» » تدوين بودجه ۱۴۰۳ به‌صورت دومرحله‌اي
رئيس سازمان برنامه و بودجه در نشست هم‌انديشي با معاونين امور اقتصادي و دستگاه‌هاي اجرايي:

تدوين بودجه ۱۴۰۳ به‌صورت دومرحله‌اي

تدوين بودجه ۱۴۰۳ به‌صورت دومرحله‌اي

 معاون رئيس‌جمهور در سخنان خود از آغاز مقدمات تدوين بودجه ۱۴۰۳ در سازمان برنامه و بودجه كشور خبر داد و گفت: تدوين بودجه ۱۴۰۳ به‌صورت دومرحله‌اي خواهد بود كه در اين راستا لازم است تا برنامه‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي و منابع موردنياز آنها در اجراي قانون برنامه هفتم هرچه زودتر به سازمان برنامه و بودجه كشور اعلام گردد تا با درنظر گرفتن آنها بودجه سال آينده تدوين شود.
دكتر منظور افزود: مشاركت عمومي - خصوصي به‌عنوان يكي از روش‌هاي تأمين مالي و اجراي پروژه‌هاي عمراني، تاكنون، توفيق مورد انتظار را در كشور نداشته است. لازم است دستگاه‌ها به‌صورت جدي‌تر و مؤثرتري به اين روش بپردازند.
اين مقام مسئول ضمن تأكيد بر تقويت شفافيت بودجه‌اي گفت: حساب واحد خزانه و تجميع همه حساب‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي در يك حساب واحد نزد خزانه، تكليف قانوني است و همه دستگاه‌ها بايد آن را اجرا كنند.
معاون رئيس‌جمهور افزود: سازمان برنامه و بودجه علاقه‌مند است كه همه دستگاه‌هاي اجرايي در بودجه به سمتي بروند كه پرداخت‌ها به‌صورت پرداخت به ذي‌نفع نهايي باشد تا ضمن شفافيت و پاسخگويي در قبال عملكرد بودجه، از رسوب پول در حساب‌هاي متعدد جلوگيري شود. در اين راستا، همكاري تنگاتنگ و همه‌جانبه واحدهاي فناوري اطلاعات دستگاه‌هاي اجرايي با مركز فناوري اطلاعات و ارتباطات سازمان برنامه و بودجه كشور و اتصال سامانه‌هاي مرتبط به¬هم براي اجراي مديريت مالي و حكمراني يكپارچه دولت، مورد تأكيد و انتظار است تا منافع اجرايي اين مديريت يكپارچه به همه برسد.
معاون رئيس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود به لزوم اولويت‌گذاري طرح‌هاي قابل خاتمه در سال‌هاي ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ براي تخصيص اعتبارات عمراني اشاره كرد و گفت: سازمان برنامه و بودجه علاقه‌مند است تخصيص اعتبارات عمراني را به سمتي پيش ببرد كه به بهره‌برداري از طرح‌هاي با پيشرفت فيزيكي بالا منجر شود.
دكتر منظور با تأكيد بر ضرورت اجرايي‌سازي مصوبات سفرهاي رياست محترم جمهور گفت: دستگاه‌هاي اجرايي، طرح‌هايي را كه تا پايان امسال و سال آينده خاتمه مي‌يابند، شناسايي و اعلام كنند تا در اولويت تخصيص اعتبارت قرار بگيرند تا هرچه زودتر به بهره‌برداري رسيده و منافع اجراي آنها به مردم برسد. در اين طرح‌ها، مصوبات سفرهاي استاني رئيس‌جمهور از بيشترين اولويت برخوردار است.
بر پايه اين گزارش، در انتهاي نشست، جمعي از معاونان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي به بيان نظرات و ديدگاه‌هاي خود پرداختند. «محمود غفاري»، معاون برنامه‌ريزي و مديريت منابع وزارت راه و شهرسازي؛ «سيد علي روحاني»، معاون سياست‌گذاري اقتصادي وزارت امور اقتصادي و دارايي؛ «محمد شيريجيان»، معاون اقتصادي بانك مركزي؛ «يزدان رضايي»، معاون برنامه‌ريزي و امور اقتصادي وزير نيرو؛ «علي طلوعي» معاون توسعه مديريت و منابع وزارت ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي؛ «علي انصاري»، معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات؛ جانشين معاون توسعه مديريت و برنامه‌ريزي راهبردي و امور مجلس وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و «مهران محمدي»، رئيس مركز برنامه‌ريزي و اطلاعات راهبردي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، از جمله مدعوين جلسه بودند كه به بيان نظرات و ديدگاه‌هاي خود درباره برنامه و بودجه سال ۱۴۰۲ پرداختند. مقرر شد معاونين ساير دستگاه‌هاي اجرايي در جلسه هم‌انديشي بعدي ديدگاه‌ها و نظرات خود را بيان كنند.

فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

معاونت ها و مدیریت ها

سامانه ها

آمار سایت

آمار بازدید
بازدید امروز: 1256
بازدید دیروز: 1147
بازدید ماه:29979
بازدید سال:247593
بازدید کل:15292029

نظرسنجی

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟

آخرین بروزرسانی

در تاریخ:  06 اردیبهشت 1403

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

google
yahoo
alexa
ebook
Baidu.com
Wikipedia
Blogger.com
Windows Live
Amazon.com
eBay
Bing
Ask
استانداری گلستان
سفارش طراحی وب سایت - سفارش دات نت
دستگاههای اجرایی, سازمان, سرشماری, عوامل اجرایی, مسکن, نفوس