» » اقتصاد كشور در حال خروج از ركود است/ رشد اقتصادي ۸ درصدي قابل دستيابي است
معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور:

اقتصاد كشور در حال خروج از ركود است/ رشد اقتصادي ۸ درصدي قابل دستيابي است

اقتصاد كشور در حال خروج از ركود است/ رشد اقتصادي ۸ درصدي قابل دستيابي است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور،«داود منظور»، معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور، در «دومين نشست هم‌انديشي هيئت‌رئيسه سازمان برنامه و بودجه با رؤساي سازمان‌هاي مديريت و برنامه‌ريزي استان‌ها» كه روز پنج‌شنبه يكم تيرماه ۱۴۰۲ در سالن ياران بهشتي برگزار شد، گفت: بازانديشي و اصلاح فرايندها، رويكردها، رويه‌ها و ضوابط جاري در ستاد سازمان برنامه و بودجه و سازمان‌هاي استاني، براي ايفاي موثرتر نقش اين سازمان در دو حوزه برنامه‌ريزي و نظارت ضروري است و حتما بايد در دستور كار قرار بگيرد.
منظور افزود: مقام معظم رهبري فرموده‌اند ريشه همه مسائل و مشكلات كشور در سازمان برنامه و بودجه است و راه حل و چاره همه مشكلات هم در همين سازمان است. ما بايد اين جمله را سرلوحه تمام اقدامات و برنامه‌هايمان قرار دهيم و با برنامه‌ريزي درست، اجراي درست آن برنامه و نظارت بر اجراي برنامه‌ها، زندگي و معيشت مناسبي را براي همه هموطنانمان تأمين كنيم.
رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور در ادامه گفت: رئيس جمهور محترم هم به كاركرد سازمان برنامه و بودجه به عنوان قوه عاقله نظام، اعتقاد راسخ دارند و باورشان اين است كه سازمان برنامه بايد در حل مسائل كشور نقش‌آفريني فعالي داشته باشد.
وي سپس با بيان اينكه براي نظام جمهوري اسلامي، هيچ بن‌بستي وجود ندارد، گفت: پديده هايي مانند بيكاري، گراني، تورم، رشد پايين اقتصادي، خدمات اجتماعي ناكافي در برخي حوزه‌ها و موارد مشابه، همگي معلول كاركردهاي ناموزون و نامناسب نظام اجرايي كشور است كه ما و شما نيز در آنها دخيل هستيم و بايد خودمان را پاسخگوي مردم بدانيم.
معاون رئيس‌جمهور سپس با تأكيد بر اينكه سازمان برنامه و بودجه و سازمان‌هاي مديريت و برنامه‌ريزي استان‌ها بايد به‌عنوان خدمتگزار مردم، راه را براي خدمت‌رساني بهتر و گسترده‌تر دستگاه‌هاي اجرايي باز كنند، گفت: بايد بر برداشتن موانع از پيش پاي دستگاه‌ها، براي حل مشكلات كشور گره‌گشايي كنيم و البته اين موضوع، فقط با تخصيص بودجه به دست نمي‌آيد و نيازمند شنيدن حرف‌ها و نظرات دستگاه‌هاست.
منظور افزود: ما بايد در ستاد سازمان برنامه و بودجه كشور، تا حد امكان اختيارات را به استان‌ها تفويض كنيم تا آنها براي هر كاري مجبور نباشند از ما مجوز بگيرند و كارهايي كه رأسا در استان‌ها قابل انجام است، در همان‌جا انجام شود و مراجعات مردم و دستگاه‌هاي اجرايي به سازمان برنامه و بودجه و سازمان‌هاي مديريت و برنامه‌ريزي استان‌ها به حداقل ممكن برسد.
وي در ادامه خواستار توجه جدي مجموعه سازمان برنامه و بودجه و سازمان‌هاي مديريت و برنامه‌ريزي استان‌ها به دو حوزه برنامه‌ريزي و نظارت در كنار بودجه شد و گفت: از آنجايي كه ما مي‌توانيم با يك برنامه درست، از تحميل هزينه‌هاي بزرگ به مردم و كشور و نظام جلوگيري كنيم، لزوما مي‌بايست درها را براي افكار و انديشه‌هاي تازه دستگاه‌هاي اجرايي، نخبگان دانشگاهي و غير دانشگاهي، هسته‌هاي انديشه‌ورزي دولتي و بخش خصوصي و مشاوران قوي و امين، باز كنيم و از ديدگاه‌هاي خارج از مجموعه خودمان، بهره بيشتري ببريم.
اقتصاد كشور در حال خروج از ركود است
معاون رئيس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود از خروج اقتصاد كشور از ركود خبر داد و گفت: فضاي بين‌المللي در حال تغيير به نفع كشور ماست و بايد براي رشد اقتصادي از اين فضا حداكثر استفاده را ببريم.
منظور افزود: در دوره جديد فعاليت سازمان برنامه و بودجه، تمركز ما بر پروژه‌هاي پيشران، تكميل كريدورهاي شمالي به جنوبي و شرقي به غربي است و اقتصاد ديجيتال، دانش‌پايه و دريامحور، مورد توجه جدي قرار مي‌گيرد.
رشد اقتصادي ۸ درصدي قابل دستيابي است
رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور در ادامه رشد اقتصادي ۸ درصدي را تكليف برنامه هفتم توسعه دانست و گفت: همه ما بايد در جهت تحقق رشد اقتصادي ۸ درصدي، تمام توانمان را به كار بگيريم و همسو و هم‌افزا كردن تمام سرمايه‌ها و امكانات از جمله منابع مالي و مقررات و تجهيز و تأمين سرمايه لازم براي رشد، از جمله وظايف سازمان برنامه و بودجه و سازمان‌هاي مديريت و برنامه‌ريزي استان‌هاست.
منظور با بيان اينكه معاونت اقتصادي سازمان برنامه و بودجه كه به‌تازگي ايجاد شده، به صورت منظم و مستمر عملكرد سازمان‌هاي استاني را در حوزه رشد اقتصادي و اشتغال، پايش خواهد كرد، گفت: نقش سازمان برنامه و بودجه در تحقق رشد اقتصادي در كشور، منحصر به‌فرد است و لازم است كه مجموعه ستاد سازمان و استان‌ها، در فعال‌سازي و به‌كارگيري تمام اجزا و مولفه‌هاي رشد اقتصادي و شناسايي همه ظرفيت‌هاي موجود و ممكن، بيش از گذشته كوشا باشند.
وي افزود: در حوزه اشتغال، شناسايي و فعال‌سازي همه ظرفيت‌هاي موجود در بخش معدن و ظرفيت‌سازي براي كارخانه‌ها و كارگاه‌هاي صنعتي و توليدي موجود، اهميت ويژه‌اي دارد.
وي در ادامه از تحقق رشد اقتصادي بالاي چهار درصد طي ماه‌هاي اخير خبر داد و گفت: اميدوار هستيم با تصويب برنامه هفتم توسعه كشور از سوي مجلس شوراي اسلامي تا دو ماه آينده، همه امكانات و نيروهاي كشور در جهت تحقق رشد اقتصادي ۸ درصدي، متمركز و بسيج شوند.
شوراي اقتصاد به جايگاه اصلي خود بازگشته است
رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور در بخش ديگري از سخنان خود، از قرار گرفتن شوراي اقتصاد در جايگاه اصلي و واقعي خود طي ماه‌هاي اخير با دستور رئيس‌جمهور در حكم انتصاب رئيس سازمان برنامه و بودجه خبر داد و گفت: اكنون مسائل و پايه‌اي اقتصاد كشور در شوراي اقتصاد بررسي مي‌شود و جلسات آن به صورت منظم و با حضور وزيران و اعضاي شورا برگزار مي‌شود.
وظيفه ما اميدآفريني و ايجاد اعتماد در مردم است
رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور در بخش ديگري از سخنان خود، اميدآفريني براي مردم و جلب اعتماد آنان را وظيفه همه مديران دانست و گفت: اگرچه مشكلاتي در كشور داريم، اما نبايد با ايجاد اضطراب و نگراني براي مردم و مخابره اخبار منفي در سطح جامعه، بر مشكلات مردم اضافه كنيم.
منظور سپس گفت: ضرورت دارد با برنامه‌ريزي‌هاي جديد و درست و اقدامات اصولي و جامع، به دنبال حل مشكلات كشور باشيم و بايد با صحبت كردن با مردم و ايجاد اميد و اعتماد در سطح جامعه، نگراني‌ها را رفع كنيم.
وي در ادامه با تأكيد بر لزوم حضور مديران ستادي و استاني در برنامه‌هاي مختلف رسانه‌اي براي همراه كردن مردم و دفاع از كاركردها و عملكردهاي مثبت دولت مردمي، گفت: براي پيشگيري از بروز تنش و مشكل در كشور، همه ما بايد ضمن عدالت‌محوري و انقلابي‌‌گري در گفتار و كردارمان، مردم را با خودمان همراه كنيم.
سازمان‌هاي مديريت و برنامه‌ريزي استاني تمام امور استان خود را پايش كنند
رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور در ادامه با بيان اينكه سازمان‌هاي مديريت و برنامه‌ريزي استاني براي پيشگيري از بروز مشكلات، بايد تمام امور و اتفاقات پيراموني را در استان خود پايش كنند و نسبت به آنها واكنش مناسب و بهنگام نشان دهند، گفت: ستاد سازمان برنامه و بودجه كشور با تفويض اختيارات به استان‌ها، از استقلال عمل اين سازمان‌ها در مقابل استانداري‌ها حمايت مي‌كند و البته اين استقلال عمل را در تعامل حداكثري با استانداران مي‌دانيم.
منظور افزود: عملكرد شما بايد به گونه‌اي باشد كه استانداران شما را به عنوان بازوي توانمند و عقل منفصل خود بدانند و پيشنهادهاي جديد و ايده‌هاي جديد از شما دريافت كنند و از ظرفيت شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان حداكثر استفاده را در جهت حل مشكلات استان‌ها بكنيد.
بهترين و باتجربه‌ترين نيروهاي انساني را در استان‌ها به كار بگيريد
معاون رئيس‌جمهور سپس با بيان اينكه سازمان برنامه و بودجه و سازمان‌هاي مديريت و برنامه‌ريزي استان‌ها، جايي براي كسب تجربه دانش‌آموختگان تازه‌كار نيست، گفت: با همه احترامي كه براي دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها قائل هستم، بر اين باورم كه نبايد سازمان برنامه و بودجه و سازمان‌هاي مديريت و برنامه‌ريزي استان‌ها، نقطه آغاز فعاليت دانش‌آموختگان تازه‌كار باشد. بلكه بايد باكيفيت‌ترين و باتجربه‌ترين نيروي انساني هر استان، در مجموعه مديريت و برنامه‌ريزي مشغول به‌كار باشد و تجربه‌هايش را قبلا در جاهاي ديگري كسب كرده باشد.
منظور با بيان اينكه در استان‌ها به همه كارشناسان دستگاه‌هاي اجرايي به عنوان دستياران سازمان‌ مديريت و برنامه‌ريزي استان‌ نگاه كنيد و زمينه بهره‌گيري از ديدگاه‌هاي كارشناسان باتجربه دستگاه‌ها را فراهم كنيد، گفت: مهم‌ترين سرمايه همه ما، وقت است و از اين‌رو بايد با استفاده درست از اوقات و فرصت‌ها در جهت حل مشكلات مردم و كشور، ديدگاه‌هاي كارشناسي مطرح شده در جلسات عالي، در سطوح مختلف سازماني تا پايين‌ترين درجات ساري و جاري شود.
معشيت كاركنان براي ما مهم است/ فاصله امكانات رفاهي ستاد و استان‌ها به حداقل مي‌رسد
معاون رئيس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود، از توجه ويژه‌ به معشيت كاركنان سازمان خبر داد و گفت: براي بهره‌ور كردن سازمان و حفظ نيروي انساني متخصص و باانگيزه آن، هرگونه خدمات و امكاناتي را كه در چارچوب اختيارات و مقدورات كشور بتوانيم ارائه بدهيم، در سطح حداكثري ارائه خواهيم داد.
منظور افزود: در اين راستا و به منظور بهره‌مندي حداكثري همكاران ستاد و استان‌ها از امكانات موجود، فاصله امكانات رفاهي بين ستاد و استان‌ها به حداقل ميزان ممكن كاهش مي‌يايد تا همه همكاران بتوانند از آنها بهره‌مند شوند.

فعلا نظری ثبت نشده است.ما را با ثبت نظرات ارزشمند خود همراهی کنید

نظر دهید

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

معاونت ها و مدیریت ها

سامانه ها

آمار سایت

آمار بازدید
بازدید امروز: 1472
بازدید دیروز: 1147
بازدید ماه:30195
بازدید سال:247809
بازدید کل:15292245

نظرسنجی

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟

آخرین بروزرسانی

در تاریخ:  06 اردیبهشت 1403

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

google
yahoo
alexa
ebook
Baidu.com
Wikipedia
Blogger.com
Windows Live
Amazon.com
eBay
Bing
Ask
استانداری گلستان
سفارش طراحی وب سایت - سفارش دات نت
دستگاههای اجرایی, سازمان, سرشماری, عوامل اجرایی, مسکن, نفوس