» » انجام ۱۶ همت كارعمراني در استان گلستان در دو سال گذشته/ احياي واحدهاي راكد و توسعه اقتصاد دانش‌بنيان در استان
سرپرست سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان گلستان خبر داد:

انجام ۱۶ همت كارعمراني در استان گلستان در دو سال گذشته/ احياي واحدهاي راكد و توسعه اقتصاد دانش‌بنيان در استان

انجام ۱۶ همت كارعمراني در استان گلستان در دو سال گذشته/ احياي واحدهاي راكد و توسعه اقتصاد دانش‌بنيان در استان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان گلستان، نورانی سرپرست سازمان گفت: اعتبارات عمراني هزينه شده در استان در سال ۱۴۰۱، حدود ۱۰ همت و در سال ۱۴۰۰، حدود ۶,۳ همت بوده كه اين رقم در مجموع سال‌هاي ۱۳۹۹ و۱۴۰۰، حدود ۴ همت بوده است.

علي‌رضا نوراني سرپرست سازمان، افزود: از ۱۶همت اعتبارات عمراني سال‌هاي ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، حدودا ۳,۷ همت تخصيص توسط سازمان برنامه و بودجه كشور مربوط به مصوبات سفر رئيس‌جمهور به گلستان بوده است.
وي افزود: با وجود اينكه تعهدات سازمان برنامه و بودجه كشور در سال‌هاي ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در مجموع حدود ۳ همت بوده، ولي ۲۳ درصد بيش از تعهدات، از سوي اين سازمان تخصيص يافته كه براي رفع مشكلات زيرساختي در حوزه تأمين آب، راه، درمان و علاج‌بخشي خليج گرگان، هزينه شده و آثار مثبتي داشته است.
نوراني آمادگي استان گلستان در افتتاح بيش از ۱۵ همت پروژه عمراني در هفته دولت و در آستانه سفر استاني دوم رئيس‌جمهور در شهرستان‌هاي استان را مهر تأييدي بر خدمات ارزنده محروميت‌زدايي و تحقق وعده‌هاي دولت در پيشرفت گلستان دانست و افزود: در صورت عدم ورود رئيس‌جمهور به موضوع خليج گرگان و اجرا نشدن اقدامات موثر از سوي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان گلستان در تأمين منابع از طريق اخذ مصوبات هيئت دولت، قطعا خليج گرگان در بدترين وضعيت حيات خود قرار مي‌گرفت و تهديدهاي انساني و محيط زيستي آن حتي براي استان‌هاي هم‌جوار، غير قابل جبران بود.
سرپرست سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان گلستان در ادامه افزود: تأكيد استان بر بهبود فضاي كسب وكار و توسعه زيرساخت‌هاي صنعت به‌عنوان جاذب اصلي سرمايه‌گذاري بخش غير دولتي است و هدف اين است كه با پيوند بخش‌هاي صنعت و كشاورزي از طريق توسعه صنايع تبديلي و تكميلي، ماندگاري و رسوب ارزش افزوده ناشي از توليد محصولات خام كشاورزي ايجاد شود.
نوراني افزود: احياي واحدهاي راكد در اولين گام و توسعه نشان‌هاي برتر استان در گام بعدي، جزو سياستهاي اجرايي خواهد بود كه موضوع‌هاي آنها در آينده‌اي خيلي نزديك در دستور كار شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان قرار خواهد گرفت.
وي گفت: توسعه اقتصاد دانش‌بنيان در استان، تسريع‌كننده فرايند دستيابي به پيشرفت اقتصادي منطقه خواهد بود و زمينه‌سازي اشتغال جوانان و نخبگان از اين طريق فراهم خواهد شد.

فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

معاونت ها و مدیریت ها

سامانه ها

آمار سایت

آمار بازدید
بازدید امروز: 35
بازدید دیروز: 3047
بازدید ماه:46430
بازدید سال:264044
بازدید کل:15308480

نظرسنجی

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟

آخرین بروزرسانی

در تاریخ:  15 اردیبهشت 1403

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

google
yahoo
alexa
ebook
Baidu.com
Wikipedia
Blogger.com
Windows Live
Amazon.com
eBay
Bing
Ask
استانداری گلستان
سفارش طراحی وب سایت - سفارش دات نت
دستگاههای اجرایی, سازمان, سرشماری, عوامل اجرایی, مسکن, نفوس