» » احكام چهارمين برنامه ملي توسعه آمار كشور نهايي شد

احكام چهارمين برنامه ملي توسعه آمار كشور نهايي شد

24 اردیبهشت 1402
  | 
  • Like
  • 0

احكام چهارمين برنامه ملي توسعه آمار كشور نهايي شد

 به نقل از مركز روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان برنامه و بودجه كشور، «جواد حسين‌زاده»، رئيس مركز آمار ايران، در اين نشست گفت: چهارمين برنامه ملي توسعه آمار كشور با رويكرد مدرن‌سازي نظام آماري كشور و با تأكيد بر اجراي سرشماري ثبتي‌مبنا و با ۱۰ راهبرد اصلي در حال تدوين است.
وي با قدرداني از اعضاي كارگروه دستگاه‌هاي اجرايي براي همكاري با مركز آمار ايران در بررسي و نهايي‌سازي احكام اين برنامه، گفت: چهارمين برنامه ملي توسعه آمار كشور، براي سال‌هاي ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۶، در مركز آمار ايران در حال تدوين است و برنامه‌هاي اجرايي، اعتبارات و احكام اين برنامه پس از نهايي‌سازي در اين شورا و كميسيون‌هاي تخصصي، براي بررسي و تصويب، به شوراي عالي ارائه خواهد شد.
دبير شوراي تلفيق چهارمين برنامه ملي توسعه آمار كشور نيز در اين نشست، گزارشي از نشست‌ها و فعاليت‌هاي انجام شده ارائه داد.
«سعيد عباسي» با اشاره به نقاط قوت و آسيب‌هاي سومين برنامه ملي آمار، گفت: در برنامه سوم به آمارهاي رسمي، مدرن‌سازي نظام آماري و استفاده از فناوري‌هاي نوين در نظام آماري، توجه شده بود و البته پس از اجراي برنامه، آسيب‌شناسي آن صورت گرفت.
عباسي افزود: در تدوين چهارمين برنامه ملي توسعه آمار كشور، رويكردهاي اصلي برنامه هفتم توسعه از جمله ثبات اقتصادي و كنترل تورم، رشد اقتصادي عدالت‌محور، امنيت غذايي، حكمراني يكپارچه منابع آب و صندوق‌هاي بازنشستگي مورد توجه قرار مي‌گيرد.
اين گزارش مي‌افزايد: همچنين در يازدهمين نشست شوراي هماهنگي و تلفيق چهارمين برنامه ملي توسعه آمار كشور، بررسي محورهاي «توليد آمار و استقرار نظام آمارهاي ثبتي‌مبنا» و «محاسبات ملي و شاخص‌هاي كلان» (از محورهاي هشت‌گانه پيش‌نويس برنامه) براي ارسال به شوراي عالي آمار ادامه يافت و حاضران در نشست، پيشنهاد‌ها و نظرات خود را بيان كردند.

فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

معاونت ها و مدیریت ها

سامانه ها

آمار سایت

آمار بازدید
بازدید امروز: 459
بازدید دیروز: 3307
بازدید ماه:28035
بازدید سال:245649
بازدید کل:15290085

نظرسنجی

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟

آخرین بروزرسانی

در تاریخ:  05 اردیبهشت 1403

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

google
yahoo
alexa
ebook
Baidu.com
Wikipedia
Blogger.com
Windows Live
Amazon.com
eBay
Bing
Ask
استانداری گلستان
سفارش طراحی وب سایت - سفارش دات نت
دستگاههای اجرایی, سازمان, سرشماری, عوامل اجرایی, مسکن, نفوس