» » ضرورت انديشه‌ورزي با رويكرد مسئله‌شناسي و مديريت مشاركتي
رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور:

ضرورت انديشه‌ورزي با رويكرد مسئله‌شناسي و مديريت مشاركتي

ضرورت انديشه‌ورزي با رويكرد مسئله‌شناسي و مديريت مشاركتي

  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان به نقل از روابط‌عمومي سازمان برنامه و بودجه، اولين نشست انديشه‌ورزان سازمان برنامه و بودجه به رياست دكتر منظور معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه و با حضور جمعي از كارشناسان و صاحب‌نظران سازمان، برگزار شد.  

دكتر منظور در اين نشست اظهار داشت: سند نقشه راه يا برنامه راهبردي سازمان برنامه و بودجه مي‌بايست در اولين فرصت با مشاركت كليه اركان سازمان تدوين شود و تقسيم كار و مسئوليت‌ها در آن بايد به‌گونه‌اي باشد كه عملكرد سازمان را ارتقا دهد.
رئيس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اهميت برنامه‌ريزي و برخورداري از تفكر راهبردي در سياست‌گذاري‌ها، تصريح كرد: برگزاري نشست‌ها و جلسات مديران و رؤساي امور با بدنه و كارشناسان سازمان در دستور كار قرار دارد چرا كه بدون ترديد هم‌فكري و تعامل‌ درمورد موضوعات و تبادل‌ اطلاعات منجر به اتخاذ تصميمات مطلوب‌تر و تأثيرگذارتر مي‌شود.
دكتر منظور با بيان اينكه استفاده از خرد جمعي و بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي كارشناسي موجب مديريت مشاركتي در سازمان مي‌شود، خاطرنشان كرد: بايد معاونين سازمان به‌گونه‌اي طراحي كنند كه كارشناسان سازمان در اسنادي كه سازمان توليد مي‌كند، مشاركت فعال داشته باشند چرا كه مديريت مشاركتي، فرصت پيشرفت را براي تمامي كاركنان حتي لايه‌هاي پايين فراهم مي‌‌‌آورد و اين مهم باعث شنيده‌شدن صداي همكاران مي‌شود.
معاون رئيس‌جمهور با اشاره به اهميت آموزش‌هاي تخصصي اظهار داشت: موضوع آموزش تخصصي مسئله‌اي با اهميت است. به‌ويژه موضوعات آموزشي و موضوعات جديد كه موردنياز سازمان است بايد در اولويت قرار گيرند؛ لذا دوره‌هاي تخصصي حكمراني و سياست‌گذاري با مدل‌ها و روش‌هاي مناسب و استفاده از ظرفيت‌هاي سازمان بايد بيش از پيش موردتوجه قرار بگيرد. رئيس سازمان برنامه و بودجه بيان داشت مسائل دستگاه‌هاي اجرايي مي‌بايست توسط كليه بخش‌هاي سازمان به‌صورت چندوجهي رسيدگي و براي مشكلات دستگاه‌ها چاره‌انديشي شود.
دكتر منظور با عنوان اين مطلب كه سازمان برنامه و بودجه بايد براي حل مسائل كشور پيش‌گام باشد افزود: كارهاي سازمان، تنها تخصيص اعتبار نيست؛ بلكه ايجاد سازوكاري است كه اعتبارات تخصيصي به طور كامل به هدف اصابت كند.
رئيس سازمان برنامه و بودجه با تأكيد بر اهميت داده‌ها و اطلاعات در نظام تصميم‌گيري كشور تصريح كرد: سازمان بايد اطلاعات به‌روز و دقيق داشته باشد و به سامانه‌هاي كشور متصل شود تا بتواند بسترهاي لازم براي توسعه و پيشرفت كشور را فراهم كند. وي افزود: تصميمات اتخاذ شده در سازمان بايد داده مبنا باشد، داده‌ها و اطلاعات بايد ثبتي مبنا باشد. داده‌ها در لحظه‌اي كه توليد مي‌شود بايد ثبت گردد و كليه سامانه‌هاي موجود مي‌بايست به يكديگر متصل شوند.
رئيس سازمان برنامه و بودجه در پايان خاطرنشان كرد: نظام پيشنهادها و سامانه‌اي در سازمان فعال شود كه كارشناسان تحليل‌هاي خود را جهت بهره‌برداري رئيس سازمان به‌صورت مستقيم قرار دهند و همكاران سازمان نيز، با احساس مسئوليت نسبت به ارائه راهكارهاي خردگرايانه اقدام نمايند.

فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

معاونت ها و مدیریت ها

سامانه ها

آمار سایت

آمار بازدید
بازدید امروز: 1740
بازدید دیروز: 1147
بازدید ماه:30463
بازدید سال:248077
بازدید کل:15292513

نظرسنجی

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟

آخرین بروزرسانی

در تاریخ:  06 اردیبهشت 1403

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

google
yahoo
alexa
ebook
Baidu.com
Wikipedia
Blogger.com
Windows Live
Amazon.com
eBay
Bing
Ask
استانداری گلستان
سفارش طراحی وب سایت - سفارش دات نت
دستگاههای اجرایی, سازمان, سرشماری, عوامل اجرایی, مسکن, نفوس