» » ناهیدی رئیس گروه اقتصادی سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان در جلسه کارگروه اشتغال استان حضور یافت
جلسه کارگروه اشتغال استان با حضور دکتر همتیان رییس دبیرخانه ستاد حمایت از مشاغل خانگی کشور

ناهیدی رئیس گروه اقتصادی سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان در جلسه کارگروه اشتغال استان حضور یافت

ناهیدی رئیس گروه اقتصادی سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان در جلسه کارگروه اشتغال استان حضور یافت

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان، ناهیدی رئیس گروه اقتصادی سازمان به عنوان نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان روز چهارشنبه، 1 آذر، در جلسه کارگروه اشتغال استان که به ریاست زنگانه استاندار گلستان و  با حضور همتیان رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی کشور  و دیگر اعضا برگزار شد، حضور یافت.
استاندار گلستان در حاشیه این جلسه با بیان اهمیت ایجاد اشتغال در دولت سیزدهم اظهار کرد: سهم استان در ایجاد اشتغال در سال گذشته 31 هزار شغل بود اما استان با تلاش تمام دستگاه های متولی بیش از 39 هزار شغل ایجاد کرد.

علی محمد زنگانه تصریح کرد: ساکنان این خطه با تولید محصولات کشاورزی و مشارکت ۳۶ روزه در تامین برخی از محصولات راهبردی کشور، نیازمند حمایت ویژه در خروج از فقر و ارتقا درآمد و نزدیک شدن به میانگین کشوری هستند.

زنگانه افزود: ۴۷ درصد جمعیت استان گلستان روستایی بوده که ۷۵ درصد آن جزو دهک یک تا ۵ جامعه هستند و این نشان دهنده فقر درآمدی است.

وی یاداور شد: اکنون استان گلستان به برکت دولت سیزدهم دارای چشم انداز توسعه در تمامی بخش‌ها بوده و مسوولان آن تلاش دارند سرمایه‌گذاری را در این خطه افزایش دهند.

زنگانه ادامه داد: در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم درآمد سرانه مردم استان ۴۶ درصد میانگین کشوری بود و درآمد ناخالص این استان کمتر از یک کارخانه در استان اصفهان بود که در حال حاضر این رقم به بیش از ۵۰ درصد میانگین کشوری رسیده و افق ما در ۱۴۰۴ رسیدن به میانگین ملی است.

استاندار گلستان یادآور شد: وعده کردیم درآمد ناخالص استان را از ۵۶ هزار میلیارد تومان به ۱۱۲ هزار میلیارد تومان برسانیم که برای این منظور باید دو برابر سرمایه‌گذاری صورت گیرد، خوشبختانه از هفته دولت سپری شده تا سفر ریاست محترم جمهور که در ماه جاری انجام خواهد شد، حجم افتتاحات و آغاز عملیات اجرایی پروژه عمرانی و طرح‌های اقتصادی استان، رقم ۱۲۰ هزار میلیارد تومان را رد می‌کند و به سمت چشم‌انداز ۲۲۴ هزار میلیارد تومانی حرکت خواهیم کرد.

وی از رشد مثبت ۷.۹ درصدی بخش صنعت و ۳ درصدی خدمات، کشاورزی و معدن در گلستان به همراه استان‌های قم و سمنان در پایان سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: این استان در مسیر رشد و بالندگی قرار گزفته است.

استاندار گلستان با تاکید بر سرمایه‌گذاری در حوزه اشتغال این استان، گفت: مطابق برنامه ریزی صورت گرفته نیاز استان به ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، ۱۲۰ هزار نفر بوده، در حالی به سهمیه کم ابلاغ شده سال جاری به استان ( ۲۵ هزار و ۳۸۰ نفر) گله‌مند هستیم. در حالیکه سال گذشته گلستان علی رغم سهمیه 31 هزار شغل توانسته بود 39 هزار شغل ایجاد کند و برآورد های ما برای سال جاری حدود 48 هزار بود اما رقم اعلام شده بسیار کمتر بود.

همچنین در این جلسه رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی کشور طرح و برنامه های دولت سیزدهم در حوزه اشتغالزا موفق و کم سابقه دانست‌ و گفت: دولت تداوم کاهش نرخ بیکاری و افزایش نرخ مشارکت اقتصادی را با جدیت پیگیری می‌کند.

آزیتا همتیان در نشست کارگروه اشتغال استان گلستان، افزود: تلاش استان‌ها در حوزه هم افزایی برای ایجاد فرصت‌های شغلی در دولت سیزدهم، نرخ بیکاری را کاهش داده و به کانال ۷ درصد رسانده است.

وی با اشاره به حمایت دولت سیزدهم از حوزه مشاغل خانگی، گفت: طی ۲ سال اخیر حمایت خوبی از جمله در صدور مجوز آنی برای متقاضیان و تزریق اعتبارات به وجود آمده، به گونه‌ای که ۷ همت از بانک مرکزی اعتبار در این زمینه جذب شد.

وی خاطرنشان کرد: طی ۲ سال اخیر ایجاد حدود ۲۶۰ هزار فرصت شغلی جدید در حوزه مشاغل خانگی برنامه‌ریزی شده که ۱۰۳ هزار نفر آن در سال قبل بوده است.

به گفته وی بیش از ۱۵۰ هزار فرصت شغلی امسال در حوزه مشاغل خانگی با حمایت دولت سیزدهم ایجاد خواهد شد.

همتیان از سرمایه‌گذاری در حوزه توسعه بازاریابی و اجرای طرح خرید تضمینی تولیدات با مشارکت بانک‌های عامل، کسب صدور مجوز برای سنین ۱۸ تا ۱۵ سال دارای مهارت تا پایان سال جاری خبر داد.

وی گفت: علاوه براین، تا پایان سال جاری 40 میلیارد تومان اعتبار به حوزه مشاغل خانگی استان گلستان اختصاص داده می‌شود.

ناهیدی رئیس گروه اقتصادی سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان در جلسه کارگروه اشتغال استان حضور یافت

ناهیدی رئیس گروه اقتصادی سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان در جلسه کارگروه اشتغال استان حضور یافت

فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

معاونت ها و مدیریت ها

سامانه ها

آمار سایت

آمار بازدید
بازدید امروز: 2260
بازدید دیروز: 4735
بازدید ماه:38108
بازدید سال:255722
بازدید کل:15300158

نظرسنجی

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟

آخرین بروزرسانی

در تاریخ:  10 اردیبهشت 1403

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

google
yahoo
alexa
ebook
Baidu.com
Wikipedia
Blogger.com
Windows Live
Amazon.com
eBay
Bing
Ask
استانداری گلستان
سفارش طراحی وب سایت - سفارش دات نت
دستگاههای اجرایی, سازمان, سرشماری, عوامل اجرایی, مسکن, نفوس