» » حضور عابدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان در همایش حکمرانی استانی؛ چالشها و الزامات
برگزاری همایش حکمرانی استانی؛ چالشها و الزامات با حضور دبیر شورای انقلاب فرهنگی کشور

حضور عابدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان در همایش حکمرانی استانی؛ چالشها و الزامات

حضور عابدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان در همایش حکمرانی استانی؛ چالشها و الزامات

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان، عابدی رئیس سازمان، روز چهارشنبه، چهاردهم تیرماه، در همایش حکمرانی استانی؛ چالشها و الزامات که با حضور دبیر شورای انقلاب فرهنگی، استاندار گلستان و مدیران کل استان در محل استانداری برگزار گردید، حضور یافت.

استاندار گلستان در همایش حکمرانی استانی؛ چالشها و الزامات اظهار کرد: در هفته دولت کل روستاهای استان متصل به شبکه ملی اطلاعات وصل خواهد شد و تمامی شهرهای استان در سال جاری به فیبر نوری مجهز خواهند شد.
وی افزود: با اقدامات انجام شده ، در سفر دوم ریاست محترم جمهور به گلستان جشن احیای ۱۰۳ واحد تعطیل و نیمه تعطیل جشن گرفته خواهد شد.
زنگانه تصریح کرد: در تمرکز‌زدایی تسهیلات تبصره 16 در استان اختیارات تسهیلات را تا سقف 5 میلیارد تومان به فرمانداران واگذار شده در صورتی که در گذشته متاسفانه به دلیل تصمیمات تمرکزی در استان برخی از شهرستان‌ها از این تسهیلات محروم بودند.

حجت الاسلام دکتر خسروپناه دبیر شورای انقلاب فرهنگی کشور در همایش حکمرانی استانی؛ چالشها و الزامات گفت: کارگروه استان گلستان تاکنون 18 جلسه و 2 کارگاه تخصصی برگزار کرده و باتوجه به اقدامات انجام شده و نگاه مصداقی استاندار آینده ای روشن و درخشان در این امر می بینیم.
وی ادامه داد: حکمرانی با حکومت داری مترادف نبوده بلکه حکمرانی یک فرایند است که از سیاست گذاری شروع شده و تا تصدی گری ادامه دارد.
خسروپناه اظهار کرد: مبانی حکمرانی اسلامی خدامحوری و انسان برای خدا است دنیای برای اخرت که مقابل نظریه های غربی و سکولار است.
دبیر شورای انقلاب فرهنگی کشور تصریح کرد: اولین و کلیدی ترین اصل حکمرانی اسلامی خودسازی حاکمان است اگر حکمرانی دارای خودسازی نباشد صلاحیت مسئولیت نداشته باشد به سرعت قبول کرده ولی اگر خودسازی داشته باشد برعکس اگر ضعفی داشته باشد به دنبال رفع ان خواهد رفت.
وی افزود: خودسازی الویت بر شایسته سالاری دارد و مدیرانی شایسته هستند که اصل خودسازی را داشته باشند.
این مقام مسئول ادامه داد: فرد خودساخته مسئولیت پذیر بوده و انسان خودساخته نوع دوست و دارای محبت بسیار است.
وی با اشاره به نامه امیر المومنین(ع) به مالک اشتر تصریح کرد: تقوا سرمنزل اول حکمرانی اسلامی و خودسازی است و نمونه بارز آن سپهبد شهید حاج قاسم عزیز است.
خسروپناه در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: ما در شورای انقلاب فرهنگی برای هر استان براساس نیازها و ضرورت های احصا شده برش هایی به نام نقشه مهندسی فرهنگی ابلاغ کرده ایم.
دبیر شورای انقلاب فرهنگی کشور افزود: استان گلستان بعنوان یکی از مناطق مهم و با ارزش در بحث امنیت غذایی است که با نگاه حکمرانی اسلامی و نقشه مهندسی ویژه به آن نگاه شده است.
وی ادامه داد: بیشترین مشکل ما در دانشگاه و فارغ التحصیلان ما عدم نیاز سنجی و ارتباط رشته های تدریسی و مناطق است که باید اصلاح شود.
حجت الاسلام خسروپناه با بیان اینکه نگاه حاکمان در حکمرانی اسلامی باید بر اساس تسهیلگری، تمرکز زدایی و تعاون و مشارکت باید باشد، گفت: با تسهیلگری در امور میزان رضایت خدمت به جامعه بیشتر خواهد شد و یکی از مهمترین راه های تسهیلگری دولت الکترونیک است.
دبیر شورای انقلاب فرهنگی کشور اظهار داشت: شبکه سازی و کار تیمی در کنار روحیه جهادی و رعایت اصل تعاون و مشارکت منجر به رفع دغدغه ها و نیاز های مردم توسط حلقه های میانی شده که بهترین نقطه حکمرانی حاکمان است.
وی در پایان نیز با اشاره به اقدامات شایسته و مفید استاندار گلستان در امر تبدیل سیاست های نقشه راه فرهنگی استان به پروژه های اجرایی وی را یکی از حاکمان موفق حکمرانی اسلامی برشمرد.

حضور عابدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان در همایش حکمرانی استانی؛ چالشها و الزامات

حضور عابدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان در همایش حکمرانی استانی؛ چالشها و الزامات

مطالب مشابه

فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

معاونت ها و مدیریت ها

سامانه ها

آمار سایت

آمار بازدید
بازدید امروز: 1423
بازدید دیروز: 1147
بازدید ماه:30146
بازدید سال:247760
بازدید کل:15292196

نظرسنجی

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟

آخرین بروزرسانی

در تاریخ:  06 اردیبهشت 1403

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

google
yahoo
alexa
ebook
Baidu.com
Wikipedia
Blogger.com
Windows Live
Amazon.com
eBay
Bing
Ask
استانداری گلستان
سفارش طراحی وب سایت - سفارش دات نت
دستگاههای اجرایی, سازمان, سرشماری, عوامل اجرایی, مسکن, نفوس