تاريخ معاصر مربوط به بودجه سال ۹۹ است، گفت: ما مي‌خواهيم كشور را در شرايط تحريمي اداره كنيم. 
به گزارش مركز اطلاع‌رساني، روابط‌عمومي و امور بين‌الملل سازمان برنامه و بودجه كشور در جريان بررسي كليات لايحه بودجه ۹۹  دكتر محمد‌باقر نوبخت رييس اين سازمان در جلسه علني مجلس شوراي اسلامي با بيان اين مطلب افزود : اين بودجه با زحمت دولت و كميسيون تلفيق آماده شده است، انتظار داريم مجلس شوراي اسلامي هم به وظيفه خود عمل كرده و اصلاحات مدنظر را اعمال كند تا در مظان اتهام قرار نگيرد.
وي افزود : امروز مجلس شوراي اسلامي در حال انجام آخرين مأموريت خود در خصوص بودجه است، مردم نظاره‌گر ايفاي مأموريت و نقش خطير مجلس شوراي اسلامي هستند، ما در سومين سال تحريم، بودجه را تنظيم كرديم، دشمنان منتظر هستند ببينند آيا تحريم، تهديد و مشكلات در فراروي اين نظام قرار مي‌گيرد و آيا مي‌تواند كشور را متوقف كند.
وي افزود: نماينده‌اي در مخالفت با كليات اشاره كرد كه چرا نبايد تغييرات درباره ماليات در بودجه صورت گيرد همچون ماليات بر عايدي سرمايه و يا سود سپرده، اين مطالب مربوط به اصلاح قانون ماليات است و مربوط به بودجه نيست و منابع پيش‌بيني شده در لايحه متناسب با شرايط تحميلي بر كشور است، نماينده‌اي از فراكسيون ايثارگران در صحبت‌هايش گفت كه چرا ۳۰ ميليارد تومان از منابع خارجي در اين بودجه استفاده نشده است، آيا واقعا دليلش را نمي‌دانيد؟ اين‌كه ما نمي‌توانيم نفت بفروشيم و آمدن منابع به داخل هم مشكل‌زا است. مگر شما وضعيت كشتي ما را در جبل‌الطارق نديديد كه توقيف كردند و بعد عزيزان ما چطور در حال دور زدن تحريم هستند. آنها انتقام را از ما مي‌گيرند.
رييس سازمان برنامه و بودجه كشور ادامه داد: كمترين وابستگي بودجه به نفت در طول تاريخ معاصر مربوط به بودجه سال آينده با ۸.۵ درصد وابستگي است، با اين وجود ما دست‌ها را بالا نبرده و تسليم نشديم بودجه را با كمترين منابع نفتي اداره مي‌كنيم، الزاماتي براي فروش اموال مازاد دولت هم در نظر گرفته شد كه شما حكم آن را در بودجه به ما مي‌دهيد.
دكتر نوبخت گفت:  اوراق ۴۴ هزار ميليارد توماني را در بودجه امسال گذاشتيم كه همه آن صرف تملك دارايي سرمايه‌اي و طرح‌هاي عمراني شد. از همين راه‌ها پروژه‌هاي عمراني را افتتاح كرديم و با دست خالي و اوراق كشور را اداره كرديم پس چرا مي‌خواهيد ما را در برابر دشمن، حقير نشان دهيد.
وي با اشاره به اظهار نظر برخي نمايندگان مبني بر اين‌كه بررسي بودجه به سال آينده موكول شود، گفت:  اين يعني مجلس فعلي صغير و مجلس آينده كبير است، افتتاح ۱۲۰۰ كيلومتر راه‌آهن جديد و يا حداقل ۴۳۰ كيلومتر آزادراه افتخاري براي اين مجلس است، چرا مي‌خواهيد براي ديگران بگذاريد. اين‌كه برخي مي‌گويند بودجه را سه دوازدهم كنيد يعني ما از اول سال همچون سال جاري به كارمندان دولت حقوق بدهيم و افزايش حقوق نداشته باشند تعبير اين مي‌شود كه مجلس مي‌خواهد از برخي‌ها انتقام بگيرد. خدمات اين مجلس در طول تاريخ ثبت مي‌شود.
رييس سازمان برنامه و بودجه كشور خطاب به نمايندگان افزود: بارها كساني بالا و ديگران پايين نشستند در يك دوره رأي نياورده و دوره بعدي راي مي‌آورند. خدمات شما در تاريخ ثبت مي‌شود. مردم هم وضعيت را مي‌بينند، كشور را قفل نكنيد كه آنگاه دونالد ترامپ و آمريكا بگويند توانستند كشور را متوقف كنند.
دكتر نوبخت يادآور شد: صد درصد درآمدهاي حاصل از افزايش قيمت بنزين به مردم بازگردانده شده است، اين بودجه برنامه اشتغال مستقل دارد و متأسفم در تريبون، موضوع طور ديگري بيان مي‌شود. ما مي‌خواهيم كشور را در شرايط تحريمي اداره كنيم. اين بودجه با زحمت دولت و كميسيون تلفيق آماده شده است، انتظار داريم مجلس شوراي اسلامي هم به وظيفه خود عمل كرده و اصلاحات مدنظر را اعمال كند تا در مظان اتهام قرار نگيرد.
شايان ذكر است كه كليات لايحه بودجه سال ۱۳۹۹ كل كشور در جلسه علني مجلس شوراي اسلامي با ۶۷ رأي موافق، ۱۱۴ رأي مخالف و سه رأي ممتنع رد شد.
فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

معاونت ها و مدیریت ها

سامانه ها

آمار سایت

آمار بازدید
بازدید امروز: 289
بازدید دیروز: 3307
بازدید ماه:27865
بازدید سال:245479
بازدید کل:15289915

نظرسنجی

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟

آخرین بروزرسانی

در تاریخ:  05 اردیبهشت 1403

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

google
yahoo
alexa
ebook
Baidu.com
Wikipedia
Blogger.com
Windows Live
Amazon.com
eBay
Bing
Ask
استانداری گلستان
سفارش طراحی وب سایت - سفارش دات نت
دستگاههای اجرایی, سازمان, سرشماری, عوامل اجرایی, مسکن, نفوس